adexo3
۳۷۴۶۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

با اپلیکیشن های کروم خداحافظی کنید

گوگل اخیرا اعلام کرده است که به تدریج به پشتیبانی خود از اپلیکیشن های کروم در تمامی پلتفرم ها به جز سیستم عامل کروم خاتمه می دهد.

وب سایت کلیک: گوگل اخیرا اعلام کرده است که به تدریج به پشتیبانی خود از اپلیکیشن های کروم در تمامی پلتفرم ها به جز سیستم عامل کروم خاتمه می دهد.
با اپلیکیشن های کروم خداحافظی کنید

به موجب این برنامه که از اواخر سال میلادی جاری آغاز می شود، اپلیکیشن های جدید کروم فقط برای سیستم عامل کروم (Chrome OS) در دسترس خواهند بود و کاربران ویندوز، مک و لینوکس از آن ها بی بهره خواهند شد. (البته اپلیکیشن های فعلی بازهم در دسترس هستند و حتی می توان آن ها را به روز رسانی کرد.)
بنابر این می توان انتظار داشت که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن های کروم موجود در کروم وب استور برای سایر پلتفرم ها نمایش داده نشوند. و احتمالا با فرارسیدن سال ۲۰۱۸، اجرای اپلیکیشن های کروم روی ویندوز، مک و لینوکس غیر ممکن خواهد شد. افزونه ها و تم ها به هیچ وجه شامل این طرح نمی شوند؛ در واقع از این به بعد تمرکز بیشتری در کروم وب استور روی این موارد وجود خواهد داشت.

این قضیه ممکن است تغییر بسیار بزرگی به نظر برسد، ولی طبق ادعای گوگل درصد افرادی که به صورت مرتب از اپلیکیشن های کروم استفاده می کنند، بسیار کم است. به طور کلی دو نوع اپلیکیشن کروم وجود دارد: اپلیکیشن های بسته بندی شده (packaged apps) و اپلیکیشن های میزبانی شده (hosted apps). امروز، فقط حدود ۱ درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس به صورت مرتب از اپلیکیشن های بسته بندی شده استفاده می کنند و اکثر اپلیکیشن های میزبانی شده نیز قبلا به عنوان اپلیکیشن های تحت وب به کار گرفته شده اند.

توجیه گوگل از انجام این کار آن است که با پیشرفت دنیای وب و اینترنت دیگر نیاز واقعی به اپلیکیشن های کروم احساس نمی شود. قبلا تجربه ثابت کرده بود که وب نمی تواند خدماتی همچون کار به صورت آفلاین، ارسال نوتیفیکشن و اطلاع رسانی و ارتباط با سخت افزار را به کاربر ارائه کند. اما به گفته گوگل امروزه اکثر این عیوب پوشش داده شده و از بین رفته اند و بهبود های بیشتری نیز برای وب در راه است.
بنابر این اکنون یک پیام روشن وجود دارد: کار های و مسائل خود را به وب انتقال دهید. گوگل می گوید: توسعه دهندگانی که نمی توانند به صورت کامل به سمت وب حرکت کنند، می توانند ما را برای ایجاد API های جدید جهت پوشش عیوب موجود در اپلیکیشن ها کروم یاری دهند. هنگامی که حرف از سیستم عامل کروم می شود، لحن گوگل اندکی متفاوت است، چرا که گوگل فکر می کند این سیستم نقش حیاتی را بر عهده دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج