اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۹۱۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امکان ساخت لباس با تار مصنوعی عنکبوت

شیمیدانی به نام Dan Widmaier که صاحب و مدیرعامل شرکت Bolt Threads می باشد، در ساخت مواد مستحکم و پایدار و البته همه کاره از تار مصنوعی عنکبوت نیز فعالیت می کند. موادی که احتمالا روزی در ساخت کاور ایپدهای اپل، صندلی ماشین ها و حتی لباس ها به کار خواهند رفت.

وب سایت TopInEarth - افسانه ربیعی: شیمیدانی به نام Dan Widmaier که صاحب و مدیرعامل شرکت Bolt Threads می باشد، در ساخت مواد مستحکم و پایدار و البته همه کاره از تار مصنوعی عنکبوت نیز فعالیت می کند. موادی که احتمالا روزی در ساخت کاور ایپدهای اپل، صندلی ماشین ها و حتی لباس ها به کار خواهند رفت.
امکان ساخت لباس با تار مصنوعی عنکبوت

دلیلش این است که وی معتقد است تار مصنوعی عنکبوت با داشتن بیشترین میزان الاستیک و همچنین نقش یک پارچه طبیعی قادر به تحمل فشار بالا پیش از پاره شدن هستند، بعبارتی از کولار که در جلیقه های ضدگلوله استفاده می شود نیز 2 تا 3 برابر بادوام تر است.

امکان ساخت لباس با تار مصنوعی عنکبوت
Dan Widmaier

دانشمندان در مدت زمان سی سال در تلاش برای تولید این ماده هستند، اما هنوز به نتیجه درستی دست نیافته اند. بعلاوه استفاده از عنکبوت ها برای تولید تارهای طبیعی امکان پذیر نیست، چرا که این موجودات در فضای بسته و محیط با غذای کم نیز یکدیگر را می خورند.

ویدمایر در دوران دکتری خود با پیگیر شدن این مساله طرحی را ارائه داد که شرکت هایی از قبیل نایکی، گوگل، Amyris و حتی دانشگاه برکلی وی را حمایت کرده اند. با موفقیت وی در این زمینه شرکتش برای امسال اولین محصول در حجم بالا را تولید می کند.

طرح وی بدین صورت است که بدون هیچ عنکبوتی نیز می توان تارهای مصنوعی عنکبوتی ساخت و روال کار بدین صورت است که بایستی مخمرهای دستکاری شده ژنتیکی، آب، شکر را از طریق فرایند تخمیر برای تبدیل به ابریشم خام استفاده کرد، بعبارتی پروسه تولید این ترکیب مشابه با تولید ابجو بوده، و تقریبا از دستگاههای مشابه استفاده می نماید.

سپس ترکیب فوق توسط دستگاه دیگری بلعیده شده و تارهای باریک شبیه عنکبوت را خارج می کنند. تا امروز تقریبا سه هزار مدل مختلف از این ابریشم در مقیاس کوچک تولید شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج