جاباما
۳۷۱۱۳۶
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

خاطی شبکه ورزش تنبیه می‌شود

شبکه ورزش تا پیش از رقابت های المپیک خیلی بی سر و صدا و بدون حاشیه آنچنانی کارش را پیش می‌برد اما المپیک ریو باعث شد این شبکه نسبتا تازه تاسیس اولین تجربه پوشش زنده و گسترده اتفاقات ورزشی را از سر بگذراند. اما این تجربه با چند اتفاق جنجالی همراه بود که باعث شد حسابی مدیران ارشد این شبکه تحت فشار رسانه ها و افکار عمومی قرار بگیرند.

وب‌سایت آی سینما: شبکه ورزش تا پیش از رقابت های المپیک خیلی بی سر و صدا و بدون حاشیه آنچنانی کارش را پیش می‌برد اما المپیک ریو باعث شد این شبکه نسبتا تازه تاسیس اولین تجربه پوشش زنده و گسترده اتفاقات ورزشی را از سر بگذراند. اما این تجربه با چند اتفاق جنجالی همراه بود که باعث شد حسابی مدیران ارشد این شبکه تحت فشار رسانه ها و افکار عمومی قرار بگیرند.

خاطی شبکه ورزش تنبیه می‌شود

اولین اتفاق مربوط به اعلام شایعه درگذشت احسان علیخانی توسط مهدی توتونچی مجری اعزامی شبکه ورزش به المپیک ریو بود. او روی آنتن زنده تلویزیون با استناد به شایعات موجود در شبکه‌های مجازی خبر فوت احسان علیخانی را اعلام کرد و ناگهان موجی را به راه انداخت که در پی آن و طبق گفته علیخانی کار حتی به بد شدن حال مادر مجری «ماه عسل» هم کشیده شد. بعد هم که بلافاصله اعلام شد توتونچی قطعا با جریمه و تنبیه شدیدی مواجه خواهد شد و فقط به دلیل اینکه در المپیک تنها خبرنگار اعزامی شبکه ورزش است نمی‌توان آنتن را از او بگیرند.

دومین حاشیه مربوط به بی‌غیرت خواندن لیلا رجبی ورزشکار رشته پرتاب وزنه ایران در المپیک ریو از سوی کارشناس ویژه برنامه المپیک بود که این یکی هم انتقادات ریز و درشت و بسیار فراگیری را علیه شبکه ورزش به راه انداخت و حتی پای بسیاری از چهره های ورزشی و هنری مطرح هم به آن باز شد.

و بالاخره سومین اتفاق هم پخش تصویر جنجال‌آمیز لب تاپ یکی از عوامل پخش کننده برنامه بود که پیام جالبی از تلگرام روی صفحه دستکاپ او نقش بست و مردمی هم که به تماشای برنامه نشسته بودند بافاصله این سوتی را هم روانه شبکه های اجتماعی کردند تا دردسرها همچنان برای شبکه ورزش ادامه داشته باشد.

اما در این مدت جز درباره وضعیت توتونچی مدیران شبکه ورزش در خصوص حاشیه ها صحبتی نکردند اما دیروز و امروز احسان شیعه مدیر شبکه ورزش و محسن وحدانی تهیه کننده ویژه برنامه ریو ۲۰۱۶ درباره حاشیه‌های ایجاد شده توضیحاتی را ارائه کردند و نکته جالب این توضیحات مقصر خواندن افراد و تبرئه کردن مدیریت و برنامه سازان شبکه ورزش از مسئولیت‌های احتمالی شان در این باره است.

شیعه در گفت و‌گو با ما قبل از هر چیز انتقادش را متوجه رسانه ها می‌کند، او می‌گوید در یک سال گذشته که شبکه ورزش پیشرفت زیادی در جذب مخاطب داشته هیچ کس به سراغ آن‌ها نرفته اما به محض اینکه حاشیه‌ها رخ داده همه انتقاد کردن را شروع کرده‌اند. شیعه در ادامه می‌گوید فقط دیکته نانوشته‌ است که غلط ندارد و سوتی‌های اخیر شبکه ورزش را چنین توجیه می‌کند: «اتفاقی که الان در شبکه ورزش می‌افتد تجربه جدیدی است که به صورت بیست و چهار ساعته مسابقات ورزشی را پوشش می‌دهیم. کسانی که در این زمینه سابقه و تخصص لازم را دارند می‌دانند که این کار سختی های خیلی زیادی دارد و ممکن است که اتفاقات پیش بینی نشده‌ای هم در آن رخ‌ دهد.»

او می‌گوید سوتی‌های چند روز اخیر بیشتر اشتباهات فردی بوده و به اشتباهات تصمیم‌گیری یا سازماندهی مدیریت این شبکه برنمی‌گردد. شیعه در ادامه یک به یک در خصوص این اشتباهات و سوتی‌ها توضیح می‌دهد: «اشتباهی که در مورد مهدی توتونچی رخ‌ داد مربوط به یک تصمیم‌گیری لحظه‌ای و غلط خودش بود، وی مجری کم سابقه‌ای نیست. توتونچی سال‌هاست که در شبکه ورزش و شبکه سه برنامه های مختلف زنده را اجرا کرده‌است و برنامه‌های ورزشی حوزه تخصصی اوست. اینکه آن اشتباه در آن لحظه از جانب وی رخ‌ داد اصلاً قابل توجیه نیست یعنی کاملا غیر حرفه‌ای است اما به هر جهت این اتفاق رخ داد و بعد از آن هم عذر‌خواهی او را روی آنتن داشتیم.»

او در مورد ماجرای توهین به لیلا رجبی روی آنتن شبکه ورزش هم کارشناس برنامه را مقصر می‌داند و می‌گوید: «تهیه‌کننده و مجری در مصاحبه‌هایی صحبت‌ کردند، این نظر شخصی کارشناس بوده و موضع شبکه ورزش را اعلام نکرده‌است چرا که شبکه ورزش چنین موضعی ندارد اما اگر کارشناسی نظرش را در شبکه ورزش این طور عنوان کرده‌است ممکن بود در شبکه دیگری این اتفاق بی‌افتد به همین دلیل شخص کارشناس باید شخصا پاسخ‌گو باشد.»

روز گذشته محسن وحدانی تهیه کننده ویژه برنامه ریو ۲۰۱۶ هم در واکنش به این اتفاق ابتدا به دفاع از کارشناسان برنامه پرداخته و به ما گفته صالح نیا و مهاجر شجاعی از چهره های شاخص دو و میدانی ایران بوده‌اند: «آقای صالح نیا از رکوردداران و قهرمانان رشته دو و میدانی و مربی تیم‌های مختلف ملی بوده و احسان مهاجر شجاعی هم از قهرمانان صاحب نام این رشته و دارای مدرک تحصیلی دکتری از دانشگاه تهران در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌باشد پس شبکه ورزش در انتخاب کارشناسان کوتاهی نکرده و از بهترین‌ها استفاده می‌کند.» با این حال وحدانی توهین شجاعی به مهاجر را غیرقابل قبول دانسته و گفته: «آنچه که آقای مهاجرشجاعی درباره خانم رجبی گفتند برای ما هم قابل قبول نبود و ما را هم ناراحت کرد و مجری هم دقایقی بعد، از شخصیت خانم رجبی و زحماتی که ایشان برای رسیدن به المپیک کشیده اند تجلیل کرد، اما به هر حال کارشناس برنامه نظر شخصی خود را گفته بود.»

وحدانی در ادامه همانند مدیر شبکه ورزش فشار کاری را دلیل اصلی این اتفاقات دانسته و گفته:«تلاش کردیم در طول المپیک، تمامی مسابقات را پوشش دهیم و آن ها را برای مردم پخش کنیم. فشار کاری زیاد است و در برخی مواقع این اتفاقات رخ می دهد اما می بایست این نکته را اظهار کنم که شبکه ورزش هیچ توهین و یا بی احترامی به خانم رجبی و هیچ یک از نمایندگان عزیزمان در المپیک نکرده و تنها اشتباه کارشناس سبب این اتفاقات شده است.»

اما شیعه که مغتقد است سر ماجرای لیلا رجبی کارشناس برنامه هم واکنش لحظه‌ای اشتباهی داشته به این نکته هم اشاره می‌کند که این شبکه تنها شبکه ای بوده که در یکی دو ماه اخیر لیلا رجبی را به تلویزیون دعوت کرده است: «رجبی در آخرین ساعاتی که در ایران بود و همان شب پرواز داشت برای خارج از کشور و اردو، در برنامه حضور پیدا کرد. به هر صورت او به همراه همسرش و به عنوان یک ورزشکار المپیکی در شبکه حاضر شد و موضع شبکه ورزش در بحث حمایت از ورزش و ورزشکار مشخص است اما اینکه شما می‌گویید هر دو سه روز یک بار حاشیه درست شده است را قبول ندارم.»

مدیر شبکه ورزش قاطعانه می‌گوید:«اگر بدانیم کارشناس با جمله یا کلمه‌ای، ورزش و ورزشکار مارا تضعیف می‌کند هرگز از او در برنامه دعوت نمی‌کنیم.» شیعه در مورد حاشیه ای پیام تلگرامی هم می‌گوید مقصر اپراتور برنامه است: «اپراتوری که با لپ تاپ کار می‌کند باید از تلگرام خودش مراقبت‌کند و جای توجیهی ندارد. به طور حتم او تنبیه خواهد شد خیلی به دنبال جزئیات آن و اینکه افراد را چطور تنبیه می‌کنیم نباشید!»

اما بدون شک در مورد این حاشیه‌ها شبکه‌های اجتماعی نقش عمده‌ای در افزایش انتقادات به شبکه ورزش و ویژه برنامه المپیک داشته اند، شیعه هم که گویا دل پری از این شبکه ها دارد درباره سخت شدن کار شبکه ورزش با وجود این رسانه‌های فراگیر و مچ‌گیر می‌گوید: «وقتی رسانه‌های مجازی تا این حد گسترش پیدا کنند ما در سیبل قرار می‌گیریم و انتظار این اتفاقات را همیشه داریم. تلویزیون همواره یک سوژه برای رسانه‌های مجازی بوده ‌است. بنابراین خیلی دور از انتظار نیست، البته خوشحال می‌شویم که اشتباهات ما از زبان دیگران گوشزد شود و ناراحت نمی‌شویم.بیشتر تلاش می‌کنیم که اشتباهات را به صفر برسانیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسان علیخانی هم مهم شد.اه اه..مجری قحطه

    • ستار

      وااااای تنبیه بدنی!!!!!
      تو رو خدا تنبیهش نکنین گناه داره....چه چهره ی جذابی داره....نکنین این کارا رو.
      فقط وقتی اومد ایران اون رو از فضای مجازی دور کنین.اینکار بدترین تنبیه براشه.
      گوشیش رو ازش بگیرین تمام

      ههههه

    • داود

      کسی که کار نکنه خطا هم نداره، هرکجا تلاش زیاد و سختکوشی هست خطاهم پیش میاد، انشالله در آینده بهتر میشه، بیایید خوبیهای هر موضوع رو ببینیم نه کاستیهارو

    • مهدی بزرگمهر

      ازاین اشتباهات همه جا رخ میده منتهت ماایرانیها عادت به بزرگ کردن حاشیه ها و دوری از اصل مطلب استادیم.انتقادی هم کرده به جا بوده.گزارشگر عالی ایه و خسته نباشی.

    • سینا صابر همیشگی

      واقعا از خوبی ها هم بگین .همش انتقاد نکنیم . من از همه ی افرادی که المپیک رو 24 ساعته پوشش دادن برای اولین بار تشکر میکنم خدا قوت خسته نباشید اون سوتی ها هم نمک کار بود دم همتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج