adexo3
۳۶۵۷۹۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نصیری در مراسم روز خبرنگار:

حقوق نجومی مانند حمله «ایلغار» مغول بود

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه سخنرانی هاشمی درباره مانور تجمل نقطه آغاز فیش‌های نجومی است، گفت: مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام این نظام در اوج فسادستیزی و عدالت‌خواهی قرار دارد.

خبرگزاری فارس: مهدی نصیری فعال رسانه‌ای در مراسم سوگند قلم که به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عصر امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) همزمان با روز خبرنگار در حوزه هنری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای رسانه اظهار داشت: ما امروز باید از شهدایی مانند شهید سیدحسن شاهچراغی سرپرست روزنامه کیهان که به همراه شهید محلاتی و برخی از یاران حضرت امام به شهادت رسیدند، یادی کنیم.

نصیری با اشاره به این نکته که وصیت‌نامه آن شهید جالب و برای این روزهای جامعه ماست، تصریح کرد: شهید شاهچراغی در وصیت‌نامه خود می‌گوید: خداوند را شاکرم که از مال دنیا هیچ چیز ندارم و من ایشان را از نزدیک می‌شناختم و زمانی که شهید شد هنوز اقساط ماشینش باقی مانده بود در حالی که دو دوره نماینده مجلس و از شاگردان آیات بهشتی و قدوسی بود.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه ما به روزنامه‌نگاری و خبرنگاری به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نمی‌کنیم، تصریح کرد: ما در خبرنگاری به دنبال انجام رسالت، تبلیغ و اصلاح‌گری و امر به معروف و نهی از منکر هستیم و از یک خبرنگار مومن و معتقد انتظاری جز این هم نیست.

وی با اشاره به رسالت‌های امروز خبرنگاران گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب به عنوان یک کانون استکبارستیزی و حمایت از محرومان در دنیای بی‌رحم و شقاوت‌آمیز سلطه غربی مهمترین رسالت ماست.

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه ما باید حافظ و پاسدار شعارها و آرمان‌های اولیه انقلاب باشیم که مردم به خاطر آن به نهضت حضرت امام پیوستند، افزود: بخشی از این شعارها در چارچوب‌ عدالتخواهی، فسادستیزی و دوری از تجمل و ساده‌زیستی است. به ویژه در مورد مسئولان اینگونه است.

وی با اشاره به فرمایش امیر المومنین علی (ع) مبنی بر اینکه مسئولان در یک جامعه اسلامی باید زندگی خود را متناسب با زندگی اقشار متوسط و فقیر سامان دهند، یادآور شد: مسئولان جامعه اسلامی باید زیّ ساده و دوری از اشرافی‌گری داشته باشند تا فقر فقرا را از جا نَکَند و فقرا شورش نکنند و بتوانند طعم تلخ فقر و نداری را تحمل کنند.

نصیری یکی از مهمترین رسالت‌های خبرنگاران را احیا، حفظ و تداوم این شعارها دانست و افزود: متاسفانه مباحثی مانند فساد اقتصادی و فیش‌های نجومی پدیده زشت و بسیار نگران‌کننده ایست که البته یک شبه نیز ایجاد نشده و محصول یک سیر و جریان است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: نقطه عطف این جریان سخنرانی خطیب نماز جمعه تهران در سال۶۸ است که رسما از لزوم مانور تجمل مسئولان صحبت کرد و گفت که علیرغم فقر ضروری است مسئولان جلوه‌ای از تجمل را در رفتار خود نشان دهند که این سخن بسیار عجیب بود و کمترین استناد دینی و قرآنی نداشت و حتی برخلاف توصیه امیرالمومنین به مسئولان بود.

وی تصریح کرد: آن نقطه آغاز این مسئله و ادامه آن نیز ظهور یک جریان سیاسی لیبرال‌منش در فضای اقتصادی و فرهنگی بود که در سیاست خارجی نیز تمایل به سازشکاری دارد.

نصیری ادامه داد: وقتی این بحث مطرح شد من خبرنگاران روزنامه کیهان را مامور کردم تا با همه مسئولان و وزرا درباره زندگی شخصی آنها مصاحبه کنند چرا که معتقد بودم این مسئله درباره مسئولان حیطه شخصی نیست و باید بیان شود، بعد از آغاز این کار آقای حبیبی با من تماس گرفتند و گفتند که آقای رئیس‌جمهور از این کار ناراحت است اما من به او گفتم به ایشان بگویید که من وظیفه خبرنگاری خود را انجام می‌دهم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی وقت با ماشین ۱۰۰ میلیونی که آن زمان ۱۰۰ میلیون پول زیادی بود، رفت و آمد داشت، یادآور شد: این قرار انقلاب اسلامی و قرار امام و مسئولان نبود.

وی با بیان اینکه در همین دولت درباره دو وزارتخانه به طور جدی وارد افشاگری شدیم، تصریح کرد: صحبت‌های مربوط به مانور تجمل سریع آثار خود را گذاشت و باعث تساهل و تسامح‌ها شد و این روند در دولت اصلاحات ادامه پیدا کرد، طوری که وزیری که نسبت به او افشاگری شد در دولت اصلاحات پست گرفت.

نصیری با بیان اینکه اگر چه ۴ سال دولت اول بهار امتیازات فراوانی داشت اما ما در دوره آخر با اتفاقات تاسف‌باری در فساد اقتصادی مواجه شدیم، گفت: به کارگیری مسئولانی که پاک دست نبودند و بروز و ظهور اختلاس‌های کلان مالی در حالی صورت گرفت که رئیس دولت بهار سخن از لیستی گفت که متعلق به بدهکاران بانکی بود و همواره تهدید به افشا می‌کرد اما هیچ گاه افشا نشد، باید پرسید چرا اساسا آن حرف‌ها مطرح می‌شد اما در نهایت افشا هم نشد آیا به خاطر معامله کردن و بستن دهان رقیب بود؟

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه عدم برخورد جدی مسئولان دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی در دولتی که به اسم عدالت روی کار آمده بود، باعث تشدید این موضوعات شد، در عین حال گفت: البته قوه قضائیه در دوره جدید شجاعانه وارد شده طوری که معاون رئیس‌جمهور را محاکمه و زندان کرد. همانطور که یک آقازاده در حالی که خیلی‌ها احتمال نمی‌دادند، به زندان رفت.

وی با تاکید بر اینکه البته این موضوع کافی نبود و باید برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت، ادامه داد: اگر برخورد بیشتری صورت می‌گرفت شاید امروز با این حجم عظیم از فساد، چپاول، غارتگری و فاجعه روبرو نبودیم. لذا این واژه‌ها برای بیان این اتفاق نارساست.

نصیری یکی از اولویت‌های کاری خود را در برخورد با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: زمانی که ما این افشاگری را آغاز کردیم آنقدر سند و مدرک به دست ما می‌رسید که ما گفتیم به مفاسد زیر یک میلیارد نمی‌توانیم بپردازیم و امروز با کمال تاسف باید بگویند برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی فعلا صحبتی از زیر هزار میلیارد نکنید.

مدیرمسئول سابق کیهان این مسئله را زنگ خطری دانست که باید به صدا دربیاید و ادامه داد: ما در این مسئله بحث کمی نداریم، ممکن است گفته شود اگر این ارقام را جمع‌بندی کنیم از مفاسد اقتصادی دولت قبل از جمله بابک زنجانی کمتر باشد اما مسئله اصلی این است که ما در این قصه با مسئولانی مواجه هستیم که برای خود مجوز اخذ حقوق‌های نجومی را صادر کرده‌اند.

وی با مقایسه آثار تخریبی حقوق‌های نجومی با اقدام ایلغار مغول تصریح کرد: در این زمینه خطر مهمتری که از یک فرد سوءاستفاده‌چی که ممکن است در کنار یک مسئول خاطی اختلاس کند وجود دارد، یک جریان اشرافی‌گری بین مسئولان است و من نمی‌دانم ما چگونه مدیران هزار میلیارد تومانی را تحمل کردیم.

نصیری با بیان اینکه بحث من بحث حلال و حرام نیست و اصلا با فرض حلال بودن این پول‌ها، منطق قرآن و امیرالمومنین می‌گوید که چنین فرد اشرافی صلاحیت تصدی مسئولیت در یک نظام را ندارد، گفت: بنده احساس می‌کنم این ماجرا هم مشروعیت و هم مقبولیت نظام را نشانه گرفته اما این پدیده هنوز فراگیر نشده و این افراد در اقلیت هستند اما به سرعت در حال تبدیل شدن به اکثریت‌اند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه اگر با این مفاسد برخورد صحیح نشود این تومور سرطانی به مثابه یک تومور بدخیم گسترش پیدا می‌کند، تاکید کرد: باید مطبوعات و رسانه‌ها این مسئله را دنبال کنند و اجازه ندهند مسائل لاپوشانی شود. چرا که وقتی یک جنایت احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند مجازات آن نیز باید متناسب با این مسئله باشد تا التیام یاید تا در غیر این صورت یک خطر عظیم برای جمهوری اسلامی در زیر پوست نظام خواهد بود که هر لحظه موجودیت نظام را با خطر مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: عالی‌ترین مقام این نظام در اوج فسادستیزی و عدالت‌خواهی قرار دارد و پیگیر مبارزه با امر فساد است و ما باید به این کانون فسادستیز تکیه کنیم و به یاس نرسیم و در واقع باید با عمل رسالت فسادستیزانه و عدالتخواهانه خود به نفع نظام و انقلاب مانع از بروز یک فاجعه‌ای شویم که موجودیت نظام را تهدید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به اقای روحانی بگویید اگر مشکل ندارید چرا نمی زارد اموال مدیران برسی شود مگر در دولت احمدی نژاد نرفتید خانه احمدی نژاد نگاه کردی به نشانه که باغچه کوچک تو حیاط خانه اش بود ناراحت نشد خوشحال شد اگر کسی مشکلی ندارد بیاید اموالش نشان بدهند مردم بیدار هستند........

    • بدون نام

      دزدیها مثل کدام ایل بود؟

    • عبدالله

      درود بر شما آقای نصیری .....امام خمینی هم فرموده بود ،،،،،تا تزکیه نشده اید مقام برای شما خطرناک است،،،
      بنده بر فرمایشات شما همینقدر اضافه میکنم که ،،،،این جناح و جناح کشی ها ..،به باند و باند بازی ...و غفلت از کرامت اخلاقی و گرایش به پنهان کاری اعمال خود و تجسس احوال دیگران و،،،،خلاصه سقوط ارزشها و دوری از معنویات می انجامد که الآن میبینیم.....تا آنجا که قبح گناه زدوده شده و اکل حرام و میته حلال هم شمرده میشود
      .......چاره کار فقط در اصرار بر حفظ ظاهر اسلامی نیست.....ای برادر سیرت زیبا بیار... معلمین اخلاق جامعه باید بیشتر از معرفی دشمن برونی امریکا ....جامعه را به مبارزه با دشمن درونی دعوت کنند که جهاد اکبرست...ومدیران جامعه را نه از باند و جناح ها بلکه از مزکین و متقین مامور خدمت نمایند....

    • بدون نام

      باشه بش میگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج