اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۱۶۰۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

واشنگتن: بمب افکن روس ایران را ترک کرد

یک مقام آمریکایی می‌گوید بمب‌افکن‌های روس پس از بمباران مواضع داعش در سوریه، به روسیه بازگشته‌اند.

خبرگزاری فارس: یک مقام دولت آمریکا می‌گوید بمب‌افکن‌های روس که امروز (سه‌شنبه) از مبدأ ایران مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار دادند، فعلا به روسیه بازگشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفته است که در حال حاضر هیچ نیروی روسی در ایران مستقر نیست.

بنا بر این گزارش، مقامات آمریکایی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته میلادی بحث انجام عملیات هوایی از ایران علیه داعش مطرح بوده، گفته‌اند که با این حال تصمیم روز سه‌شنبه روس‌ها، برای واشنگتن «غافل‌گیر کننده» بوده است.

پنتاگون: مسکو ما را در جریان قرار داده بود

سرهنگ «کریس گارور» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم امروز به خبرنگاران گفت که مسکو بر اساس پروتکلی که از سال گذشته بین دو کشور امضا شده، اندکی پیش از پرواز بمب‌افکن‌ها از ایران به سمت سوریه، ائتلاف تحت رهبری آمریکا را در جریان قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گارور گفت: «روس‌ها برای تفاهمنامه‌ای که برای امنیت پرواز داشتیم، ائتلاف را در جریان قرار دادند.»

وی افزود: «آن‌ها به ما اطلاع دادند که دارند می‌آیند و ما هم امنیت بمب‌افکن‌هایی را که از آن مسیر به سمت اهدافشان می‌رفتند و بازمی‌گشتند را تضمین کردیم.»

پایگاه ایران خیلی سریع برای استقرار بمب‌افکن‌ها آماده شد

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی می‌گویند پایگاه هوایی همدان خیلی سریع، شاید ظرف یک شب، برای استقرار بمب‌افکن‌های روس مستقر شده است.

یک مقام نظامی آمریکایی گفته است که روس‌ها چهار فروند بمب افکن Tu-۲۲ «بک فایر» را به همراه یک هواپیمای ترابری حامل مهمات مورد نیاز بمب‌افکن‌ها، به ایران اعزام کرده‌اند. این اقدام تنها چند ساعت پیش از عملیات انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد بمب‌افکن‌های این کشور در پایگاه هوایی «نوژه» همدان مستقر شده و از آنجا به سمت سوریه پرواز کرده‌اند.

این بمب‌افکن‌ها به همراه جنگنده-بمب‌افکن‌های سوخو-۳۴ مواضع داعش در حلب، دیرالزور و ادلب را هدف قرار داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر عملیاتی که بر علیه داعش وداعشیان کثیف و بی شرف صورت گیرد از هر کشور ویا دولتی مایه آرامش وخوشحالی مردم ضعیف دنیاست خداوند قوت دهد اینشاءالاه به دولتمرد آن وطنم

    • بدون نام

      دوست عزیززیاد ذوق نکن طبق اصل ۱۴۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی استفاده ازپایگاههای نظامی توسط کشورهای بیگانه حتی بمنظور صلح ممنوع است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج