۳۶۹۷۹۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

دردسر های یک سریال برای تلویزیون

هفته گذشته خبر احضار اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، علیرضا افخمی و داوود هاشمی کارگردان و تهیه کننده سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» به دادسرای امور جنایی منتشر شد. این احضار به شکایت خانواده مرحوم مهدی کوهی نوجوان ۱۳ ساله‌ای بر می‌گشت که بعد از تماشای این سریال اقدام به خودکشی کرد.

وب‌سایت آی سینما: هفته گذشته خبر احضار اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه، علیرضا افخمی و داوود هاشمی کارگردان و تهیه کننده سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» به دادسرای امور جنایی منتشر شد. این احضار به شکایت خانواده مرحوم مهدی کوهی نوجوان ۱۳ ساله‌ای بر می‌گشت که بعد از تماشای این سریال اقدام به خودکشی کرد. اما امروز اصغر پورمحمدی به خبر احضارش به دادسرای امور جنایی تهران واکنش نشان داد و اعلام کرد که در این رابطه هنوز احضاریه‌ای بدستش نرسیده است.

دردسر های یک سریال برای تلویزیون

با انتشار خبر احضار شدن اصغر پور محمدی، داوود هاشمی و علیرضا افخمی به دادسرای امور جنایی یکی از وکلای پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با آما اعلام کرد در قانون جرمی با عناوین «تسبیب» یا معاونت در خودکشی لحاظ نشده و وجود ندارد.

اما بعد از پوشش این خبر از سوی بسیاری از رسانه‌ها به دلیل حساسیت برانگیز بودن آن، اصغر پورمحمدی امروز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

مدیر شبکه سه در رابطه با احضار شدن خود به دادسرای امور جنایی تهران گفت: «بسیاری از خبرگزاری‌ها این خبر را منتشر کرده‌اند، اما هنوز احضاریه به دست من نرسیده است و از صحت و سقم آن اطلاعی ندارم. اینکه چرا قبل از ارسال احضاریه این خبر رسانه‌ای شده، برایم سؤال برانگیز است. من اصلاً اطلاع ندارم که محل این دادگاه کجاست، اما به محض دریافت احضاریه در دادگاه حاضر خواهم شد و به هرچه قانون و قانون‌گذار حکم کند، تبعیت می‌کنم.»

پور محمدی در ادامه به نکته مهمی در مورد پرونده سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» اشاره می‌کند و می‌گوید : «چندی پیش شنیده بودم که دادگاه تهیه کننده و کارگردان سریال «۵ کیلومتر تا بهشت» را به پرداخت یک چهارم دیه محکوم کرده است، اما درباره احضار دیگران چنین سخنی در میان نبود و هنوز هم برگه‌ای به دستم نرسیده است.»

معاون سابق سیما می‌گوید که پیش از این هم بسیاری از مدیران رسانه ملی از طرف سایر قضات به دادگاه‌های مختلف احضار شده بودند و این موضوع اتفاق جدیدی نیست: «مدیران صدا و سیما درباره برنامه‌های پخش شده از رسانه ملی پرونده‌های بسیاری در دستگاه قضایی دارند و به طور معمول به محاکم رفت و آمد می‌کنند. من هم قبل و بعد از انقلاب به دادگاه‌های بسیاری رفته‌ام. فایده شرکت در این جلسات آشنایی با قوانین حقوقی است. اینکه فردی تلویزیون نگاه می‌کند و تأثیرات تلویزیون باعث قتلش می‌شود، موجب تأسف و تأثر است. باید صاحب نظران در این باره بیاندیشند و راه‌حل‌های اساسی برای آن پیدا کنند.»

پور محمدی البته در مورد پخش این سریال که باعث خودکشی یک نوجوان ۱۳ ساله شد، به نوعی توپ را به زمین خانواده ها می‌اندازد و درباره زمان پخش این سریال توضیح می‌دهد: «متاسفانه در کشور ما که فرزند سالاری وجود دارد و ساعت خواب کودکان منظم نیست، والدین برای ساعت خواب فرزندانشان برنامه‌ای ندارند. مشخص نیست که در این میان تلویزیون چه باید بکند؟»

مدیر سابق شبکه پنج، در پایان و با بیان این‌که «تسبیب» هم کلمه جالبی است، به عنوان مدیر شبکه سه تمامی کوتاهی‌هایی را که باعث خودکشی نوجوان ۱۳ ساله شد را به عهده می‌گیرد و در این رابطه می‌گوید: «بهتر بود دادگاه در مورد این پرونده تحقیقات بیشتری انجام می‌داد تا متوجه شود که در تولید و پخش یک سریال یا فیلم چه کسانی سهم و نقش دارند و چه کسانی مقصرند؟ اما با همه مباحث بنده به عنوان مدیر شبکه سه مسئولیت کوتاهی‌ها و تقصیراتی را که در بخش های گوناگون صدا و سیما رخ داده است، به عهده می‌گیرم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      حداقل ی توضیح مختصر درباره پرونده خودکشی میدادید کجای سریال باعث خودکشی شده؟

    • محسن مهیمنی مطلق

      با سلام وخسته نباشی خدمت همه . واقعا جای تقدیر و تشکر داره بابت خبرهای متنوع.

    • golbahar

      اقدا ب خودکشی چیزی نیست ک با دیدن ی صحنه دو دقیقه ای تو تلویزیون اتفاق بیفته معمولا از خیلی قبل تر تو ذهن اون آدم اعتقاد ب خودکشی ریشه دوونده بعدم الان اینهمه اعدام ک تو کشور میکنن و اونهمه بچه جمع میشن زنده نگاه میکنن پس اونا همشون باید خودشونو بکشن دیگه!

    • بدون نام

      یک سریال مزخرف و بی معنا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج