۳۶۴۵۹۴
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

«امانتدار بزرگ» به حقوق ۵۷ میلیونی قانع نبود!

بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش ۶۷ درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که تصویب نشد و این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبوده است.

روزنامه کیهان: بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش ۶۷ درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که تصویب نشد و این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبوده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم معارفه دوست حسینی و تودیع صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، صفدر حسینی را از ذخایر نظام یاد کرد و گفت: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضاء هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

با توجه به تقدیر بی‌سابقه نوبخت از صفدر حسینی، جا دارد عملکرد صفدر حسینی بار دیگر مرور شود.

۱- صفدر حسینی بابت افشای حقوق ۵۷ میلیونی و تحت فشار افکار عمومی مجبور به استعفا از ریاست صندوق توسعه ملی شد.

صفدر حسینی از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌‌طور میانگین، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق دریافت کرده بود؛ به ‌عبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته بود.

۲- جالب اینکه صفدر حسینی که با حقوق میانگین ماهانه ۵۷ میلیون فقط از یک دستگاه، بعید می‌رسد زندگی‌اش لنگ وام باشد، ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات وام آن هم با نرخ سود چهار درصد دریافت کرده بود.

۳- مواردی که صفدر حسینی در فیش حقوقی بابت آنها پول می‌گرفت در مقابل دریافتی سایر کارمندان و کارگران تاسف‌بار بود: حق تلفن همراه (۳۶۰ هزار تومان)، هزینه پزشکی، هزینه‌های دندانپزشکی، یک‌سی‌ام پرداختی، اعیاد، بهره‌وری سه ‌ماهه، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید لباس، کمک‌‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش، کمک‌هزینه تحصیلی و پاداش.

۴- بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در جلسه‌ای که ماه‌های گذشته با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، مسئولان صندوق توسعه ملی، تقاضای افزایش ۶۷ درصدی حقوق خود را برای سال جاری داشتند که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور، تصویب نشد. این حقیقت نشان می‌دهد که صفدر حسینی به حقوق ۵۷ میلیونی هم قانع نبوده است.

۵- براساس مواضع خود دولتی‌ها، صفدر حسینی از منافذ قانونی موجود استفاده کرده و اقدام به افزایش کلان حقوق خود و دریافت وام‌های نجومی کرده بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم تصریح کرده متاسفانه یک سری درزهای قانونی و فرارهایی در این مسئله وجود داشته است و آنها از این مسائل استفاده و اقدام کردند.

۶- بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور، صفدر حسینی و معاونانش در صندوق توسعه ملی پس از افشای دریافتی‌های نجومی شان، مجبور شدند یک میلیارد و خرده‌ای از پول‌های دریافتی را به خزانه بازگردانند. این رقم نشان می‌دهد که چه پول عظیمی دریافت کرده بودند و تا رسوا نشدند؛ حاضر نبودند آن را بیت‌المال بازگردانند.

۷- از عملکرد صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی و عمل به تکالیف این صندوق در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی به علت سانسور گزارش‌های آماری عملکرد این صندوق، چشم‌پوشی می‌کنیم.

با این حال، اگر این صندوق در دوره ریاست صفدر حسینی عملکرد مناسبی در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی داشت، هیچ دلیلی بر سانسور گزارش‌های آماری عملکرد آن نبود. ضمن آن که تقریبا کمتر واحد تولیدی می‌توان پیدا کرد که در سه سال اخیر وام از صندوق توسعه ملی دریافت کرده باشد.

به نظر می‌رسد عمده منابع صندوق توسعه ملی صرف هزینه‌های دولت شده که یک نمونه آن رسوایی برداشت ۴/۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسط بانک مرکزی بود که توسط دیوان محاسبات افشا شد.

نتیجه: با توجه به موارد فوق، مشخص نیست جناب نوبخت بر مبنای کدام معیار، صفدر حسینی را امانتدار بزرگ و از ذخایر نظام معرفی کرده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • المیرا

      کیهان جون ما از بی برادری به اصلاح طلبها میگیم برادر !!!!فکر کردی اگه اداره کشور دست اصولگراها بود این اتفاقات و چپاولها نمی افتاد و تنهاپناه میبریم به خدا

    • بهروز

      احتمالا در زمینه دزدی و رانت جزء ذخایر بودند

    • علی رنجبر از کرمان

      فریاد رسی باید

    • بدون نام

      وجدانا"آقای شریعتمداری حقوق و مزایا شما با کارگر های زیر دستت برابره

    • بدون نام

      این مطالب را باید به آقای نوبخت منعکس کنند. همان موقع در پی آن گزارش مراسم تودیع و معارفه ، درخصوص خود آقای نوبخت نوشتم ایشان کیست و دستش در دست چه کسانی است.

    • بدون نام

      از حکیمی پرسیدن :از چند سالگی. باید تربیت فرزند را شروع کرد. ، گفت؛20سال قبل از بدنیا آمدنش! -

    • بدون نام

      از لحاظ سیرت و صورت برازنده جناب صفدر خان حسینی بود،لقمه هر چقدر گنده،باز هم کم نمیاوردند!

    • علی

      خدا لعنت کند کارمندان و کارگران که از همه اونها بیشتر کار میکنند یه میلیون حقوق میگیرند اونوقت یه عده مفت خور و بی خاصیت مملکت را غارت میکنند خدا لعنت کنه خیر نبینید.

    • بدون نام

      این آقا چه مقدار باید بابت اضافه دریافتهای غیرقانونیش به بیت المال برگرداند؟ چه موقع بر می گرداند؟ و ....

    • بدون نام

      غیر از تمامی موارد تخلف ایشان ،‌نگاه کنید ببینید :
      برای تمام کارکنان دولت امسال 12 درصد افزایش حقوق مصوب شد . اما ایشان باز هم متوقع تر از تمامی جامعه دنبال افزایش 67 درصدی بوده؟
      با این وصف حقوقش چقدر میشده؟؟؟

    • نوید

      چرا نحوه برخورد اینجوره که از کار بی کار میشن یا فقط پول رو برمیگردونن? همین???

    • بدون نام

      دستت درد نکنه اقای نوبخت ..سربلندمون کردی.

    • بدون نام

      احتمالاایشون معیارهاشون برای کشف امانت دارچیزدیگه ایه!!!

    • لیلا یگانه

      سلام خیر نبینند ان شاء الله. من یک معلمم با حقوق زیر یک میلیون. اونهم با سر و کله زدن با بچه های ابتدایی. اگه چیزی هم به یکی از دانش آموزان بگیم، والدین میگن حقوق میگیرید،وظیفتونه......به نظرتون عدالت حضرت علی(ع)ما کجا رفته؟؟؟دردمونو باید به کی بگیم.

    • حمید

      نوبخت دشمن شماره یک کارمندان ,بخصوص فرهنگیان

    • حمید

      به عنوان یکی از حامیان دکتر روحانی ، اقای نوبخت بابت این گفته ی خودشان از مردم ایران عمیقا عذرخواهی کند و توضیح دهد

    • محمد جواد

      یا حضرت مهدی به فریاد ما برس

    • بدون نام

      تفکر لازم است...

    • کارمند بدهکار

      بااین پولهایی که خودشون دریافت میکنن انوقت یارانه یک زندانی که تنها درامدش همونه رو قطع کردن اگر فکر میکنید دروغه به ایمیلم پیام بدید تا مشخصات زندانی رو بدم .خدا همه ستمگران رو به عذاب گرفتار کنه .

    • ف ص

      صفدر حسینی ها هنوز در کشور زیادند آنها را شناسایی و مجازات کنید ، اون وقت دختر ش میاد میگه ما سهممون را از انقلاب برداشتیم .......

    • دانشمند

      دو تا چیزو باید به یک دلیل عوص کرد مسولان نالایق و پوشک بچه

    • بدون نام

      سلام . ما هم متوجه نشدیم که آقای نوبخت به کسی که در گرفتن حقوق نجومی اونم از بیت المال پیشرو بوده از جه دیدگاهی میگه امانتدار . آقای نوبخت شما در قبال این مردم مسولید . و در قیامت باید پاسخگوی عملکردخود در قبال این مردم باشید . بیچاره حقوق بگیران کارگر و کارمند . که جای هیچ شرحی نیست . خدایا شکرت بخاطر این همه نعمتهای بی منتی که به ما عطا کردی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج