adexo3
۳۷۰۲۵۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

عملكرد ۳ ساله دولت يازدهم

مصطفي ايزدي در روزنامه آرمان نوشت: دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند، آنچه از آنها به يادگار مي‌ماند، دوچيز است: نام نيك يا بد، به دليل رفتار وگفتار دولتمردان، وديگري اثري كه در زندگي آحاد جامعه به جا مي‌گذارند.

مصطفي ايزدي در روزنامه آرمان نوشت: دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند، آنچه از آنها به يادگار مي‌ماند، دوچيز است: نام نيك يا بد، به دليل رفتار وگفتار دولتمردان، وديگري اثري كه در زندگي آحاد جامعه به جا مي‌گذارند.

بديهي است كه عملكرد هر دولتي را پس از پايان دوران آن دولت نمره مي‌دهند. پرستيژ، شخصيت و صداقت رئيس دولت و ه‍مكارانش در كابينه از جمله مواردي است كه در نمره دادن، لحاظ می شود.

مردم حتما به رئيس راستگو و كم حرف و علاقه‌مند به مردم اعتماد دارند. اعتماد متقابل بين مردم و دولت نقش تعيين كننده‌اي در بهبود وضعيت مملكت دارد. البته اهميت آثار ملموسي كه زحمات طولاني مدت دولتيان در جامعه دارد، بيشتر از ساير موارد بر اعتبار دولت مي‌افزايد. در چنين روزهايي در سه سال قبل، دولت يازدهم براي خدمتگزاري به مردم شريف ايران وارد ميدان شد. براي بررسي عملكرد دولتمردان در اين سه سال، ضروري است به نكاتي توجه شود. اول اينكه بايد ديد دولت قبل چه بود و چه كرد؟

دوم اينكه شرايط ايران در زمان روي كار آمدن دولت يازدهم در سطح بين المللي چگونه بود؟ سوم اينكه نيروهاي موثر در درون كشور، با چه نگاهي به دولت جديد مي‌نگرند و چقدر آمادگي دارند كه به او كمك كنند؟ چهارم اينكه امكانات دولت و اختيارات آن چقدر است؟ پنجم اينكه اولويت مردم چيست و جامعه چه انتظاراتي از دولتي كه سر كار آورده اند، دارد؟ با توجه به مراتب بالا مي‌توان تصويري از سه سال فعاليت دكتر حسن روحاني و تيم همراهش ارائه داد. تصوير۱- ياران حسن روحاني اكثرا افراد باتجربه، دلسوز و وقت گذار و علاقه‌مند به پيشرفت مملكت هستند.

البته اگر مجلس قبل با دولت يازدهم همراهي بيشتري مي‌كرد، چه بسا چهره‌هاي ارزنده‌تري به ساختمان وزارتخانه‌ها مي‌رفتند. تصوير۲- دولت يازدهم با اولويت دادن به سياست خارجي ايران، گفت‌وگو با قدرت‌هاي جهاني را آغاز كرد كه اين اقدام پسنديده مردم را بسيار خوشحال كرد، زيرا فهميده بودند كه سايه شوم جنگ از بالاي سرمان برچيده شده و امنيت رواني و اجتماعي جايگزين آن شده است. همين آسايش و امنيت باعث شد كه جوانان بيشتري قيد رفتن از كشور را بزنند و ماندگار شوند. اگرچه از نظر مخالفان دولت يازدهم، اين امنيت كارايي ندارد و براي مردم نان نمي‌شود، اما بايد دانست كه اينها عوامفريبي مي‌كنند، زيرا در سايه امنيت رواني و اجتماعي است كه اقتصاد شكوفا مي‌شود و در شرايط مساعد اقتصادي است كه سرمايه‌گذاران حاضرند كارآفريني كنند.

مذاكراتي كه يك طرف آن دولتمردان قدرتمند ايران و طرف ديگر آن شش كشور بزرگ جهان بودند، به تفاهمي ختم شد كه برجام نام گرفت. برجامي كه اگر بعضي امضا كنندگان آن بد رفتاري نمي‌كردند، زمينه ساز تحولات زيادي بود كه بخشي از مشكلات مردم را در مسير بهبود قرار مي‌داد. اما متاسفانه آمريكايي‌ها نامرادي كردند وكار به كندي پيش مي‌رود. با اين وجود دولت يازدهم توانست بعضي از مسائل و مصائب باقيمانده از دولت دهم را به سامان آورد. مانند كنترل تورم و نرخ رشد اقتصادي و پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي و افزايش فروش نفت و صادرات غيرنفتي و كاهش واردات و غيره.

در حوزه فرهنگي تغييرات محسوسي حاصل شد، به طوري كه نويسندگان و هنرمندان و سينماگران متعهد و وطن دوست از انزوا به در آمدند و خلاقيت خويش را به عرصه آوردند. اگر برخي مزاحمت‌ها ايجاد نمي‌شد، مقامات فرهنگي دولت يازدهم شرايط بسيار بهتري را براي ايران از نظر فرهنگي و هنري فراهم مي‌كردند كه اميد مي‌رود در يك سال باقيمانده با تلاش و اهتمام بيشتر دولت، اين كمبود‌ها رفع گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای ایزدی همچنان خوابهای خوش ببینی اسوده بخواب؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج