۳۷۳۵۵۶
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

جذب نیرو برای جاسوسی از مردم امارات

امارات متحده‌ی عربی برای ساخت سیستم جاسوسی عمومی نیروی نخبه‌ی سایبری جذب می‌کند.

وب سایت سایبربان: امارات متحده‌ی عربی برای ساخت سیستم جاسوسی عمومی نیروی نخبه‌ی سایبری جذب می‌کند.

جذب نیرو برای جاسوسی از مردم امارات

یک متخصص سایبری ایتالیایی مدعی شده است سرویس اطلاعاتی امارات متحده عربی در حال تشکیل یک گروه نخبه‌ی متشکل از متخصصان سایبری سراسر جهان، با هدف توسعه و تقویت یک سیستم نظارت است تا بتواند هر شهروند ابوظبی و دبی را کنترل کند و به اطلاعاتش دسترسی یابد.

سیمونه مارگاریتلی، محقق ارشد شرکت امنیتی زیمپریوم (Zimperium) ادعا کرد که روز سوم جولای، از سوی یک شرکت امنیتی به نام ورینت سیستم (Verint Systems) که فروش تجهیزات و فناوری نظارت و جاسوسی به دولت‌های خاورمیانه و استقرار و مدیریت این سامانه‌ها را در این کشورها بر عهده دارد، به وی پیشنهاد همکاری داده‌شده است.

در ایمیل‌هایی که مارگاریتلی از سوی این موسسه‌ی امنیتی دریافت کرده و در وب‌سایت خود انتشار داده است، به او گفته شده امارات در حال تشکیل یک گروه تحقیق توسعه است که پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین شاخه‌ی این تحقیقات، حوزه‌ی امنیت سایبری خواهد بود.

وی با ابهام‌آمیز دانستن شرایط سفرش به دبی، مدعی شد در یکی از جلسات به وی گفته شده است که مغز متفکر این پروژه، فیصل البنایی نام دارد که مدیر اجرایی شرکتی امنیتی به نام دارک متر (DarkMatter) است.

وی در ادامه افزود: «شرکت دارک متر و فیصل البنایی، عمیقاً با سازمان اطلاعات امارات پیوند دارد.»

ارتباط این موسسه با سازمان اطلاعات امارات، ادعای بزرگی است؛ زیرا البنایی در عرصه‌ی ارتباطات دیجیتال، نامی آشنا محسوب می‌شود و هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر وجود این ارتباط در دسترس نیست.

نیویورک‌تایمز اخیراً مطالبی درباره چگونگی خریداری ابزار و وسایل جاسوسی توسط دولت‌هایی از قبیل امارات را به‌منظور کنترل هزاران نفر از شهروندان خود، منتشر نموده است؛ اما مارگاریتلی مدعی است که امارات تنها به خرید این فنّاوری‌ها اکتفا نکرده و درصدد توسعه و پیشرفت تکنولوژی‌های امنیتی و جاسوسی خود، است.

محقق یادشده تائید کرد که موسسه‌ی ارتباطات از راه دور امارات، موافقت خود را با مستقر نمودن دوربین‌های مداربسته در اماکن عمومی چون مراکز خرید و فرودگاه‌ها به دولت اعلام نموده است.

مارگاریتلی در مورد پیشنهاد مطرح‌شده از سوی طرف اماراتی گفت: آن‌ها به من حقوق ماهیانه ۱۵.۰۰۰ دلار به همراه یک آپارتمان و مزایای دیگر را پیشنهاد دادند و پس از رد این پیشنهاد از سوی من، حقوق پیشنهادی را به ۲۰.۰۰۰ دلار در ماه افزایش دادند.

یک منبع آگاه در تائید ادعاهای مطرح‌شده می‌گوید: «هر کس از لحظه‌ای که خانه را ترک می‌کند تا زمانی که به خانه بازمی‌گردد، هرلحظه تحت کنترل و نظارت است. تمام کارها و الگوهای اجتماعی و شخصیتی او ثبت و تحلیل و آرشیو می‌شود. شاید این امر به نظر غیرممکن رسد، اما اتفاقی است که امروزه در ابوظبی در جریان است.»

سخنگوی شرکت دارک متر در مورد ادعاهای مطرح شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرکت دارک متر در ارتباط با اتهامات وارده به کارکنان، عملیات اجرایی و توافق‌هایش اظهار نظری نمی‌کند و این شرکت هرگونه ارتباطی با سیمون مارگاریتلی را رد می‌کند.» شرکت دارک متر در ادامه ادعا کرد که هیچ برنامه‌ای برای توسعه‌ی فناوری و راهکارهای کنترل و جاسوسی خود به‌صورت مستقل، ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار خوب هست

    • بدون نام

      تمام حکومتها اینکارا رو میکنن حالا اونا میگن که ملتشون بفهمه چه خبره ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج