adexo3
۳۷۴۷۷۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

افزایش قدرت دید درمیکروسکوپ ها توسط تارعنکبوت

روز دوشنبه خبری در نشریه ساینس دیلی منتشر شد که بار دیگر موجب برانگیختن تحیر مجامع علمی شد این خبر در مورد استفاده کردن از تارعنکبوت برای افزایش وضوح دید و افزایش پتانسیل آنها در میکروسکوپ های معمولی است.

وب سایت کلیک: روز دوشنبه خبری در نشریه ساینس دیلی منتشر شد که بار دیگر موجب برانگیختن تحیر مجامع علمی شد این خبر در مورد استفاده کردن از تارعنکبوت برای افزایش وضوح دید و افزایش پتانسیل آنها در میکروسکوپ های معمولی است.


افزایش قدرت دید درمیکروسکوپ ها توسط تارعنکبوت
دانشمندان اخیراً موردی را شناسایی مرده اند که موجب حیرت همگان شده است. شاید خبر داشته باشید که علم فیزیک اجازه ی مشاهده اشیای کوچک تر از ۲۰۰ نانومتر را با استفاده از میکروسکوپ های کلاسیک به شما نمی دهد، چالش مهم قرن گذشته هم غلبه بر این محدودیت در میکروسکوپ های کلاسیک بوده است.
از سویی دیگر قیمت و فرآیند تولید ساخت ابرلنزهایی که در میکروسکوپ های پیشرفته ی علمی به کار می رود بسیار پیچیده و پرخرج می باشد و به همین علت استفاده از این ابزارها برای برخی از محققین و دانشمندان امکان پذیر نبود. دانشمندان انگلیسی برای حل این مشکل به سراغ راه حل های طبیعی رفتند و سرانجام راه حل مناسب و شگفت انگیزی یافتند.

با یک مثال سعی می کنیم برای شما توضیح دهیم که این ابداع جدید چگونه است تا حالا از بالای یک بطری شیشه ای به درون آن نگاه کرده اید؟تصویری که از درون آن به چشم شما می خورد بسیار واضح و گیراست.ساختار سیلندری (استوانه شکل) تارعنکبوت هم همین امکان را در ابعادی در حد میکرومتر و کوچکتر فرام میسازد.

محققان به منظور افزایش میزان بزرگنمایی میکروسکوپ ها هم از همین ترفند استفاده کردند آنها تارهای نوعی عنکبوت را روی سطح مواد موردنظر بدین شکل قرار دادند. این تارها عملکردی شبیه به یک ابرلنز را فراهم کرده که تصویر حاصل را دو تا سه برابر بزرگتر نشان می دهد.

با این ابداع جدید تارهای عنکبوت به محققان امکان مشاهده جزئیات یک ریزتراشه و یا یک دیسک Blue-Ray را دادند، در حالی که مشاهده این جزئیات با میکروسکوپ های کلاسیک امکانپذیر نبود. نخستین بار است که در یک تحقیق از یک ماده زیستی طبیعی به عنوان یک ابرلنز استفاده می کنند که جواب مثبتی هم از آن گرفته شده است و با این ابداع جدید طبیعت یک بار دیگر ثابت کرد که بهترین معلم علم می باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج