adexo3
۳۶۸۵۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بورس و فرابورس را چگونه گذراندند؟

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در اولین روز معاملاتی هفته گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۸۵۶ واحدی قرار داشت و در چهارشنبه گذشته عدد ۷۸ هزار و ۱۹۰ واحدی را تجربه کرد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در اولین روز معاملاتی هفته گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۸۵۶ واحدی قرار داشت و در چهارشنبه گذشته عدد ۷۸ هزار و ۱۹۰ واحدی را تجربه کرد.

در مجموع پنج روز کاری هفته گذشته دو روز نماگر بازار در جهت منفی حرکت کرد این در حالی است که در روزهای پیش از این شاخص کل باده نقدی و قیمتی در جهت مثبت رو به حرکت بود.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در اولین روز معاملاتی هفته گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۸۵۶ واحدی قرار داشت و در چهارشنبه گذشته عدد ۷۸ هزار و ۱۹۰ واحدی را تجربه کرد که با این حساب نماگر بازار توانست در این مدت ۳۳۴ واحد رشد کند و امیدهای بیشتری به بازار سرمایه دهد.

شاخص بازار اول نیز با ۱۰۰ واحد افزایش نسبت به روز آخر معاملاتی هفته گذشته، به رقم ۵۵ هزار و ۳۴۹ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با هزار و ۵۱۲ واحد صعود عدد ۱۶۷ هزار و ۲۶۹ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۰.۲ درصد و ۰.۹ درصد رشد نسبت به هفته قبل رو به رو شدند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۱ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل با ۴۳ درصد رشد داشت.

علاوه بر این ۴۸۵۸ میلیون سهم و حق تقدم در ۳۸۲ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۶ درصد و ۴۱ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

فرابورس ایران نیز، در هفته معاملاتی منتهی به ۲۰ مردادماه ۱۳۹۵ شاخص کل با رشد ۳ واحدی در ارتفاع ۸۱۷ واحدی ایستاد و ارزش بازار نیز با افزایش ۳ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریالی در مقایسه با هفته گذشته رقم ۹۵۶ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال نشان داد.

همچنین ارزش دادوستدها به رقم ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسید و حجم معاملات بالغ بر یک هزار و ۴۲۷ میلیون ورقه بهادار شد که به ترتیب از رشد ۳۱ و ۴۷ درصدی ارزش و حجم معاملات در مقایسه با هفته ماقبل حکایت می‌کند.

علاوه بر این بازار اول رشد ۸۶ و ۵۶ درصدی ارزش و حجم معاملات را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرده و بازار دوم نیز با افزایش ۷۸ درصدی حجم و ۶۳ درصدی ارزش معاملات، حجم دادوستدهای خود را به ۶۶۲ میلیون سهام به ارزش یک هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال رسانده است. در همین حال بازار پایه و ابزارهای نوین مالی نیز رشد متغیرهای حجم و ارزش معاملات را شاهد بودند.

اوراق بدهی فرابورس ایران هفته گذشته به تعداد ۲ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال معامله شدند که نشاندهنده رشد ۷ درصدی ارزش معاملات این اوراق است. در عین حال صندوق سرمایه‌گذاری قابل ‌معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز رشد ۱۳۴ و ۱۴ درصدی ارزش و ۱۵۶ و ۱۵ درصدی حجم معاملات را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساندند.

در هفته معاملاتی منتهی به ۲۲ مردادماه در حالی بیشترین ازرش معاملات خرد بازار سهام در اختیار گروه پالایشی‌ها به میزان ۲۷ درصد از کل ارزش معاملات قرار گرفت که گروه‌های‌ «فلزات اساسی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» به ترتیب سهم ۱۹ و ۹ درصدی را ثبت کرده و جایگاه دوم و سوم صنایع پیشرو این بازار را به نام خود ثبت کردند.

در میان ۱۰ گروه برتر، نام صنایعی همچون «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»، «محصولات شیمیایی» و گروه «مواد و محصولات دارویی» نیز به چشم می‌خورد.

در نهایت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بازار دوم سهم ۴۵ درصدی از ارزش کل بازار را در اختیار گرفت و به ترتیب بازار پایه، صکوک، بازار اول، گواهی تسهیلات مسکن و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در رده‌های بعدی ایستادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج