adexo3
۳۷۸۸۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار به افشای اسناد محرمانه توسط اولاند

یک نماینده جمهوری‌خواه فرانسوی با ارسال نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور نسبت به خطر افشای اسناد طبقه‌بندی و اطلاعات محرمانه دفاعی فرانسه توسط رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد.

خبرگزاری فارس: «اریک کیوتی» نماینده حزب جمهوری خواه فرانسه با ارسال نامه‌ای به «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع این کشور نسبت به افشای اطلاعات محرمانه دفاعی فرانسه توسط «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور نزد خبرنگاران روزنامه فرانسوی «لوموند» هشدار داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «ژرار داوه» و «فابریس لوم» خبرنگاران روزنامه فرانسوی لوموند که نویسندگان کتابی منتشره در ماه اکتبر جاری در خصوص رئیس‌جمهور فرانسه مبتنی بر حدود ۶۰ مصاحبه با وی هستند، نخستین سری مقالات خود را در اختیار این روزنامه قرار دادند که در یکی از این مقالات آنها اقدام به انتشار یک سند طبقه‌بندی شده محرمانه دفاعی درباره تدارک حملات فرانسه به سوریه طی تابستان سال ۲۰۱۳ که در نهایت نیز انجام نشد، کردند.

اریک کیوتی نماینده جمهوری‌خواه فرانسه در نامه خود به ژان ایو لودریان وزیر کشور فرانسه اعلام کرده که خبرنگاران لوموند طی مقاله خود اعلام کرده‌اند که در دفتر ریاست جمهوری فرانسه یادداشت‌های محرمانه دفاعی بسیاری موجود است که رئیس‌جمهور بطور ویژه درباره یکی از این یادداشت‌ها که آنها نسخه‌ای از آن را در اختیار دارند، با آنها رایزنی کرده است.

نماینده جمهوری‌خواه فرانسه در نامه خود خطاب به وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: «من می‌خواهم حیرت و هراس خود از افشا و انعکاس اسناد و اطلاعات محرمانه که موجب وارد آمدن صدمه به دفاع و امنیت ملی کشور می‌شود، اعلام کنم. این اقدام بسیار جدی و وخیم است چرا که منافع عالی ملت را تحت تأثیر قرار داده و سیاست دفاعی و امنیتی فرانسه را به مخاطره می‌اندازد. این افشای آگاهانه نمایانگر توافقی آشکار و خطرناک برای افشای اسرار محرمانه ضروری برای امنیت و حاکمیت ماست.»

وی ادامه داد: «علاوه بر این این مسئله پرسش‌برانگیز است که خبرنگاران روزنامه لوموند چگونه توانسته‌اند با نسخه‌ای از اسناد محرمانه طبقه‌بندی شده دفاعی کشور که تنها شمار اندکی از نظامیان بلندپایه و ارشد و مشاوران دفاعی رئیس‌جمهور به آن دسترسی دارند، از کاخ الیزه خارج شوند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج