adexo3
۳۷۲۹۶۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

چاووش اوغلو علت سفرش به ایران را گفت

وزیر خارجه ترکیه ضمن تائید سفرش به تهران، گفت ایران و ترکیه موضوعات مشترک زیادی برای بحث دارند.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش اوغلو » وزیر خارجه ترکیه که به هند سفر کرده، تائید کرد که دیروز (پنج‌شنبه) در سفر به تهران، با مقامات ایرانی در مورد سوریه مذاکره کرده است.

وی به شبکه تی‌آرتی گفت: «ما باید تلاش‌هایمان را افزایش دهیم. هرچه زمان می‌گذرد، مسئله (سوریه) عمیق‌تر می‌شود. به همین دلیل هم دیروز به تهران سفر کردم.»

چاووش اوغلو با بیان اینکه در شب کودتا در ترکیه، ایران به طور کامل از دولت قانونی این کشور حمایت کرد، گفت مسائل مختلفی از جمله سوریه، یمن، عراق و موضوعات منطقه‌ای دیگری وجود دارد که تهران و آنکارا در حال بحث در مورد آن‌ها هستند.

مسئله گروهک تروریستی پژاک و پ‌ک‌ک و لزوم برقراری آتش‌بس در سوریه از دیگر موارد مورد بحث میان تهران و آنکارا بوده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «مسئله سوریه، عراق، یمن و دیگر موضوعات منطقه‌ای و همچنین دشمن مشترکی که ما را تهدید می‌کند، یعنی پ‌ک‌ک یا سازمان‌های تروریستی مانند پژاک، وجود دارند. همچنین در مورد تلاش برای رسیدن به آتش‌بس در سوریه... همگام با دیگر سطوح مذاکره، با همتایانمان گفت‌وگو کردیم. در واقع، به طور کلی داریم در مورد این موضوعات با جزئیاتی بیشتر صحبت می‌کنیم.»

وی افزود: «ما همواره گفته‌ایم که ایران و روسیه نقش مهمی در حل مسائل در سوریه و کشورهایی چون عراق دارند. اما بسیار مهم است که این کشورها، نقشی سازنده ایفا کنند... ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم و آماده همکاری هستیم. باید از حفظ تمامیت ارضی سوریه اطمینان حاصل کرد. تصور می‌کنیم که ایرانی‌ها هم قبلا همین موضع را اعلام کرده‌اند. روسیه نیز پیام مشابهی داشته است.»

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «باید تلاش‌هایمان را افزایش دهیم. هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، مسئله عمیق‌تر و لاینحل‌تر می‌شود. به همین دلیل هم هست که دیروز به تهران رفتم. ما بار دیگر در مورد این مسئله تبادل دیدگاه کردیم. سفر بسیار مفیدی بود.»

سفر وزیر خارجه ترکیه به تهران همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور به ایران منتشر شده است. از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، آنکارا رویکرد خود در قبال ایران و روسیه را تاحدی اصلاح کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسیجی

      سفارت روسیه لانه ی جاسوسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج