adexo3
۳۷۲۲۷۲
۱۵ نظر
۵۰۰۴
۱۵ نظر
۵۰۰۴
پ

بیکاری و گرانی؛ بزرگترین نگرانی مردم

وزیر کشور با بیان این‌که اقتصاد ایران همچنان وابسته، ناکارآمد و ناتوان است، گفت: رشد اقتصادی کشور اصلا مناسب نیست.

خبرگزاری فارس: عبدالرضا رحمانی‌ فضلی امشب در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: اولین موضوعی که باید به شکل اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی با آن مواجه باشیم، اعتقاد راسخ به عملیاتی شدن مبانی اقتصاد مقاومتی است چرا که اگر اعتقادی نباشد اقتصاد مقاومتی مانند سایر طرح‌ها بعد از مدتی بی‌اثر و یا کم اثر می‌شود.

وزیر کشور گفت: از نظر علمی ضرورت دارد تا ما از یک مدل اقتصادی برخوردار باشیم به طوری که از اول انقلاب نیز دعوای اهل علم و فعالان اقتصادی در کشور روی تئوری و نظریه‌های اقتصادی بوده به طوری که از مدل سوسیالیست گرفته تا سیاست تعدیل را در این کشور مطرح کردند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک تئوری اقتصادی در میان اهل علم مورد توجه قرار گرفته و کسی را سراغ نداریم که به این تئوری ایراد بگیرد، افزود: تنها راه نجات ما در کشور اتکا به همین تئوری اقتصادی بی‌نظیری است که تمام دنیا نیز روی آن برنامه‌ریزی کرده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به تجهیز منابع اقدام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما تاکنون پنج برنامه توسعه را در کشور پشت سر گذاشتیم و برنامه ششم را در پیش رو داریم اما در این مدت شاهد یک منحنی عجیب در توسعه و رشد اقتصادی در کشور بودیم که در این باب باید یک تأمل و بازنگری‌هایی را به صورت منطقی شاهد باشیم.

رحمانی فضلی مقوله امنیتی را نیز دخیل در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: هر چند استکبار جهانی در صدد انزوای سیاسی و اقتصادی ایران است اما جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حاشیه امنیت واقعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه‌ای نشان می‌دهد‌ ایران در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد، ادامه داد: شک نکنید که اگر غفلت کنیم با تهدیدهایی روبه‌رو می‌شویم و بهتر است ضعف و سستی را در داخل کشور از بین ببریم تا در ورطه سقوط قرار نگیریم.

رحمانی فضلی گفت: اگر استقامت کنیم، به عنوان پایه‌های تأمین و توسعه امنیت ملی زمینه توانمندی‌های اقتصادی نیز در عرصه رقابت فراهم می‌آید چرا که خروجی اقتصاد باید به توانمندی قدرت ملی منجر شود.

وزیر دولت یازدهم با اذعان به این موضوع که اقتصاد ایران همچنان وابسته، ناکارآمد و ناتوان است، اظهار کرد: اصلاً رشد اقتصادی کشور مناسب نیست و ما با تکیه بر قیمت نفت که هر روز تغییر پیدا می‌کند، نمی‌توانیم در اقتصاد ثبات و آرامشی را تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه با نرخ نفت نمی‌توان تورم و رکود کشور را کنترل کرد، افزود: در این نابسامانی تولید و فروش نفت برخی از کشورهای همسایه ما حتی تورم ۴۰۰ درصدی را تجربه کردند و تنها راه ما این است که وابستگی‌ خودمان را به نفت به شدت کاهش دهیم.

رحمانی فضلی با بیان این‌که در گذشته ۱۲ درصد خصوصی‌سازی به‌صورت واقعی انجام شده است، تصریح کرد: ‌از نظر اجتماعی نیز بیشترین تاکید و تکیه ما باید بر قدرت واقعی مردم باشد و تا زمانی که مردم در صحنه نباشند ما نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم که جلب رضایتمندی مردم اصل و اساس کار است.

وی بیان کرد: همه نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد بزرگترین دغدغه و نگرانی مردم بیکاری، تورم و گرانی است که به معنای واقعی همه اینها مردم را رنج می‌دهد و باید منطقی و درست حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها را انجام دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوالفضل

      کار برای همه هست ولی مردم میخوان رفاه طلب باشند و پول مفت بگیرندکه برگرفته از فرهنگ غربی هست...وضع مردم هم بد نیست همش نگید گرانی الحمدالله کشور ما امنیت داره و این بهترین چیز برای مردم هست مردم اگر در جامعه همدل و برادر باشند و به شئونات دینی و اسلامی مثل حجاب و عفاف و امر به معروف پایبند باشند مطمئن باشید خدا هم به مردم برکت میدهد ..الهم صلی اله محمد و ال محمد..

    • بدون نام

      ببخشید، بیکاری و گرانی بزرگترین نگرانی دولت بلسد باشه نه مردم، چرا کم کاری هاتون رو سر مردم میندازید، پس شما اون با چکار میکنی، اون دنیا عین اینجا نیست باید جواب بدید، والا این آقا هر موقع که حرف زد من فکر میکنم که یا خارج تماما خارج از کشور بوده و همین الآن اومده ایران، یا این که در حد تیم ملی پرته از اوضاع، خلاصه حرف هاش خیلی رو مخه.

    • بی نام

      تازمانی که پارتی بازی بیدادمیکنه وپولای ملت رابه یغمامیبرن وامیدبین ایرانیان نباشه هیچ خبری ازپیشرفت نیست اقتصادداغون بی اعتمادی گرونی بیکاری سرخورده گی و......اقتصادمقاومتی روکی بایدعمل کنه ملت باچی بانداشتن پول وامکانات یامقامات بایدازخودشون شروع کنن

    • حمید

      پس خبر دارید توی کشور چه خبره !!!!؟

    • بدون نام

      واقعا که هر کی این به این نتیجه وی برده که بیکاری و گرانی به مردم فشار میاره واقعا یکی از کشفیات قرن بیست و یکم را کشف کرده فقط جایزه نوبل کمه باید یه جایزه دیگه بسازن براش .؟ خوب تو که اینو کشف کردی بگو با این مسولین و با این برنامه ای که اینا دارن ایا قابل حل شدنه ...ولی به نظر من قابل حل شدنه حدودا بیست سال دیگه چرا چون اینا اصالتا پول ندیدا الان حرص و طمع نمیزاره من و تو هم زندگی کنیم بیست سال دیگه اینا نوه هاشون دوباره میزارن سر جای خودشون شاید اونا به دلیل اینکه از همون سنین بچگی در اسایش زندگی میکنند دلشون به حال من و تو بسوزه اضافی سفرشونو بدن به من نوه های من و تو

    • سانسور نکن لطفن

      ..... **** حالا از مردم طلبکار هم هستید* کارتون شده فقط هر هفته یک مصاحبه کنید و بگید وضع خرابه* ما میدونیم وضع مردم به حالت گدایی در اومده اقا

    • بدون نام

      وقتی همه گرسنه ایم امنیت میخایم چکار

    • ana

      واقعا راست گفتن،بیکاری و گرانی بیداد میکنه

    • سانسور نکن لطفن

      اقا ابوالفضل کاربر یک شما نفست از جای گرامی میاد براددددددددددددددددددددددددددددددرررررررررررررر
      پس سوییس کشور های اروپایی انقد مردمشون تو رفاه هستن دلیلش چی هست؟ کلن شما با در رفاه بودن مردم مشکل دارید*** انقد دزدی ها رو لاپوشانی نکنید** مردم به گدایی افتادن اقا ابوالفضل شما کلن ایران هستی؟ یا از بهشت در حال تلپاتی هستی؟ در سومین کشور ثروتمند دنیا 95% مردم در حال گدایی هستن** شما فازت چی هست؟ جوانان تحصیل کرده به معتادان خیابانی تبدیل شدن* خودکشی که هر روز **** خیلی هاشم رسانه ای نمیشه

    • بدون نام

      واقعا یکی از کشفیات بزرگ قرن انجام دادن ایشان مردم در حالت فلاکت بار زندگی میکنن با حقوق قانون کار و ماهی 1 تومن چطور میشه زندگی کرد؟؟؟ یکی از مسئولین بیاد فقط 1 ماه با این حقوق زندگی کنه میفهمد. پول مردم دادن یه عده مفت خور خوردن. حقه همچین ملتی همچنین حکومتی

    • حمید

      بخداوندی خدا قسم برادر خانمم با وجود داشتن زن و یک بچه پنج ساله توی یک نانوایی با ماهی پانصدهزارتومان کار میکنه اون آقایی که میگه رفاه هست لطفا ...... ببنده

    • بدون نام

      آقای وزیر چه جالب !!!!

    • بدون نام

      اقا حمید من خودم کارگرنانوایی هستم کمترین حقوق نانوایی یک ملیون درماه است

    • بدون نام

      اقای ابالفضل زندگی راحتی دارد سختی نکشیده فکر می کنند مردم از دولت پول می خواهیم نه از دولت کار می خواهیم اشتغال می خواهیم شما کاری نشان من کارگریساده بدهید صبح تا شب کوه بکندم بخدا قسم حاضر هستم فقط کار کنم کار نیست اقای ابوالفضل شما نمی دانم چطور زندگی می کنید هر چه هست خوش گذراندید انشاءالله روزی مثل من کارگریساده مستجری بکشید تا بفهمی بیکاری چطور است

    • حمید

      بدون نام آخه نانوایی سودش کجاست که ماهی پنج میلیون حقوق بده تازه پول گاز و آب و برق و مالیات وداریی هم یک طرف .برادر من به دوازده امام قسم هفته ای ۱۲۰۰۰۰ هزارتومان میگیره .آخه چه دلیلی داره که دروغ بگم اصلا ماهی ۵۷ میلیون میگیره و هر ماه هم یک سفر خارجه میره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج