adexo3
۳۶۵۴۲۳
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بازار مسکن رونق می‌گیرد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی روی بازار مسکن می‌گوید: «کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن رونق ایجاد می‌کند و توان خرید را افزایش می‌دهد.»

خبرآنلاین: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی روی بازار مسکن می‌گوید: «کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن رونق ایجاد می‌کند و توان خرید را افزایش می‌دهد.»

به دنبال کاهش نرخ سود سپرده بانکی به ۱۵ درصد، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می کنند مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج و در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این بازارها، بازار مسکن خواهد بود. البته شاید کاهش نرخ سود بانکی در قیمت فروش مسکن تاثیر نگذارد، ولی به طور قطع روی اجاره بهای مسکن تاثیر خواهد گذاشت. به همین ترتیب، آمار تحولات اجاره بهای مسکن براساس گزارش بانک مرکزی نشان دهنده این پیش‌بینی کارشناسان است.

در تيرماه امسال شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۹.۵ و ۱۰.۳ درصد رشد نشان مي‌دهد.

در همین خصوص محمد امیرزاده، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی روی بازار مسکن می گوید: «کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن باعث رونق می شود و توان خرید افزایش پیدا خواهد کرد.»

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی اثرات خوبی روی حوزه ساخت و ساز خواهد داشت، تصریح می کند: «در بسیاری از کشورها برای طبقاتی که خرید مسکن دائم ندارند و یا می‌خواهند تنوع داشته و اقامت‌های موقت داشته باشند، یک سری مسکن‌های موقت وجود دارد که توسط بخش خصوصی یا دولت سرمایه‌گذاری شده است.»

در همین حال، علی چگنی، مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر کل اقتصاد و بخش مسکن عنوان کرده است: «بالا بودن نرخ سود بانکی در کشور با وجود کاهش نرخ تورم عمومی در سال‌های اخیر باعث افزایش میزان سرمایه‌گذاری خانوارها در بخش مسکن شد که گران‌ترین خرید خانوار است، اما به تدریج با بالا ماندن نرخ سود بانکی و کاهش قدرت خرید، سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یافت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی پوراوج

      بازار مسکن الان 3ساله که میخواد رونق بگیره ولی هر بار بدتر شده و تاثیر منفی خودش رو روی بازار اجاره نشون داده

    • مسعود

      بله شاید تا 5 سال دیگه حرف شما محقق بشه. در حال حاضر این همه مسکن با نرخ بالا ساخته شده که خرید و فروش رو بلاک کرده. امید دادن خوبه اما نه اینکه شورش رو در بیارن و بخوان از واژه امید استفاده ابزاری کنن.

    • بدون نام

      فقط چرا به خریدارای مسکن فکر می کنن با کاهش نرخ سود بانکی کسانی که مستاجر هستن دیگه نمی تونن رهن کنن چون برای صاحبخانه نمی صرفه پولش رو تو بانک بذاره وازش پول در بیاره لذا می خواد اجاره بگیره که این فشار زیادی رو به قشر مستاجر میاره با این ارزش پول و عدم هماهنگی درآمد و هزینه اگر بخواهیم 75% در آمد رو اجاره بدیم پس چطور زندگی کنیم

    • مستاجر

      چرااین مطلبوچاپ نمیکنیدماکه داریم اجاره میدیم باسودکم به مستاجرابفروشیدطول میکشه تاآخرین قسطوبدیم ولی بانک به پولش میرسه وماهم بعدازچندین سال خانه دارمیشن به قول معروف نه سیخ بسوزه ونه کباب نمیشه یه شبه مسکن تغییرکنه ولی راهکاراست به شرطی مسئولین دلشون برای مستاجرباشه

    • suha

      اين ركود باعث بيكاري دفاتر املاك شده نميدونيد چه فشاري داريم تحمل ميكنيم از بيكاري و بي پولي.زندگي ما و درآمد از بين رفته .داغون شديم ازين ركود.

    • حمید

      تا دولت وام کم بهره به مرده نده مسکن رونق نمیبینه وام کم بهره با سود کم بازپرداخت طولانی دیگه هم خبر الکی به مردم ندید

      پاسخ ها

      • میثم

        واقعا موافقم

    • بدون نام

      فقط که مسکن نیست در همه کارها بیکاری شده

    • ایرانی

      بازار مسکن در ایران سقوط کرده است
      با این دروغ ها نیز درست نمی شود
      بازار مسکن در ایران نابود شده است
      نابود

    • بدون نام

      پاشید جمع کنید این افکاراقتصادی مسخره رو.. مردمو بیچاره کردید خجالت هم نمیکشید

    • بدون نام

      بیشترین بازار را درایران دروغ واحتکاروگرانی دربرگرفته.. بازارمسکن سقوط ازاد کرد.. البته دولت قبل بانی شد واین دولت امیدهم همراهی کرد

    • کتی

      بازار ایران پراست از دلارهای میلیاردی ...رونق کیلو چند

    • ali

      سیاست دولت قبل بر افزایش روزانه و هدفمند قیمتها و گرمی بازار دلالی و شغلهای تورمزا شده بود و سودهای غیرشرعی و بالای بانکها انگیزه مسکن سازان را که درامد سرشاری در کوتاه مدت داشند در شرایط کنونی که قیمتها ثابت مانده و رکود بازار دلالی هجوم سرمایه ها را به بانکها سبب کاهش ساخت و ساز شده باتوجه به ثبات قیمتها فقط کسانی دنبال مسکن هستند که نیاز دارند نه برای دلالی و درامد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج