۳۷۳۳۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«یک قناری یک کلاغ» به پایان رسید

فیلم‌برداری نخستین فیلم بلند اصغر عبداللهی با نام «یک قناری، یک کلاغ» در سکوت خبری به پایان رسید.

وب‌سایت فیلم نیوز: فیلم‌برداری نخستین فیلم بلند اصغر عبداللهی با نام «یک قناری، یک کلاغ» در سکوت خبری به پایان رسید. «یک قناری، یک کلاغ» اولین تجربه کارگردان ۶۱ ساله‌ای است که سال‌ها سابقه نویسندگی و دستیار کارگردانی را در کارنامه‌اش دارد. عبداللهی که نویسندگی بیش از ۲۵ فیلم را در کارنامه کاری‌اش دارد و آخرین اثری که از او ساخته شد، فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن بود.

«یک قناری یک کلاغ» به پایان رسید

داستان این فیلم در دوره‌ای از زمان می‌گذرد که برای مخاطب مشخص نیست و به‌نظر می‌رسد کارگردان قصد دارد پیام مهمی را با کنار زدن بعد زمان به مخاطب برساند. عبداللهی که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی کار را هم عهده‌دار است، با طراحی این قصه قصد دارد بگوید پیام این فیلم منحصر به یک دوره زمانی خاص نیست و می‌توان آن را به تمام دوران‌ها تعمیم داد.

علی حضرتی تهیه‌کننده جوان سینما، تهیه‌کنندگی اولین فیلم بلند اصغر عبداللهی را بر عهده دارد، اولین همکاری حضرتی و عبداللهی به خداحافظی طولانی، باز می‌گردد و حالا بعد از دو سال از «یک قناری، یک کلاغ» با همکاری آنها ساخته می‌شود. حضرتی که سابقه تهیه‌کنندگی در تئاتر را هم در کارنامه دارد، برای دو فیلم بلند سینمایی که تهیه کرده است با فیلم خداحافظی طولانی در بخش اصلی سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش اصلی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد. «نیمرخ‌ها» فیلم بعدی علی حضرتی با کارگردانی ایرج کریمی،‌ کارگردان فقید سینمای ایران، برنده جایزه بهترین فیلم بخش هنر و تجربه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

هنگامه قاضیانی و حبیب رضایی تنها بازیگران «یک قناری،‌ یک کلاغ» هستند، قاضیانی که برای فیلم‌های «به همین سادگی» و «روزهای زندگی» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، در این فیلم نقشی متفاوت را بازی می‌کند. همچنین این فیلم را می‌توان تجربه‌ی جدیدی در کارنامه حبیب رضایی دانست.

«یک قناری، یک کلاغ» با فیلم‌برداری کیوان معتمدی در مرداد ماه سال جاری، در لوکیشنی در بهارستان تهران آغاز شد و پس از دو هفته به پایان رسید. همچنین کار تدوین فیلم همزمان با تصویربرداری زیرنظر سعید شاهسوراى آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان شهریور ماه تدوین این فیلم به پایان برسد، تا فیلم با طی کردن مراحل فنی، برای اولین اکران در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر آماده شود.

از دیگر عوامل فیلم «یک قناری، یک کلاغ» می‌توان به میثم کائد مدیر تولید، بابک اردلان صدابردار، سیامک کاری‌نژاد طراح صحنه و لباس و شورا کریمی آهنگساز اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج