۳۷۷۳۹۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زمان رسمی تولید مزدا RX-۹ اعلام شد

در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۵ مزدا از کانسپتی بنام RX-Vision رونمایی کرد. RX ویژن کوپهٔ اسپرتی مجهز به موتور وانکل بود و مزدا اعلام نمود که این خودرو پیش‌نمایشی از مدل تولیدی و جدید RX-۹ خواهد بود.

وب سایت پدال - امیر دهقان: مزدا تنها خودروسازی است که همچنان به استفاده از پیشرانه‌های وانکل یا روتاری وفادار مانده و از آن‌ها در خودروهای تولیدی سری RX خود استفاده می‌کند؛ اما پس از توقف تولید مدل RX-۸ در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان تنها خودروی تولیدی دنیا با موتور وانکل، گویی دوران این موتورها به پایان رسید چراکه مزدا نیز قصد استفادهٔ مجدد از آن‌ها را نداشت؛ اما در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۵ همه‌چیز تغییر کرد چراکه مزدا در این نمایشگاه از کانسپتی بنام RX-Vision رونمایی کرد. RX ویژن کوپهٔ اسپرتی مجهز به موتور وانکل بود و مزدا اعلام نمود که این خودرو پیش‌نمایشی از مدل تولیدی و جدید RX-۹ خواهد بود.

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد

حال گویا انتظار طولانی‌مدت جهت تولید خودرویی اسپرت با موتور وانکل در حال پایان است چراکه گزارشی منتشرشده مبنی بر اینکه پس از مدت‌ها انتظار جهت تولید مزدا RX-۹، سرانجام هیئت‌مدیرهٔ مزدا تولید این خودرو را برای سال ۲۰۲۰ تأیید کرده‌اند. با توجه به این گزارش، اولین پروتوتایپ RX-۹ در نمایشگاه توکیو سال آینده معرفی‌شده و نسخهٔ تولیدی نیز در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد. پس‌ازاین درنهایت در سال ۲۰۲۰ همزمان با جشن صدسالگی مزدا تولید انبوه RX-۹ نیز آغاز خواهد شد.

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد

امیدواریم طراحی و ویژگی‌های RX-۹ که جایگزین و ادامه‌دهندهٔ راه مدل‌های RX-۷ و RX-۸ است مشابه کانسپت RX ویژن باشد و مزدا تغییرات زیادی در آن اعمال نکند چراکه RX ویژن از طراحی بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بااین‌حال احتمالاً طراحی RX-۹ نسبت به کانسپت RX ویژن کمی تعدیل‌شده و کمتر از آن رادیکال خواهد بود اما سبک سنتی دماغهٔ کشیده و عقب کوتاه RX-۹ مشابه RX ویژن خواهد بود. البته طول دماغهٔ آن کوتاه‌تر می‌شود. طراحی قسمت جلویی RX-۹ به‌احتمال‌زیاد شبیه به دیگر محصولات جدید مزدا بوده و جهت تطابق با قوانین حفاظت از عابر پیاده، خط کاپوت بلندی خواهد داشت.

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد

در RX-۹ همانند نسخهٔ کانسپت، از نسل جدید موتورهای وانکل مجهز به تکنولوژی اسکای‌اکتیو مزدا استفاده خواهد شد. تصور می‌شود در نسخهٔ تولیدی از یک پیشرانهٔ وانکل ۱.۶ لیتری با دو روتور استفاده شود که هر روتور ۸۰۰ سی‌سی حجم داشته و با استفاده از توربوشارژر مجموعاً ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت برای استفاده در خودرویی با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم کاملاً کافی است؛ بنابراین به‌احتمال فراوان مزدا RX-۹ عملکردی مناسب و توزیع وزن و هندلینگ خوبی خواهد داشت.

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد

زمان رسمی تولید مزدا RX-9 اعلام شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج