adexo3
۳۶۷۸۱۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آمادگی لازم برای توافق جامع ایران و افغانستان

در حالی که بنا بود سند یادداشت تفاهم پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های بین ایران و افغانستان در مراسم اختتامیه این اجلاس امضا شود ، رحمانی فضلی وزیر کشور از ادامه همکاری های میان ایران و افغانستان برای امضای این یادداشت تفاهم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که بنا بود سند یادداشت تفاهم پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های بین ایران و افغانستان در مراسم اختتامیه این اجلاس امضا شود ، رحمانی فضلی وزیر کشور از ادامه همکاری های میان ایران و افغانستان برای امضای این یادداشت تفاهم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در اختتامیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و افغانستان گفت:‌جلسه بسیار خوبی در این دو روز با اعضای کمیسیون مشترک افغانستان ، آقای حکیمی و همکارانشان داشتیم.

وی ادامه داد: پیرو سفری که رئیس جمهور افغانستان سال گذشته به ایران داشتند، محورهای اصلی و مهمی که باید در دستورکار کمیسیون قرار می گرفت را تعیین کردیم و بحث های کارشناسی زیادی انجام گرفت و آمادگی لازم برای اینکه توافق جامعی انجام گیرد از سوی دو کشور اعلام شد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در این دو روز که کارگروه ها جلسات خود را برگزار کردند پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت و مشکلاتی برای امضای توافق نداریم اما مشورت های نهایی باید با دولت ها انجام گیرد و در آینده ای نه چندان دور این توافق که سرفصل جدید در روابط دو کشور در حوزه های مختلف است امضا خواهد شد.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: در خصوص روابط ترانزیتی و استراتژیکی بحث های خوبی انجام گرفته و ما با کشور افغانستان که کشور برادر ، دوست و مسلمان ماست و روابط تاریخی مشترکی زیادی داریم ، روابط خود را گسترش خواهیم داد.

وی یادآور شد: چند استان کشور مان نیزبا چند استان افغانستان مذاکرات و نشست های مشترکی داشته اندو ان‌شاء‌الله توافق های بیشتری صورت خواهد گرفت.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن تقدیر از مهمان نوازی گروه ایرانی اظهار کرد: طی دو روز گذشته مذاکرات خوبی در چهار بخش با موضوعات اقتصادی و تجاری ، انرژی و محیط زیستی، علمی و فرهنگی و حمل ونقل و ترانزیت انجام گرفت و راه حل های عملی ارائه شد و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه ها داشتیم.

وی ادامه داد: بنا شد آقای رحمانی فضلی معاون خود را و بنده نیز معاون وزیر مالی را برای پیشبرد کارها و پیگیری مسائل تعیین کنیم تا شاهد اقدامات عملی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زبونکوتاه

      توافق ،توافق ،توافق؟؟؟!!؟!؟!اینهمه توافق دولتینمون طی چنددهه چه ثمری برای ملت داشته ویادارد. ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج