۳۶۹۳۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خباز: کمک از بقایی انتحار سیاسی است

استاندار سمنان به ادعای حمید بقایی مبنی بر درخواست اخذ بودجه برای منطقه ویژه اقتصادی حوزه انتخابیه‌اش در مجلس هشتم واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا خباز در گفت‌وگویی در واكنش به اظهارات اخير "حميد بقايى" دبیر شورای عالی مناطق آزاد دولت دهم، مبنی بر اینکه "خباز" در دوره نمایندگی‌اش در مجلس هشتم از دولت درخواست اخذ بودجه منطقه ویژه اقتصادی برای حوزه انتخابیه‌اش داشت، گفت: حرف‌هاى بقايى حرف درستى نيست، وی نقطه مقابل سياسى بنده است، با اين حال چطور مى‌توانم از او تقاضاى كمك كنم؟! اين كار نوعى انتحار سياسى است.

وی افزود: پس از تصويب راه اندازى منطقه ويژه كاشمر، به دفتر بقايى مراجعه كردم تا مسئول اين منطقه را در اسرع وقت معين كند و اداره امور آن را به متولى مربوطه بسپارد.

استاندار سمنان تصریح کرد: نام شهرستان كاشمر در اصل مصوبه هيىت وزيران وجود نداشت، اما اهميت امكانات، اين شهرستان را در كميسيون اقتصادى مجلس مورد بررسى قرار داد. این کمیسیون هم با توجه به پتانسيل موجود، نام کاشمر را بر لايحه دولت اضافه كرد و سپس با حمايت شوراى نگهبان اين لايحه تبديل به قانون شد.

وی با تاكيد بر اينكه انتصاب مسئول مناطق ويژه از سوى رييس مناطق آزاد تعيين مى‌شود، خاطرنشان كرد: به عنوان قانونگذار مطلع هستم كه از نظر قانونى اعتبارى براى مناطق ويژه در بودجه كل كشور در نظر گرفته نشده است، اما می‌توان اين مناطق را به شركت‌هاى دولتى واگذار كرد، ناگفته نماند كه بسيارى از مناطق ويژه اقتصادى كشور توسط شركت‌هاى اين چنينى در صورتى كه سودآورى مناسبى داشته باشد، اداره می‌شوند.

خباز گفت: بنابراین از بقايى بعنوان دبير شوراى عالى مناطق آزاد درخواست كردم تا شرايطى فراهم كند که شركتى دولتى در منطقه ويژه كاشمر اقدام به سرمايه گذارى كند.

استاندار سمنان ادعاى بقايى مبنى بر تقاضاى دريافت اعتبار را تكذيب كرد و افزود: بنده به هيچ وجه تقاضاى دريافت اعتبار نكردم.

وی تاکید کرد: بارها درباره دولت احمدى نژاد اظهار نظر كرده‌ام، اگر سخنان بقايى درست بود فورا اين مسئله را پيراهن عثمان می‌كردند، چطور ممكن است بنده از مخالف و رقيب سياسى خود براى حوزه انتخابيه‌ام كمك بگيرم، آيا نمی‌دانم رقيبم از خدا می‌خواهد رأى نياورم و به زمين بخورم؟

خباز تصريح كرد: بقايى به عنوان مسئول وقت، تقاضاى بنده برای تعيين متولى منطقه ويژه كاشمر و واگذارى آن به شركتى دولتى را عملى نكرد، رقابت سياسى وی با بنده بسيار تند و تيز است، زمانى كه صاحب قدرت و اختيار بود، درخواستم را كه جز وظايف ذاتى مسئولیتش بود، انجام نداد، لذا اظهارات بقايى از لحاظ عقلانى و منطقى قابل قبول نيست.

گفتنی است که حمید بقایی در کانال تلگرامی خود نوشت: "سال ۱۳۹۰ بود كه استاندار فعلی سمنان كه در آن زمان نماينده مجلس بود در دبيرخانه مناطق آزاد به ديدن من آمد. هدف وی از ملاقات پيگيری اخذ بودجه برای منطقه ويژه اقتصادی حوزه نمايندگی‌اش بود.

ايشان از من می‌خواست دولت به هر شكل ممكن در منطقه مزبور سرمايه گذاری نمايد. به ايشان گفتم شما كه می‌دانيد قانوقا اين كار امكان‌پذير نيست چون مطابق قانون مناطق ويژه مصوب مجلس مي بايست ساير بخشها خصوصا" بخش خصوصي در اين مناطق سرمايه‌گذاری نمايد و دولت مجاز به پرداخت بودجه مستقيم نيست.

ايشان به بنده گفت آبرويم در خطر است و بزودی انتخابات مجلس برگزار می‌شود و خواهش می‌کنم به هر شكل ممكن از جايگاه خود بعنوان معاون رئيس جمهور استفاده كرده و دولت در منطقه ويژه حوزه انتخاباتی او سرمايه گذاری نمايد.

به هرحال اصرار از ايشان و توضيح غير قانوني بودن كار از من. دست آخر به ايشان گفتم آيا بهتر نبود بجای سال پايانی مجلس از همان ابتدای نمايندگی می‌آمديد و با كمك يكديگر سرمايه گذار خصوصي پيدا می‌كرديم. اما اگر روزی شما هم مسئول اجرايی شديد سعی كنيد مطابق قانون از فرصت خدمت به مردم استفاده كنيد و خيلی هم به فكر تبليغات و مطرح شدن نباشيد چرا كه اين با ارزشهای انقلاب كاملا در تضاد است و آبروی انسان هم دست خداست و نه بنده خدا"
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج