اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۰۰۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتخاب منطقی کلینتون

سرانجام هیلاری کلینتون، تیم کین را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرد. تیم کین یکی از گزینه‌های اصلی معاونت کلینتون بود و در کنار وی افرادی همچون جولیان کاسترو و الیزابت وارن هم از شانس بالایی برخوردار بودند اما انتخاب نهایی کین بود؛ انتخابی که نشان‌دهنده عقلانیت بالای کمپین کلینتون و دموکرات‌هاست.

روزنامه وقایع التفاقیه - حسین هوشمند: سرانجام هیلاری کلینتون، تیم کین را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرد. تیم کین یکی از گزینه‌های اصلی معاونت کلینتون بود و در کنار وی افرادی همچون جولیان کاسترو و الیزابت وارن هم از شانس بالایی برخوردار بودند اما انتخاب نهایی کین بود؛ انتخابی که نشان‌دهنده عقلانیت بالای کمپین کلینتون و دموکرات‌هاست.

تیم کین کیست؟

تیموتی مایکل تیم کین در ۲۶ فوریه ۱۹۵۸ (۵۸ساله) در سنت‌پل، مینه‌سوتا به دنیا آمد. پدر وی، آلبرت الکساندر کین، جوشکار و صاحب یک مغازه آهنگری بود و مادرش مدرس اقتصاد بود. کین یک کاتولیک، بزرگ شده است و خانواده‌اش ریشه اسکاتلندی و ایرلندی دارند. او به همراه خانواده‌اش در دو سالگی به اوورلند پارک، کانزاس نقل‌مکان کرد.

تیم در سال ۱۹۷۶ از دبیرستان راکهرست فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۹۷۹ از دانشگاه میزوری، مدرک لیسانس خود را در رشته اقتصاد دریافت کرد. وی در سال ۱۹۷۹ وارد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد شد اما در حین تحصیل برای کمک به میسیونرهای مذهبی یسوعی (یکی از فرقه‌های مسیحیت) که مدرسه‌ای کاتولیک را در ال‌پروگرسو، مدیریت می‌کردند، به هندوراس سفر کرد. کین در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۱ که در هندوراس حضور داشت، توانست زبان اسپانیولی را به‌خوبی فرابگیرد.

انتخاب منطقی کلینتون

کین پس از بازگشت از هندوراس با آن هالتون، دانشجوی سال اول رشته حقوق دانشگاه هاروارد، آشنا شد و در سال ۱۹۸۳ مدرک فوق‌لیسانس خودش را در رشته حقوق دریافت کرد. کین و هالتون پس از ازدواج به ریچموند، ویرجینیا نقل‌مکان کردند. کین پس از فارغ‌التحصیلی در مؤسسات حقوقی مشغول به فعالیت شد و در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان استاد حقوق در دانشگاه ریچموند تدریس را آغاز کرد.

سوابق سیاسی

کین در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان عضو شورای شهر ریچموند و در ۱۹۹۸ به‌عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. کین توانست رأی هشت به یک اعضای شورای شهر ریچموند را که اکثریت آن را سیاهپوستان تشکیل می‌دادند، به دست بیاورد. با این انتخاب وی به‌عنوان اولین شهردار سفیدپوست این شهر، پس از ۱۰ سال شد.

کین در سال ۲۰۰۱ در انتخابات معاون فرمانداری ویرجینیا شرکت کرد و توانست با شکست جی کاتزان جمهوری‌خواه از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ معاون فرماندار ویرجینیا، مارک وارنر شود. در سال ۲۰۰۵ وی کاندیدای انتخابات فرمانداری ویرجینیا شد و توانست جری کیلگور، رقیب جمهوری‌خواه را شکست دهد و در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، هفتادمین فرماندار ویرجینیا شد.
در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008، کین یکی از گزینه‌های اصلی باراک اوباما برای انتخاب معاون بود.

کین یکی از اولین دموکرات‌هایی بود که از نامزدی اوباما حمایت کرد و با توجه به اینکه وی فرماندار محبوب یکی از ایالت‌های جنوبی بود، زمزمه‌هایی مبنی بر انتخاب وی به‌عنوان معاون شنیده شد. در 28 جولای 2008، پولیتیکو گزارش داد که کین یکی از گزینه‌های بسیار جدی معاونت اوباما بود. وی در کنار هیلاری کلینتون، کاتلین سبلیوس، سناتور ایوان بای و جو بایدن از گزینه‌های اصلی معاونت اوباما بود. کین در سال‌های 2009 تا 2011 رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها بود و وظیفه کمک و برنامه‌ریزی برای پیروزی کاندیداهای دموکرات در انتخابات‌های سراسر کشور به عهده وی بود.

پس از آنکه سناتور جیم وب، تصمیم گرفت مجددا در انتخابات سنا شرکت نکند، کین در انتخابات سال 2012 شرکت کرد و توانست به‌عنوان سناتور ویرجینیا انتخاب شود. همکار وی در سنای ایالات‌متحده از ویرجینیا، سناتور مارک وارنر است که در دوران معاونت فرمانداری، رئیس وی بود.

مواضع سیاسی

کین در سنا عضو کمیته‌های نیروهای مسلح، بودجه و روابط خارجی است. وی به‌عنوان عضو کمیته روابط خارجی، حامی طرح الزام دولت برای تصویب هرگونه حمله نظامی به داعش در کنگره بود. کین از حامیان توافق هسته‌ای ایران در سنا بود، اما به سناتور باب کورکر برای انجام رأی‌گیری درباره این توافق در سنا کمک کرد. کین یکی از غایبان و مخالفان اصلی سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره، در سال 2015 بود. درحالی‌که کین از حامیان برقراری عادی‌سازی روابط با کوبا و توافق هسته‌ای با ایران است، اما از جنگ عربستان علیه یمن هم حمایت می‌کند.

وی در رابطه با جنگ افغانستان معتقد است که آمریکا به هدف اصلی‌اش -نابودی القاعده- در افغانستان دست یافته است و نیروهای نظامی هرچه زودتر باید این کشور را ترک کنند. در سال 2015 کین با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در جنگ سوریه، خواهان برقراری منطقه پرواز ممنوع برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در سوریه شد.

براساس گزارش سایت فایوترتی‌ایت، از لحاظ ایدئولوژی نمره منفی 37 می‌گیرد. (نمره منفی صد بیشترین حد لیبرال و نمره صد بیشترین حد محافظه‌کاری است) براین‌اساس کین یک «دموکرات متعلق به جریان اصلی» است و این امتیاز به‌شدت به جو بایدن شباهت دارد. سه گروه اصلی محافظه‌کاران به وی نمره صفر درصد می‌دهند و یکی از اصلی‌ترین گروه‌های لیبرال به وی نمره 90 درصد می‌دهد.

انتخاب عقلانی

کمپین کلینتون و دموکرات‌ها نشان دادند که با انتخاب کین به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری از عقلانیت بالایی برخوردار هستند. یکی از دلایلی که شانس کین را برای انتخاب به‌عنوان معاون کلینتون افزایش داد، انتخاب مایک پنس به‌عنوان معاون ترامپ بود. از آنجایی‌که معاونان نامزدهای ریاست‌جمهوری هم به‌طور مجزا با یکدیگر رقابت دارند و با هم مناظره خواهند کرد، انتخاب آنها بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد.

کلینتون برای رقابت با پنس به‌عنوان یک فرد کارکشته، باید فردی باتجربه را انتخاب می‌کرد که توان شکست‌دادن پنس را داشته باشد. از میان سه نفر نهایی لیست کلینتون، یعنی کاسترو، وارن و کین، تنها فردی که توان رقابت با پنس را داشت، کین بود. کاسترو و وارن دارای تجربه سیاسی کمی بودند و نمی‌توانستند به‌طور مؤثری از پس مایک پنس بربیایند. در مقایسه با کین، کاسترو و وارن از نقاط‌ضعف بیشتری برخوردار بودند.

انتخاب وارن به‌عنوان یک زن برای معاون کلینتون، نکته منفی محسوب می‌شد و می‌توانست منجر به نقطه‌ضعف کلینتون شود. کاستروی جوان با وجود اینکه آمریکایی اسپانیایی بود ولی فاقد تجربه کافی بود. اما تیم کین با توجه به اینکه مسلط به زبان اسپانیولی است، توانست نقطه قوت کاسترو را برای جلب آرای آمریکایی اسپانیایی داشته باشد. کین فردی کارکشته در سیاست است که تجربه بالایی در امور حقوقی هم دارد. وی در هیچ انتخاباتی شکست نخورده است و در زمان فرمانداری ویرجینیا که همزمان با بحران اقتصادی بود، عملکرد خوبی از خودش نشان داد. در دوران سناتوری هم رابطه خوبی با دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به‌طور همزمان دارد.

برخلاف کاسترو و وارن، کین از تجربه بالایی در سیاست خارجی هم برخوردار است. برخلاف کاسترو و وارن، کین می‌تواند آرای ایالت خودش را هم به صندوق آرای کلینتون سرازیر کند. کاسترو از ایالت تگزاس بود؛ ایالتی که دژ جمهوری‌خواهان است و امکان ندارد به کلینتون رأی بدهد. وارن هم از ماساچوست، ایالت سنتی دموکرات‌هاست که در هر صورت به کلینتون رأی می‌دهند، اما کین از ایالت ویرجینیا، یکی از ایالت‌های تعیین‌کننده و رقابتی می‌آید که پیروزی در آن برای هر کدام از کاندیداها از اهمیت بالایی برخوردار است.

کین در میان دموکرات‌ها از وجهه خوبی برخوردار است. در نظرسنجی‌ای که قبل از انتخاب معاون، در میان برخی از اعضای حزب صورت گرفته بود، کین با 38 درصد آرا، انتخاب اول دموکرات‌ها بود و پس از وی الیزابت وارن و جولیان کاسترو با 11 درصد قرار داشتند. کمپین کلینتون با انتخاب تیم کین به‌عنوان معاون توانست در مقابل مایک پنس، انتخاب کمپین ترامپ، انتخاب قدرتمندانه‌تری داشته باشد، انتخابی که در ماه‌های آتی تأثیر خودش را نشان خواهد‌داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج