۳۷۶۲۱۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بازیگر «معمای شاه»: نگذاریم کتاب بمیرد

بازیگر نقش آیت‌الله طالقانی در سریال «معمای شاه» گفت: یک نکته با ارزش این برنامه و اسم آن این است که به کتاب توجه می‌کند، ما نباید بگذاریم کتاب بمیرد و اجازه ندهیم تبدیل به یک شی موزه‌ای شود.

خبرگزاری فارس: علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» از کتاب و کتابخوانی صحبت کرد. او با اشاره به بازی در نقش مرحوم آیت‌الله طالقانی در سریال «معمای شاه» و اینکه برای گریم خود در این سریال تایید خانواده مرحوم طالقانی را کسب کرده است، در پاسخ به اینکه چه میزان اثر هنری مانند سریال و فیلم سینمایی در مورد شخصیت‌های تاریخی ساخته شده، گفت: در مورد شخصیت‌های تاریخی اصلا به اندازه کافی سریال ساخته نشده است. وقتی صحبت از ایران می‌شود یعنی فرهنگ و پیشینه فرهنگی این کشور ولی وقتی صحبت از این فرهنگ می‌شود باید دید چقدر در مورد این شخصیت‌ها فیلم و اثر هنری تولید شده است.

وی افزود: آنقدر دست دست می‌کنیم و به موضوع مقطعی نگاه می‌نگریم تا دیگران در مورد مشاهیر ما کار تولید کنند و بعد ما افسوس بخوریم که چرا این کار ایراد دارد و این شخصیت بد به نمایش در آمده است. حافظ، فردوسی، خیام و ... بزرگترین شخصیت‌های فرهنگی جهان هستند که هیچ اثری در مورد آنها نساخته‌ایم.

بازیگر نقش آیت‌الله طالقانی در سریال «معمای شاه» به نویسنده‌ها و ادبای محبوب خود نیز اشاره کرد و گفت: در ادبیات معاصر خودمان نویسنده‌های بسیاری را دوست دارم، مانند؛ بزرگ علوی و جلال آل احمد که تاثیر زیادی روی زبان و نثر فارسی بعد از خود داشت. اما از قدیمی‌ترها فردوسی را دوست دارم. از ادبای خارجی در دوره نوجوانی به آثار مانند بینوایان علاقه داشتم ولی واقعیت این است که با ادبیات نوین جهان با آثار مارکز آشنا شدم و در ذهنم ماندگار شد. کتاب صد سال تنهایی را سه یا چهار بار خواندم و پس از هر مرتبه مطالعه یک نگاه جدیدی پیدا کردم.

او با اشاره به اینکه کتاب معجزه آشنا شدن با جهان‌ها و فرهنگ‌های مختلف را پدید می‌آورد، گفت: یک نکته با ارزش این برنامه و اسم آن این است که به کتاب توجه می‌کند، ما نباید نگذاریم کتاب بمیرد و اجازه ندهیم تبدیل به یک شی موزه‌ای شود.

دهکردی در پاسخ به یانکه دوست دارد در نقش کدام شخصیت تاریخی در ادبیات بازی کندف گفت: علامه علی‌اکبر دهخدا و استاد معین دو شخصیت تاریخی هستند که دوست داشتم در نقش آنها بازی کنم.

این بازرگی سینما و تلویزیون در پایان گفت: کتاب یک موجود زنده است آن را زندانی نکنیم و به دیگران بدهیم تا بخوانند. پدر و مادرها در کنار وسایل مدرن و تنکولوژیک فرزندان خود را با حس خوب خواندن و مطالعه آشنا کنند.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان روزهای شنبه تا چهارشنبه با اجرای امیرحسین صدیق از ساعت ۲۰ از آنتن شبکه نسیم پخش می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      آقای دهکردی چی میفرمایین شما یروزی میرسه که مردم میگن کتاب چیه براشون معما میشه ی چیز ناشناخته وای به اون روز نسل به نسل دهه به دهه زمان میگذره و پیشرفته تر و کتاب فراموش میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج