جاباما
۳۷۳۳۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محمدحسین فرحبخش:

بهترین دوران سینمای ایران دوران مدیریت سیف الله داد و شمقدری بود

محمد حسین فرحبخش تهیه کننده سینما می گویدنوار های سخنرانی حسن روحانی را قبل از انقلاب تکثیر می کرده ومی فروخته است.

خبرگزاری ایلنا: محمد حسین فرحبخش تهیه کننده سینما می گویدنوار های سخنرانی حسن روحانی را قبل از انقلاب تکثیر می کرده ومی فروخته است.

بهترین دوران سینمای ایران دوران مدیریت سیف الله داد و شمقدری بود

محمد حسن فرحبخش در تازه ترین گفتگوی مفصل خود که با فریدون جیرانی و در سامانه فیلم نت (اولین سامانه ویدئوی درخواستی) انجام داده درباره سینمای ایران می گوید :انوار و بهشتی فردین را ممنوع التصویر کردند و نگذاشتند سینمای که مردم دوست داشتند رشد کند و دوران آنها بدترین دوران سینمای ایران بود.

وی ادامه داد : تلویزیون برای نقش امیر کبیر و میرزا کوچک خان فردین را دعوت به همکاری کرد و او این نقش را قبول نکرد و این بزرگ ترین اشتباه زندگی اش بود.

فرحبخش افزود : حضرت امام خمینی(ره) گفت من با سینما مخالف نیستم با فحشا مخالفم. این صحبت در جمهوری اسلامی مطرح نشد در حکومت پهلوی مطرح شد. پس معنی حرف ایشان این بود که سینمای قبل انقلاب اگر فحشا نداشت امام با آن موافق بود. اما مدیران دهه شصت سینما را منهدم کردند.

وی درباره مخاطبان زیاد سینما در دهه شصت گفت : می دانید چرا سینمای دهه شصت پرمخاطب بود ؟چون پارک ها هشت شب تعطیل می شد. تلویزیون دو کانال داشت، رستوران و کافی شاپ مثل امروز نبود، ماهواره نبود، ویدیو ممنوع بود و مردم مجبور بودند فیلم هایآن زمان را ببینند همین دلیل آن فیلم ها مخاطب داشت.

فرحبخش افزود : بهترین دوران سینمایی ایران سالهای ۱۳۷۶الی ۱۳۸۰ بود و سالهای مدیریت سیف الله داد بود و ما سینمای ملی را در آن دوران دیدیم زمانی می خواستند یک فیلم را از پرده پایین بکشند ولی سیف الله داد مخالفت کرد و استعفا داد و رفت و به همین دلیل در سینمای ایران ماندگار شد.

تهیه کننده آبنبات چوبی با اشاره به این که اهل خط بازی و سیاست بازی نیست افزود : من نه اصولگرا را قبول دارم و نه اصلاح طلب را بلکه مکتب من فقط اهل بیت است و طرفدار اهل بیت هستم و دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا باید برای من فدا شوند.

تهیه کننده زندگی خصوصی با اشاره به اینکه بهترین مدیر سینمایی عزت الله ضرغامی بود افزود :دولتی شدن سینما با آغاز مجلس هفتم آغاز شد و با روی کار امدن دولت نهم بسیار تقویت شد اما عملکرد جواد شمقدری در دو سال اول دولت نهم بسیار خوب بود و به نظر من بهترین دوران سینما دوره مدیریت سیف الله داد و جواد شمقدری بود و به شمقدری گفتم اگر می خواهی در سینمای ایران ماندگار شوی استعفا بده برو.

فرحبخش افزود : این که امروز فیلمهای خوب می فروشد بدلیل این است که داستان محور شده است و فیلمها قصه می گویند از طرف دیگر اطلاع رسانی و تبلغایت در سینما بسیار مهم شده است و امروز رسانه ها به خوبی اطلاع رسانی می کنند.

وی ادامه داد : خانواده من کاملا مذهبی هستند و حجابشان چادر است اما من حق ندارم به دیگران بگویم چگونه باشند و یا به کسانی که حجابشان شکل دیگری است با بدبینی نگاه کنم.

فرحبخش با اشاره به فعالیت انقلابی خود در قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب سالامی و در سال ۵۶ من نوار سخنرانی حسن روحانی ریس جمهور فعلی را تکثیر می کردم و می فروختم.

کارگردان فیلم مستانه با اشاره به اینکه سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان مبتذل نیست گفت : گسترش سینما باعث گسترش امنیت می شود و باعث می شود تا فرهنگ بسیار گسترش پیدا کند یکی از بهترین و پاکترین گروههای مرجع در ایران هنرمندان و سینماگران هستند وئنبادی کلمه ابتذال را به آنها چسباند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج