adexo3
۳۶۷۶۸۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افزایش نگرانی‌ها از حمله‌ سایبری به انتخابات

متخصصان امنیت سایبری، امکان بالقوه‌ی وقوع حملات مشابه نفوذ به حزب دموکرات، به کمپین‌های انتخاباتی دیگر و سیستم‌های انتخابات را در ماه‌های آینده، زیاد می‌دانند.

وب سایت سایبربان: متخصصان امنیت سایبری، امکان بالقوه‌ی وقوع حملات مشابه نفوذ به حزب دموکرات، به کمپین‌های انتخاباتی دیگر و سیستم‌های انتخابات را در ماه‌های آینده، زیاد می‌دانند.

افزایش نگرانی‌ها از حمله‌ سایبری به انتخابات

نفوذ اخیر به کمیته‌ی ملی حزب دموکرات و سرقت اطلاعات آن، نگرانی‌های بسیاری را در مورد امکان تأثیر یک حمله‌ی سایبری بر نتیجه و روند برگزاری انتخابات، سبب شده است. کمپین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون اعلام کرد: حمله به حزب دموکرات، سبب سرقت اطلاعات تحلیلی بسیاری، شده است.

متخصصان امنیت سایبری، امکان بالقوه‌ی وقوع حملات مشابه به کمپین‌های انتخاباتی را در ماه‌های آینده، زیاد می‌دانند. باب هنسمن، کارشناس شرکت امنیتی فورس پوینت معتقد است کمپین‌های انتخاباتی، برای هکرها، اهداف راحتی هستند. وی علت این امر را تعداد زیاد اعضای فعال آن و استفاده‌ی آن‌ها از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه شخصی می‌داند.

باوجود نبود مدارک موثق و تکذیب رسمی روسیه، امکان دست داشتن روسیه در حمله به حزب دموکرات که از سوی برخی مسئولان و متخصصان مطرح‌شده است، مخاطرات را در این حوزه افزایش می‌دهد زیرا مداخلات خارجی درروند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسئله‌ی بسیار مهمی است.

تحلیل گران امنیت سایبری معتقدند دولت آمریکا باید به‌محض یافتن اطمینان از هویت مسئولان این حمله، مواضع لازم را اتخاذ و واکنش متناسب با این حمله نشان دهد.

جیمز لوییس که ریاست مرکز استراتژی و فنّاوری واشنگتن را بر عهده دارد، می‌گوید: " اگر روسیه در حمله‌ی یادشده نقش داشته باشد، حرکت برجسته و بزرگی در حوزه‌ی روابط بین‌الملل و جنگ الکترونیک رخ داده است."

وی در ادامه با متهم دانستن روسیه افزود: "جای تعجب نیست که روسیه در این دست حملات نقش داشته باشد زیرا آن‌ها آمریکا را در عرصه‌ی سایبری، رقیب اصلی خود می‌دانند و نیاز به مقابله با آمریکا در این حوزه را حس می‌کنند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج