adexo3
۳۷۵۵۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پرتاب نارنجک به مرکز رادیو تلویزیون کوزوو

معترضین توافق بین کوزوز و مونته نگرو با نارنجک دست ساز به رادیو تلویزیون کوزوو حمله کردند.

خبرگزاری فارس: معترضین توافق بین کوزوز و مونته نگرو با نارنجک دست ساز به رادیو تلویزیون کوزوو حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» بنابر اعلام پلیس فعالان معترض به توافق مرزی بین مونته‌نگرو و کوزوو اواخردوشنبه با نارنجک دستی به رادیو تلویزیون دولتی کوزوو ( RTK) حمله کرند.

بر اساس این گزارش، به دنبال بروز این حادثه دستگاه‌های انتقال دهنده امواج آسیب دیدند اما مصدومی در این زمینه گزارش نشد و پخش برنامه‌ها نیز قطه نگردیدند.

توافق بین کوزوو و مونته‌نگرو، توافقی بین اتحادیه اروپا و صربستان است که خود مختاری بیشتری را به مناطق صرب واگذار کرده است و البته موجب تنش سیاسی در ده ماه گذشته شده است.

کوزوو که ۱.۸ میلیون نفر از جمعیتش ریشه آلبانی دارد، در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کردد اما این کشور آن را به رسمیت نشناخت.

دولت کوزوو می‌گوید که توافق با مونته نگرو موقعیت حیاتی برای شهروندان این کشور فراهم می‌آورد تا از مزایای سفر بدون روادید به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره ببرند، در حالی‌که مخالفان آن را خیانتی به منافع ملی می‌دانند.

ظاهرات روز شنبه، برعکس گردهمایی های مشابه که از سپتامبر گذشته (شهریور ۹۴) تاکنون برگزار شده بود، آرام و بدون درگیری برگزار شد.

به گزارش انتخاب، معترضان مخالف توافق دولت کوزوو و مونته نگرو برای مرزبندی میان دو کشور هستند. بر اساس توافق یادشده، کوزوو بیش از هشت هزار هکتار از زمین هایش را از دست می دهد.

دولت کوزوو برای بهره مندی شهروندانش از قانون آمد و شد بدون روادید در سطح اروپا، باید توافق مرزبندی با مونته نگرو را رسما تصویب کند.

کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد. صربستان دولت منتخب کوزوو را به رسمیت می شناسد، اما این سرزمین را استان خودمختار کوزوو و بخشی از خاک خود می داند. تاکنون ۱۰۸ کشور استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند. مونته نگرو نیز در سال ۲۰۰۶ از صربستان اعلام استقلال کرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج