adexo3
۳۶۶۴۴۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش شمخانی به دریافت ۴۰۰ میلیون دلار

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دریافت ۴۰۰ میلیون دلار از طلب جمهوری اسلامی ایران از آمریکا مربوط به پرونده خریدهای نظامی پیش از انقلاب بوده و ارتباطی به مذاکرات هسته ای نداشته است.

خبرگزاری ایرنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دریافت ۴۰۰ میلیون دلار از طلب جمهوری اسلامی ایران از آمریکا مربوط به پرونده خریدهای نظامی پیش از انقلاب بوده و ارتباطی به مذاکرات هسته ای نداشته است.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی همزمانی این موضوع با فرجام مذاکرات هسته ای را کاملا تصادفی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هر موقعیتی برای بازگرداندن دارایی های توقیف شده خود در آمریکا استفاده کرده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: این پول بخشی از حساب خرید های نظامی رژیم گذشته است و روند شکایت ما در دادگاه لاهه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص طرح موضوع استرداد ۴۰۰ میلیون دلار از سوی ایران در جریان سفر مک فارلین در سال ۱۳۶۴ و مخالفت وی با این درخواست افزود: عدم پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۶۴ موجب شد که دولت امریکا مجبور به پرداخت رقمی معادل یک میلیارد و هفتصد و ده میلیون دلاربه عنوان اصل و بهره طلب ایران شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی اظهارات مقامات فعلی و پیشین آمریکا در این رابطه را مرتبط با جنجال های انتخاباتی دانست و افزود: ترجیح می دهیم وارد جزییات این پرونده نشویم تا کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در فضای آشفته انتخاباتی در این کشور بیشتر ماهیت واقعی خود را برملا کنند.

به گزارش تسنیم، شمخانی اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص واگذاری موشک های تاو معیوب به ایران در جریان ماجرای مک فارلین را اعتراف به فریبکاری و دروغ گویی عنوان کرد و افزود؛ این گونه اظهارات عیار صداقت آمریکایی را بیش از پیش در معرض قضاوت ملت ما و افکار عمومی جهانی قرار داده و مهر تایید مجددی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا انقدر بی سرو صدا ...... تا اونا نگفتن شما نگفتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج