adexo3
۳۷۱۳۷۲
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

بهترین زمان معامله مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تنها با یک عامل یعنی ارائه تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن نمی‌توانیم عنوان کنیم که بازار مسکن رونق پیدا می‌کند و باید با توجه به رکود عمیقی که وارد بازار مسکن شده است از روش‌های دیگری هم استفاده کنیم.

اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تنها با یک عامل یعنی ارائه تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن نمی‌توانیم عنوان کنیم که بازار مسکن رونق پیدا می‌کند و باید با توجه به رکود عمیقی که وارد بازار مسکن شده است از روش‌های دیگری هم استفاده کنیم.

حسام عقبایی در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار رهن و اجاره مسکن گفت: کاهش نرخ سود بانکی تاثیر چندانی در افزایش اجاره‌بها نداشته و تنها فضایی روانی را پدید آورده و این امکان وجود دارد تا عده‌ای از مالکان از این موضوع سواستفاده کنند. اما عموم مالکانی که به دنبال گرفتن اجاره بودند همچنان به همان صورت هستند و افرادی که گرفتن پول پیش را ترجیح می‌دادند باز هم مانند گذشته عمل می‌کنند و می‌توان گفت که فضای روانی هم در حال حاضر کنترل شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن بیان اینکه اکنون بهترین زمان برای انجام معاملات مسکن است، گفت: به دلیل فرصتی که اکنون از طریق ثبات در قیمت‌ها ایجاد شده است به تمام افرادی که تصمیم به خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک دارند توصیه می‌شود که نسبت به این موضوع اقدام کنند.

عقبایی در خصوص تاثیر تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی بر بازار مسکن گفت: اینکه عنوان کنیم این تسهیلات تاثیری در بازار مسکن نداشته کمی بی‌انصافی است. قاعدتاً ارائه تسهیلات بانکی می‌تواند در افزایش معاملات مسکن کمک کند و تا الان نیز به همین صورت بوده و یکی از دلایل افزایش حجم معاملات در کشور و بالا رفتن قدرت خرید خریداران و همچنین تحریک بازار تقاضا ارائه همین تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی بوده است.

او افزود: اما قاعدتاً تنها با یک عامل یعنی ارائه همین تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن نمی‌توانیم عنوان کنیم که بازار مسکن رونق پیدا می‌کند و باید با توجه به رکود عمیقی که وارد بازار مسکن شده است از روش‌های دیگری هم استفاده کنیم.

او در ادامه بیان کرد: این تسهیلات به طور کلی به سه ترمیم نیاز دارد، اول اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات که اکنون ۱۲ سال است باید افزایش پیدا کند. در بسیاری از کشورهایی که با رکود همراه هستند ارائه تسهیلات به سه یا چهار دهه افزایش پیدا کرده است.

عقبایی گفت: ترمیم بعدی مربوط به نرخ سود این تسهیلات است و این نرخ باید کاهش پیدا کند و با درآمد عمومی مردم هماهنگ شود تا امکان بازپرداخت این تسهیلات برای آنها فراهم شود. نکته سوم میزان اقساط این وام‌هاست و باید به نحوی باشد که با درآمد دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه که عموماً همین دهک‌ها دغدغه خانه‌دار شدن دارند، هم‌خوانی داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک یادآور شد: از نظر من اگر شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و همچنین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مثل کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه و حتی وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های عامل مانند بانک مسکن در این بخش‌ها گامی اساسی بردارند، قطعاً تاثیرگذاری این تسهیلات در جهت خروج از رکود مسکن و بالا رفتن تعداد معاملات بیشتر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      به نظر من که همش جوسازی در جهت تحریک کردن مردم برای خرید مسکن هستش، بازار رکود بی سابقه ای رو تجربه میکنه که با این میزان درآمد مردم و البته تمام شدن موج خواستار مسکن در ایران، حالا حالا ها هم ادامه خواهد داشت،
      اینا میخوان به زورم که شده مردم رو سی سال با اقساط درگیر کنن اما حاضر نیستن یکم از سود کلان خودشون تو زمینه بساز و بنداز بکاهند.

    • محمد نصیری

      همه بازارها نتیجه عرضه وتقاضا است وقتی بی حساب وکتاب مسکن تولید میشه خب نتیجه اش یک دوره رکود خواهد شد.تا زاد وولدی ویا ازدواجی صورت نگیرد تقاضایی وجود نخواهد داشت.تازه ملت پول بی زبونو بده این آپارتمانهای بیکیفیت را بخرند.چرا؟

    • بدون نام

      الان اکثر مسکن مهر خالیه کی خانه میخره

    • بدون نام

      هر که خانه بسازه بیچاره میشه اول از طرف شهرداری وبعد مسکن مهر

    • بدون نام

      دوستان تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبری از افزایش ملک نیست البته هم ریاست جمهوری امریکا وهم ایران.تازه اگه روحانی رییس جمهور بشه حتما دوباره سیاست جلوگیری از تورم رو اجرا میکنه حالا شما حدس بزنید رییس جمهور بعدی کیه ..... ر...و...ح...ا...ن...ی...پس خونه زیاد گرون نمیشه......اگه ترامپ رییس جمهور بشه احتمال حمله به ایران زیاد میشه پس خونه سقوط میکنه

    • کوروش

      مشکل نه امریکاست نه دولت نه هیچ منبع اجرائی مشکل زیادی خواهی موجران است که برای برون افکنی و دوری از فشارهای اقتصادی تمام مشکلات را بر دوش مستاجران بیاندازند ! زیادی خواهی و فرار از مالیات و ... همه زایده ای توهمات املاکیها و موجران است هر چقدر دوست دارید از قانونهای روابط موجرو مستاجر در آلمان و فرانسه و.. بگویید موجرین زیاده خواه و بی عم و املاکیهای .... گوش شنوائی ندارند !.... نه خود مردم مردم خودشان باعث این تورم و بی مهری به همنوع خود هستند هر کسی در این آشفته بازار بفکر گرفتن ماهی بزرگتر است گور بابای کسیکه ندارد !!این مردم هستند که باعث آبادانی قبرستانها و رشت مرگ و میر سن سکته در دوران میانسالی و جوانی را برای خود رقم زده اند . رشد مرگ و میر ناشی از فشارهای اقتصادی هر چه هست چه مادی و چه معنوی بر گردن خود موجران و صاحبان املاک و سرمایه دارانیست که جز به منافع خود به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنند سهم دولت بی توجه ای به عوامل بازدارند و رهائی افسار این بی خبران از عواطف انسانیست! خدا لعنت کند تمامی کسانی را که باعث اینگونه فشارهای مرگباری میشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج