اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۸۷۴۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سوریه: ترکیه مرزهایش را با سوریه ببندد

مشاور نخست وزیر سوریه اعلام کرد: در صورتی که ترکیه در مواضع خود در قبال سوریه جدی است، باید با بستن مرزها و توقف حمایت از گروه های مسلح این سخنان خود را به شکل عملی اثبات کند.

خبرگزاری مهر: به گزارش النشره، «سلیمان السلیمان» مشاور نخست وزیر سوریه در سخنانی تاکید کرد که ترکیه دچار بحران های داخلی است که بر همین اساس اولویت هایش تعیین می شود.

بر اساس این گزارش سلیمان السلیمان در سخنانی در این خصوص اظهار داشت: ترکیه دچار بحران های داخلی است اما این بدین معنی نیست که سوریه در امور داخلی این کشور دخالت کند. همچنین ترکیه با بحران اقتصادی نیز مواجه است که «اردوغان» رئیس جمهور این کشور از طریق یافتن دوستان جدید در صدد نجات دادن اقتصاد خود است.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: موضوع بعدی که مهم تر است تروریسم است. ما می دانیم که اردوغان به عنوان خط مقدم توطئه علیه سوریه از هر طریقی و با به کارگیری تمامی وسائل فعالیت می کند. وی نمی تواند از این اقدام دست بردارد. در همین راستا روس ها اعلام کرده اند که تا زمانی که ترکیه در خصوص سوریه موضعی مشخص و صریح اتخاذ نکند، امکان برقراری روابط راهبردی وجود ندارد.

مشاور نخست وزیر سوریه همچنین گفت: ترکیه وقتی که از سوی دوستانش مورد توجه قرار نگرفت، به روسیه روی آورد. تُرک ها خطاب به آمریکا اعلام کردند که یا «فتح الله گولن» را تحویل آنکارا دهید و یا اینکه ما با روسیه هستیم تا بدین صورت آمریکا را اذیت کنند.

وی در همین راستا بیان داشت: پیش از کودتا در ترکیه، دولت این کشور قصد داشت با سفر به مسکو از مقامات روسی عذرخواهی کند اما پس از کودتا معادلات تغییر کرد. در صورتی که ترکیه در مواضع خود در قبال سوریه جدی است، باید با بستن مرزها و توقف حمایت از گروه های مسلح این سخنان خود را به شکل عملی اثبات کند.

سلیمان السلیمان همچنین درباره نقش عربستان در حمایت از تروریسم نیز تاکید کرد: عربستان منبع تروریسم در منطقه است و در خصوص رهبری منطقه با ترکیه درگیر است و هر یک از طرفین برای کسب آن تلاش می کنند. عربستان از کودتا در ترکیه حمایت کرد و با طرح صهیونیستی-آمریکایی ارتباط دارد. بنابراین ما از عربستان و ترکیه انتظار خیررسانی نداریم. بارها تاکید کرده ایم که اگر این ها جدی هستند، راه باز است و در صورتی که خواهان صلح باشند، باید از دروازه صلح وارد شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر ترکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج