adexo3
۳۷۵۵۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کردها در حسکه آتش بس اعلام کردند

رسانه‌های کردی تاکید کردند که آتش‌بس در شهر حسکه واقع در شمال سوریه وارد مرحله اجرا شده است. در همین حال، توپخانه‌های ترکیه‌ای بمباران مواضع داعش در شهر مرزی جرابلس را از سرگرفتند.

خبرگزاری ایسنا:‌ رسانه‌های کردی تاکید کردند که آتش‌بس در شهر حسکه واقع در شمال سوریه وارد مرحله اجرا شده است. در همین حال، توپخانه‌های ترکیه‌ای بمباران مواضع داعش در شهر مرزی جرابلس را از سرگرفتند.

خبرگزاری کردی هاوار گزارش داد که آتش‌بس در حسکه در ساعت دو پس از نیمه شب گذشته وارد مرحله اجرا شد. اجرایی شدن این آتش‌بس پس از آن صورت گرفت که سرشناسان منطقه و تعدادی از کشورها برای متوقف کردن درگیری‌هایی که از چهارشنبه گذشته ادامه یافت، وارد عمل شدند.

یگان‌های کرد شرط‌های آتش‌بس را اعلام کردند که عبارت از خارج شدن نظام سوریه و نیروهای حامی آن از شهر حسکه است.

یگان‌های کرد به این امر اشاره کردند که نیروهای آسایش وظیفه حمایت از این شهر را برعهده خواهند داشت و بر این اساس، آتش بس اعلام شد.

در همین حال، خبرنگار شبکه روسیا الیوم در حسکه گزارش داد که آتش‌بس در حسکه در حال حاضر میان نیروهای کرد و ارتش سوریه و نیروهای حامی آن در جریان است.

در عین حال، در پایگاه حمیمیم در حومه لاذقیه مذاکراتی میان دو طرف با نظارت روسیه جهت تدوین توافق نهایی آتش‌بس در جریان است.

درگیری‌ها در اطراف شهر حسکه از شب دوشنبه تا صبح سه شنبه ادامه داشت و نیروهای کرد در پی آن اعلام کردند که تعداد زیادی از پایگاه‌های استراتژیک در داخل شهر را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

فعالان مخالف تصریح کردند که آتش‌بس شکننده‌ای در مرکز شهر در جریان است و درگیری‌های در اطراف آن ادامه دارد. این درگیری‌ها در اطراف حسکه در پی زد و خوردهایی صورت گرفت که شب گذشته میان نیروهای کرد و نیروهای امنیت داخلی کردها "آسایش" با نیروهای دفاع ملی حامی ارتش سوریه در اطراف ساختمان پست و ایستگاه قطار در حسکه به وقوع پیوست.

از سوی دیگر، توپخانه‌های ترکیه‌ای بمباران مواضع داعش در شهر مرزی جرابلس را از سرگرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج