adexo3
۳۶۵۶۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اولین وب سایت ۲۵ ساله شد

این سایت اینترنتی که توصیف «وب جهان گستر» را ارائه می کرد، ۲۵ سال قبل در تاریخ ۶ آگوست ۱۹۹۱ توسط «تیم برنرز-لی» برپا شد.

مجله دیجی کالا - حمید مقدسی: دنیای اینترنت نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشت و اولین وب سایت ۲۵ ساله شد. این سایت اینترنتی که توصیف «وب جهان گستر» را ارائه می کرد، ۲۵ سال قبل در تاریخ ۶ آگوست ۱۹۹۱ توسط «تیم برنرز-لی» برپا شد. البته این اقدام با تشریفات خاصی همراه نبود.
اولین وب سایت 25 ساله شد

«برنرز-لی» این پروژه را در گروه خبری Usenet اعلام نمود، اما تا 17 روز بعد فرد جدیدی از آن بازدید نکرد. با این حال، می توان برپایی وب سایت فوق را نقطه آغاز وب به عنوان ابزاری در دسترس همگان دانست.

گفتنی است در آن زمان هجوم به سمت فناوری های تازه در کار نبود و جهش اصلی در کاربرد عمومی این تکنولوژی در سال 1993 اتفاق افتاد، یعنی زمانی که NCSA اولین مرورگر عمومی با نام موزائیک (Mosaic) را عرضه کرد و CERN نیز نرم افزار وب را به صورت رایگان و منبع باز در اختیار همگان قرار داد.

«برنرز لی» در ابتدا قصد داشت وب را به عنوان ابزاری برای همکاری های دانشگاهی عرضه کند و قصد متحول ساختن دنیا را نداشت، اما نمی توان منکر شد که این واقعه در سال 1991، چگونه جهان را به عصر ارتباطات کشاند.

در حال حاضر، وب را بیشتر می توان یک پلتفرم دانست که در همه جا، از تلفن همراه تا ابزارهای پوشیدنی و لوازم خانگی گسترده است، اما نباید هدف اصلی آن را از یاد برد. این پلتفرم، ابزاری ارزشمند برای اشتراک اطلاعات در سرتاسر جهان به شمار می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج