۳۷۵۶۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دیدار اردوغان با مسعود بارزانی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سه شنبه شب در آنکارا با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری ایرنا: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سه شنبه شب در آنکارا با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار گزارش تصویری کوتاهی، اعلام کرد: رجب طیب اردوغان مسعود بارزانی را به حضور پذیرفته است.

مسعود بارزانی مقارن ظهر امروز( سه شنبه) وارد آنکارا شد و در فرودگاه آنکارا مورد استقبال فریدون سینیرلی اوغلو قائم مقام وزارت خارجه ترکیه قرار گرفت.

بارزانی در اقامت دو روزه خود در آنکارا علاوه بر اردوغان با اسماعیل قهرمان رئیس مجلس، بینالی یلدریم نخست وزیر، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی طبق سفرهای گذشته اولین دیدار خود را با حاکان فیدان در محل سازمان اطلاعات ترکیه (میت) داشت.

سفر بارزانی به آنکارا که یک سفر از پیش اعلام شده است و همزمانی آن با سفر جو بایدن معاون باراک اوباما ، گمانه زنی هایی را در محافل سیاسی و خبری ترکیه به دنبال داشته است.

رسانه های ترکیه به نقل از منابع کرد از احتمال دیدار سه جانبه بین اردوغان، بایدن و بارزانی در محل نهاد ریاست جمهوری ترکیه خبر می دهند که تا کنون نه در برنامه های اعلام شده جوبایدن در آنکارا و نه در برنامه ریاست جمهوری ترکیه که در اختیار رسانه ها از جمله ایرنا قرار داده شده، چنین چیزی مطرح نیست.

موضوع مدارس فتح الله گولن در شمال عراق که گفته می شود هزاران تن در آن مشغول به تحصیل هستند٬ یکی از موضوع های گفت و گو در آنکارا اعلام شده است.

مسعود بارزانی که روابط نزدیک و همکاری های راهبردی با ترکیه دارد، به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته، از دولت آنکارا اعلام حمایت کرد و در خصوص نظات وزارت آموزش اقلیم کردستان عراق بر مدارس گولن و آن را زیر مجموعه این وزارتخانه در آوردن قول داده است.

موضوع ادامه حضور پ.ک.ک در شمال عراق، عملیات تازه پ.ی.د در شمال سوریه و به دست گیری کنترل منبج و احتمال پیشروی به جرابلس، آنکارا را که عبور پ.ی.د به عنوان ادامه پ.ک.ک به غرب رودخانه فرات در سوریه خط قرمز خود اعلام کرده است، رویکردهای تازه در ترکیه برای حل بحران سوریه با همکاری ایران با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، موضوع نقش اقلیم کردستان عراق در عملیات آزاد سازی موصل از دست داعش و ادامه و تحکیم همکاری های انرژی و اقتصادی ترکیه و شمال عراق، از جمله مسائل مهمی است که در دستور کار ارزیابی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج