adexo3
۳۶۷۹۵۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

كابينه احمد‌ی نژاد دور يک ميز

یک مجلس عروسی، از جنس عروسی‌های سیاسی. این بار عموم چهره‌هایی که حاضر هستند همه نسبتی با دولت‌های احمدی‌نژاد دارند و تنها خود احمدی‌نژاد غایب بزرگ این مجلس است. محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دوم احمدی‌نژاد که ظاهرا برای همین مراسم به مرخصی آمده، میزبان و پدر عروس است.

روزنامه شرق: یک مجلس عروسی، از جنس عروسی‌های سیاسی. این بار عموم چهره‌هایی که حاضر هستند همه نسبتی با دولت‌های احمدی‌نژاد دارند و تنها خود احمدی‌نژاد غایب بزرگ این مجلس است. محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دوم احمدی‌نژاد که ظاهرا برای همین مراسم به مرخصی آمده، میزبان و پدر عروس است.

مراسم عروسی دختر محمدرضا رحیمی در یکی از تالارهای تهران برگزار شده است. در تصاویری که از این مراسم در فضای مجازی منتشر شده، چهره‌های آشنای سال‌های نه‌چندان دور کنار هم نشسته‌‌اند و لبخند بر لب دارند. از محمدرضا باهنر، نماینده مجلس گرفته تا وزرا و معاونان دولت‌های احمدی‌نژاد.

اطراف یک میز، مسعود زریبافان نشسته است و کامران دانشجو. زریبافان، رئیس بنیاد شهید و دانشجو وزیر علوم دولت پاکدست بودند. در گزارش تحقیق‌وتفحص مجلس نهم از بنیاد شهید که هنوز در مجلس قرائت نشده است، به تخلفات گسترده‌ای اشاره شده که در زمان مدیریت زریبافان بر این نهاد رخ داده است. زریبافان اگرچه خود در مظان اتهام بود، اما مستندی از تخلف او در گزارش مزبور وجود ندارد. زریبافان از اعضای شورای شهر دوم بود که در انتخابات سال ٨٤ ریاست ستاد مردمی احمدی‌نژاد را برعهده داشت.

محمود احمدي‌نژاد در تيرماه سال ٨٨ و درحالي‌که هنوز دولت دهم را به‌طور رسمي تحويل نگرفته بود، از برخي انتصابات در دولت خود خبر داده و همان جا هم خبر انتصاب زريبافان به عنوان رياست بنياد شهيد را داده بود. زریبافان بعد از اتمام دولت دوم احمدی‌نژاد از جمله چهره‌هایی بود که با تمام قوا از احمدی‌نژاد عبور کرد. او از همان ابتدا بارها و بارها و در گفت‌وگوهای متعدد اعلام کرد که حضور دوباره احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات نه به صلاح خودش و نه به صلاح نظام است.

کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دوم احمدی‌نژاد است که نام او در جریان بورسیه‌ها شنیده‌ شد. دانشجو از جمله چهره‌های جریان یکتاست. جریانی که نمی‌خواهد در ظاهر پیوند نزدیکی با نام احمدی‌نژاد داشته باشد اما شامل وزرای احمدی‌نژاد است. بااین‌حال او در جلسات تبیین گفتمان انقلاب اسلامی که حامیان احمدی‌نژاد راه انداخته‌اند، شرکت می‌کند. دانشجو البته رئیس ستاد انتخابات کشور در سال ٨٨ بود.

مرتضی تمدن نماینده سابق مجلس و استاندار تهران در دولت احمدی‌نژاد هم از جمله چهره‌های مدعو به این مراسم است.

در میز بعدی، مصطفی نجار وزیر کشور دولت دوم احمدی‌نژاد نشسته است که انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ را برگزار کرد. در تصاویر او مشغول صحبت با شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد احمدی‌نژاد و مجری طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم است.

میزبان یعنی محمدرضا رحیمی در کنار تمدن نشسته است و علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه دولت دوم احمدی‌نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت روحانی. آن‌طور که ایلنا گزارش داده، چهره‌های دیگری ازجمله حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش‌وپرورش و از اعضای جریان یکتا، محمدشریف ملک‌زاده بود که طعم زندان را هم در زمان حضورش در کنار احمدی‌نژاد چشید. رضا تقی‌پور، محمد شیخان، کاوه اشتهاردی، محمد ناظمی‌اردکانی و علی افراشته مشاور لاریجانی در جشن ازدواج دختر محمدرضا رحیمی بودند و البته بزرگ‌ترین غایب رئیس همه این چهره‌ها بود؛ محمود احمدی‌نژاد. احمدی‌نژاد بعد از ماجرای محکوم‌شدن رحیمی در پرونده بیمه در نامه‌ای از او اعلام برائت کرد.

محمدرضا رحیمی به اتهام فساد در بیمه ایران چندین نوبت در دادگاه معروف به بیمه حاضر شد و در نهایت هم به جرم ارتشا به پنج ‌سال ‌و ٩١روز حبس و پرداخت دو‌میلیارد‌و‌٨٥٠‌میلیون ‌تومان ردمال و یک‌‌ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. بعد از آن محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای که سعی داشت در آن خود را از اتهامات رحیمی مبرا کند، اتهامات رحیمی را مربوط به زمانی دانست که او رئیس دیوان محاسبات بوده و در دولت احمدی‌نژاد مسئولیتی نگرفته بوده است.

رحیمی اما در پاسخ به آن نامه دست به افشاگری زد که هنوز تبعات آن ادامه دارد. رحیمی در آن نامه از توزیع یک‌میلیاردو٢٠٠ میلیون تومان بین ١٧٠ نامزد مجلس هشتم خبر داده بود. موضوعی که درباره آن بحث زیادی درگرفت. اما اسامی این نامزدها هیچ‌گاه اعلام نشده و هرکسی هم که در مظان اتهام به همکاری در این پروژه بود، این اتهام را رد کرد. اخبار مرخصی‌آمدن رحیمی در چند فقره رسانه‌ای شده است؛ بیماربودن و فوت همسرش و این آخری مراسم ازدواج دخترش.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج