جاباما
۳۷۷۴۲۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

هر چه پیرتر، خوشحال تر!

محققان در پژوهش جدیدی پی برده‌اند که افراد وقتی پا به سن می‌گذارند خوشحال‌تر هستند و سلامت ذهنی بیشتری دارند. بنابراین اگر شما در دهه‌ی ۲۰ زندگی‌تان هستید و کلی استرس دارید، نگران نباشید، روزهای بهتری در انتظارتان است.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: محققان در پژوهش جدیدی پی برده‌اند که افراد وقتی پا به سن می‌گذارند خوشحال‌تر هستند و سلامت ذهنی بیشتری دارند. بنابراین اگر شما در دهه‌ی ۲۰ زندگی‌تان هستید و کلی استرس دارید، نگران نباشید، روزهای بهتری در انتظارتان است.
هر چه پیرتر، خوشحال تر!

قبلا هم تحقیقات دیگری نشان داده بود که لذت ما از زندگی با افزایش سن بیشتر می‌شود. این پدیده «پارادکس افزایش سن» نام دارد، چرا که سن زیاد به بیماری و ضعف مرتبط است. این یافته‌ها نشان می‌دهند که این پدیده از زمان بزرگ‌سالی به طور یکنواخت در طول زندگی ما ادامه دارد.

تیمی از دانشگاه کالیفرنیا سلامت جسمی و روانی ۱۵۴۶ فرد بزرگ‌سال را که به طور رندوم انتخاب شده‌اند، بررسی کردند. سن این افراد بین ۲۱ تا ۱۰۰ سال بود. طی این آزمایش، در زمینه فاکتورهای سلامت روانی مثل رضایت از زندگی، استرس کم، اضطراب و افسردگی، افراد مسن وضعیت بهتری از جوانان داشتند.

شرکت‌کنندگان جوان، بر خلاف نسل‌های قدیمی‌تر میزان بیشتری استرس، علایم افسردگی و اضطراب نشان دادند. در میان آنها، جوان‌ترین، یعنی کسانی که در دهه ۲۰ و ۳۰ بودند، سخت‌ترین دوران را داشتند.

شاید ما فکر کنیم که افزایش مشکلات جسمی با کهولت سن، روی شادی و سلامت ذهنی ما هم تاثیر منفی می‌گذارد، اما تحقیقات نشان می‌دهند که لزوما این‌طور نیست.

محققان فکر می‌کنند که وقتی سن ما بیشتر می‌شود، اهداف و تمرکزمان در زندگی تغییر می‌کند، این باعث می‌شود که از چیزهای ساده و قابل دسترسی رضایت بیشتری به دست بیاوریم. «لورا کارستنسن»، یک محقق سالخوردگی از دانشگاه استنفورد می‌گوید :«وقتی انسان‌ها با انتهای راه مواجه می‌شوند، اهداف‌شان از ماجراجویی و گسترش افق‌هایشان به لذت بردن از روابط انسانی و تمرکز بر فعالیت‌های معنادار تغییر می‌کند. وقتی ما روی اهدافی تمرکز می‌کنیم که از نظر عاطفی بامعنا هستند، زندگی بهتر می‌شود، احساس بهتری داریم و احساسات منفی کمتر اتفاق می‌افتد و کوتاه‌تر می‌شوند.»

یک روان‌شناس به نام «آرتور استون» می‌گوید: «فرضیه‌های زیادی درباره اینکه چرا افراد مسن‌تر خوشحال‌تر هستند، وجود دارد. اما ما هنوز نمی‌توانیم به طور کامل علت این موضوع را توضیح دهیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه جاهای تو زندگی که میرسی یاد میگیری یه چیزهایی رو به یه جاهایی دایورت کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج