۳۷۸۳۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مدعی اصلی فصل جوایز

با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره‌های معتبر پاییزی و داغ شدن تنور رقابت فیلم‌های مدعی که از ماه سپتامبر روی پرده می‌روند، برگزارکنندگان جشنواره فیلم تورنتو درام عاشقانه «لا لا لند» (La La Land) جدیدترین ساخته دمین شزل را به عنوان مدعی اصلی فصل جوایز سینمایی پیش‌بینی کرده‌اند.

وب‌سایت آی ‌سینما: با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره‌های معتبر پاییزی و داغ شدن تنور رقابت فیلم‌های مدعی که از ماه سپتامبر روی پرده می‌روند، برگزارکنندگان جشنواره فیلم تورنتو درام عاشقانه «لا لا لند» (La La Land) جدیدترین ساخته دمین شزل را به عنوان مدعی اصلی فصل جوایز سینمایی پیش‌بینی کرده‌اند. این درام‌کمدی ۱۲۶ دقیقه‌ای با بازی رایان گاسلینگ و اما استون تا سه روز دیگر (۳۱ اوت) به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز برای اولین‌بار در سطح بین‌المللی روی پرده خواهد رفت.

مدعی اصلی فصل جوایز

کامرون بیلی برنامه‌ریز معتبرترین جشنواره امریکای شمالی فیلم «لا لا لند» را اثری «بسیار قدرتمند» توصیف کرده است. طبق پیش‌بینی بیلی، دومین فیلم بلند شزل کارگردان ۳۱ ساله امریکایی «تمام نگاه‌ها را در فصل جوایز به خود خیره خواهد کرد. به نظرم فیلم لذت‌بخشی است و موفقیت‌های قابل توجهی در انتظارش است.»

پیرس هندلینگ رییس جشنواره نیز در گفت‌وگو با «گاردین» ساخته جدید شزل را پیشتاز مدعیان فصل جوایز دانسته است. از میان سایر فیلم‌هایی که به نظر بیلی و هندلینگ از شانس دیده شدن در فصل جوایز برخوردارند، می‌توان به «نور ماه» (Moonlight) ساخته بری جنکینز و همچنین تریلر علمی-تخیلی «ورود» (Arrival) با بازی ایمی آدامز اشاره کرد. هندلینگ با توصیف «ورود» به عنوان یک «فیلم علمی-تخیلی بسیار فمینیستی» از غافلگیر شدن مخاطبان بعد از تماشای فیلم خبر داده است.

اما از میان فیلم‌های پرسروصدای جشنواره تورنتو امسال می‌توان به درام تاریخی «تولد یک ملت» با مضمون برده‌داری اشاره کرد. این فیلم که اولین‌بار ژانویه گذشته در جشنواره فیلم مستقل ساندنس روی پرده رفت این روزها به دلیل یادآوری اتهاماتی که در گذشته گریبانگیر نیت پارکر بازیگر، نویسنده و کارگردانش بوده، بیش از پیش به تیتر رسانه‌های سینمایی و موضوع بحث سینماگران و علاقمندان تبدیل شده است.

همین چند روز پیش بود که «بنیاد فیلم امریکا» (AFI) برنامه نمایش «تولد یک ملت» و نشست پرسش و پاسخ این درام تاریخی که قرار بود با حضور عوامل سازنده برگزار شود را منتفی اعلام کرد. با این حال، انتظار می‌رود پارکر در جریان جشنواره فیلم تورنتو به پرسش‌های خبرنگاران درباره اولین فیلم بلند خود در مقام کارگردان پاسخ دهد.

هندلینگ امیدوار است پرسش‌هایی که مطرح می‌شوند متمرکز بر خود فیلم باشند. او گفته:‌ «یک‌جورهایی خیلی غم‌انگیز است چون فیلم با استقبالی گسترده در جشنواره ساندنس روبه‌رو شد و آنها فیلم را برای نمایش در تورنتو نگه داشتند به امید این که شروع قدرتمندی در فصل جوایز داشته باشند.» اوایل ماه اوت «ورایتی» با انتشار خبری غافلگیرکننده از خودکشی شاکی پرونده پارکر که سال‌ها قبل متهم به آزار و اذیت جنسی شده بود، پرده برداشت.

بیلی همچنین تاکید کرده حدود ۳۰ درصد از فیلم‌های راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره امسال توسط کارگردان‌های زن ساخته شده‌اند. برنامه‌ریز جشنواره یادآور شده: «نه تنها زنان پشت ساخت این فیلم‌ها بوده‌اند، بلکه همگی روایتگر داستان‌هایی بسیار قدرتمند و تاثیرگذار درباره زنانی هستند که به اندازه کافی روی پرده سینما دیده نشده‌اند.»

چهل و یکمین جشنواره فیلم تورنتو از ۸ تا ۱۸ سپتامبر (۲۸-۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج