جاباما
۳۶۶۸۹
۵۰۸۳
۵۰۸۳
پ

ادعاهای جديد اسرائیلی ها عليه ايران

در شرايطي که تنها چند روز از انعقاد پيمان آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و نيروهاي مقاومت فلسطيني گذشته و وضعيت در اين منطقه هنوز به ثبات کامل نرسيده، به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي در پي بهانه جويي براي انجام اقدامي جديد عليه غزه است.

تابناک: در شرايطي که تنها چند روز از انعقاد پيمان آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و نيروهاي مقاومت فلسطيني گذشته و وضعيت در اين منطقه هنوز به ثبات کامل نرسيده، به نظر مي‌رسد رژيم صهيونيستي در پي بهانه جويي براي انجام اقدامي جديد عليه غزه است.

اغلب مطبوعات اسرائيلي امروز اقدام به انتشار گزارشي کرده اند که براي اولين بار در روزنامه «ساندي تايمز» انگليس منتشر شده و ادعا مي‌کند بر اساس يافته‌هاي ماهواره‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، ايران در حال ارسال محموله اي جديد از موشک و ديگر تسليحات به غزه است.

ماهواره‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي يک کشتي ايراني با بار تسليحات را مورد شناسايي قرار داده اند که به گفته کارشناسان اسرائيلي، قصد دارد به سوي غزه حرکت کند. اين گزارش مي‌افزايد محموله مذکور احتمالاً شامل تعداد بيشتري از موشک‌هاي «فجر- ۵» (مشابه آنچه در جنگ اخير مورد استفاده مقاومت قرار گرفت) براي غزه و نيز موشک‌هاي «شهاب- ۳» جهت استقرار در سودان است.

منابع اسرائيلي مدعي هستند ايران قصد دارد اين موشک‌ها را جايگزين آن‌هايي کند که طي نبرد اخير استفاده شده و يا منهدم شدند. بنا بر ادعاي ساندي تايمز، کشتي مذکور از مسير درياي سرخ، سودان و مصر، تسليحات را به دست فلسطيني‌ها در غزه خواهد رساند. يک منبع اسرائيلي نيز گفته احتمالاً به محض ورود اين کشتي به درياي سرخ، کشتي‌هاي جنگي ايراني که در اريتره لنگر گرفته اند، آن را همراهي خواهند کرد.

در همين حال، به نظر مي‌رسد انتشار اين گزارش بهانه جديدي به دست مقامات رژيم صهيونيستي داده تا احتمالاً مقدمات تجاوز جديدي به غزه را فراهم آورند. در اين راستا، يکي از مقامات وزارت جنگ رژيم صهيونيستي گفته: «فارغ از موافقتنامه آتش بس، ما هرگونه محموله ارسالي تسليحات به غزه را به محض شناسايي، مورد حمله قرار داده و نابود خواهيم کرد».

در اين راستا، اظهارات روز گذشته «محمود الزهار»، از رهبران بلندپايه حماس نيز به عنوان دستاويزي براي اثبات ادعاهاي مقامات رژيم صهيونيستي مورد استفاده آن‌ها قرار گرفته است. زهار روز گذشته در سخناني گفته بود حماس به مسلح کردن خود با کمک ايران ادامه خواهد داد و راه ديگري جز اين وجود ندارد. زهار در اين رابطه گفته بود: «ما اين حق را داريم که از ايران پول و تسليحات دريافت کنيم.

آن‌ها اين موارد را به خاطر رضاي خدا در اختيار ما قرار مي‌دهند و هيچ شرط و شروطي براي آن مطرح نمي‌کنند. من خودم شاهد اين قضيه هستم».در مجموع، به نظر مي‌رسد مقامات رژيم صهيونيستي که از نتيجه جنگ هشت روزه با نيروهاي مقاومت و پذيرش شروط کم سابقه آتش بس رضايت ندارند، در صددند با استفاده از هرگونه فرصت و بهانه تراشي، زمينه انجام تجاوزي جديد به غزه و يا حداقل رعايت نکردن تمام و کمال شروط آتش بس را فراهم نمايند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج