۳۷۶۴۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لغو نمایش «تولد یک ملت» در آمریکا

در پی مطرح شدن اتهام آزار و اذیت جنسی علیه نیت پارکر ستاره و کارگردان «تولد یک ملت» (Birth of a Nation)، بنیاد فیلم امریکا از نمایش این درام تاریخی و همچنین جلسه پرسش و پاسخی که قرار بود بعد از آن با حضور عوامل فیلم برگزار شود، جلوگیری کرد.

وب‌سایت آی ‌سینما: در پی مطرح شدن اتهام آزار و اذیت جنسی علیه نیت پارکر ستاره و کارگردان «تولد یک ملت» (Birth of a Nation)، بنیاد فیلم امریکا از نمایش این درام تاریخی و همچنین جلسه پرسش و پاسخی که قرار بود بعد از آن با حضور عوامل فیلم برگزار شود، جلوگیری کرد. اتهام انحراف اخلاقی که در یک هفته گذشته به بازیگر و فیلمساز ۳۶ ساله نسبت داده شده، پارکر و «فاکس سرچ‌لایت» استودیوی پخش‌کننده فیلم را شدیدا تحت فشار و در موضع دفاعی قرار داده است.

لغو نمایش «تولد یک ملت» در آمریکا

به گزارش ورایتی، یان شوته رییس بنیاد فیلم امریکا (AFI) روز گذشته (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از لغو نمایش اولین فیلم بلند پارکر خبر داد. اوایل ماه اوت بود که خبر اتهام اخلاقی و شکایت قانونی علیه پارکر به داخل رسانه‌ها درز کرد و حسابی جنجال‌ساز شد.

بعد از جنجال‌های چند هفته اخیر قرار بود اولین اکران عمومی «تولد یک ملت» توسط بنیاد فیلم امریکا انجام شود اما در آخرین لحظات، برگزاری این رویداد سینمایی منتفی اعلام شد. شوته در توضیح دلایل لغو نمایش این درام تاریخی می‌گوید: «من در این مدت پذیرای دیدگاه‌های متفاوت و پرشوری درباره نمایش فیلم بوده‌ام و معتقدم بحث درباره مسایلی همچون پیام‌آور و پیام، جنسیت، نژاد و غیره از اولویت برخوردار است.» رییس بنیاد فیلم امریکا در ادامه یادآور شده: «هفته آینده، با برگزاری جلسه‌ای ویژه - چه در جایگاه هنرمند و چه در جایگاه مخاطب - به بررسی مسایل یاد شده خواهیم پرداخت.»

فاکس نمایش «تولد» از سوی بنیاد فیلم امریکا را به اواخر سال ۲۰۱۶ موکول کرده است. این استودیو وعده داده پیگیر اکران گسترده فیلم زندگینامه‌ای «نت ترنر» خواهد بود و برخلاف جنجال‌های به‌راه‌افتاده علیه پارکر، «تولد یک ملت» را از هفتم اکتبر (۱۶ مهر) روانه پرده سینماها خواهد کرد.

در سال ۱۹۹۹، پارکر و دوستش جین سلستین که به عنوان یکی از نویسندگان «تولد یک ملت» شناخته می‌شود به آزار و اذیت جنسی یک فرد ۱۸ ساله متهم شدند. شاکی پرونده مدعی بود به دنبال بیهوشی ناشی از مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، از سوی پارکر و دوستش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۱، پارکر از اتهامات وارده تبرئه شد اما سلستین مجرم شناخته شد. او به حکم دادگاه اعتراض کرد، اما شاکی پرونده حاضر نشد در جلسه بعدی دادگاه شرکت کند و به این ترتیب، پرونده این رسوایی اخلاقی هیچ‌گاه به سرانجام نرسید.

هفته گذشته، معلوم شد قربانی این پرونده با خوردن حدود ۲۰۰ قرص خواب‌آور در سال ۲۰۱۲ خودکشی کرده است. در پی انتشار این خبر، پارکر در صفحه فیسبوک خود واکنش نشان داد. بازیگر و کارگردان ۳۶ ساله امریکایی ضمن پافشاری بر بی‌گناهی خود نوشته بود از شنیدن خبر مرگ شاکی خود «درهم‌شکسته» است.

با لغو نمایش «تولد یک ملت»، بنیاد فیلم امریکا جدیدترین دنباله فیلم اکشن «جک ریچر» محصول استودیوی پارامونت را روی پرده خواهد برد.

درام تاریخی «تولد یک ملت» اولین‌بار ژانویه گذشته، در جشنواره فیلم مستقل ساندنس ۲۰۱۶ روی پرده رفت و با استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. در پی این موفقیت، استودیوی فاکس سرچ‌لایت حق پخش فیلم را به مبلغ ۱۷.۵ میلیون دلار خریداری کرد. پارکر به عنوان کارگردان فیلم اولی با ساخت «تولد» موفق به کسب جایزه تماشاگران و همچنین جایزه بزرگ هیات داوران از جشنواره ساندنس شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج