۳۷۳۳۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مشکل «سیانور» با وزارت اطلاعات نیست

این هفته خبر صدور پروانه نمایش فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی در رسانه‌ها منتشر و زمان اکران این فیلم اواخر مهر ماه اعلام شد. اما با گذشت چند روز سید محمود رضوی تهیه کننده «سیانور» به دلیل آنچه خلف وعده در اکران این فیلم توصیف کرده، به انتقاد از حجت الله ایوبی پرداخته و مدیران سازمان سینمایی را به افشاگری تهدید کرده است.

وب‌سایت آی سینما: این هفته خبر صدور پروانه نمایش فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی در رسانه‌ها منتشر و زمان اکران این فیلم اواخر مهر ماه اعلام شد. اما با گذشت چند روز سید محمود رضوی تهیه کننده «سیانور» به دلیل آنچه خلف وعده در اکران این فیلم توصیف کرده، به انتقاد از حجت الله ایوبی پرداخته و مدیران سازمان سینمایی را به افشاگری تهدید کرده است.

مشکل «سیانور» با وزارت اطلاعات نیست

فیلم «سیانور» اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما چون دیر آماده نمایش شد، از داوری بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد و به همین دلیل عوامل «سیانور» در نشست خبری این فیلم در کاخ جشنواره انتقاداتی را به مسئولان برگزاری جشنواره وارد کردند.

در حالی که چند روز از انتشار خبر دریافت پروانه نمایش این فیلم می‌گذرد، سید محمود رضوی تهیه کننده «سیانور» امروز در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سینما معیار به انتقاد از مدیران سازمان سینمایی پرداخت و با بیان این‌که نمی‌داند مشکل حجت الله ایوبی با این فیلم چیست در مورد عدم اکران «سیانور» گفت: «جلوی اکران این فیلم گرفته نشده؛ خلف وعده‌هایی وجود دارد.»

داستان «سیانور» در دهه ۱۳۵۰ می‌گذرد و به تصفیه درون مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و کشته شدن مجید شریف واقفی می‌پردازد. پیش از این شایعه‌هایی درباره سرمایه‌گذاری وزارت اطلاعات در فیلم «سیانور» مطرح شده بود که شعیبی در واکنش به این شایعه‌ها اعلام کرد که تنها از سوی وزارت اطلاعات ناظری تعیین شده بود تا کمک حال آنها در ساخت فیلم باشد. با توجه به این موضوع و عدم اکران این فیلم، گمانه‌هایی در مورد ایرادهای وزارت اطلاعات به برخی از سکانس‌های «سیانور» به وجود آمد، اما رضوی با تکذیب این شایعه، می‌گوید تنها شخصی که با این فیلم مشکل دارد، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی است: «مشکل ما مشخصا با وزارت اطلاعات نیست. آقای ایل بیگی در سازمان سینمایی به ما لطف دارند. اما نمی‌دانم مشکل آقای ایوبی با این فیلم چیست؟ منتظرم بگویند چرا تاکنون فیلم به این مهمی را ندیده‌اند.»

رضوی در ادامه می‌گوید:« فیلم بدون هرگونه اصلاحاتی پروانه نمایش گرفته است اما موضوع کلان تر است. ما فکر می‌کنیم مسئولین فرهنگی کشور باید به جزئیات فرهنگ کشور مسلط باشند اما ظاهرا این چنین نیست.»

با این‌که فیلم «سیانور» در جشنواره فجر در روز پایانی به نمایش درآمد و در جشنواره جهانی هم برای پخش کنندگان خارجی به صورت ویژه به اکران شد، رضوی بازهم معتقد است مسئولان سینمایی به نوعی این فیلم را بایکوت کردند و در رابطه با این موضوع می‌گوید: «بیشترین گله ما به فضای جشنواره تاکنون است. این فیلم هم در دوره جشنواره و هم بعد از آن کنار گذاشته شد.»

اما در پایان تهیه کننده «سیانور» مسئولان سازمان سینمایی را به افشاگری تهدید و برای اکران آخرین ساخته بهروز شعیبی ضرب العجل تعیین کرد: «تا اواسط هفته آینده سکوت خواهم کرد و منتظرم وعده اکران این فیلم بعد از دهه اول محرم محقق شود. در غیر این صورت مجبور به گفتن حقایقی هستم که برای بسیاری شنیدنی است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج