adexo3
۳۷۹۶۲۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پيروزی چمران بر موج املاک شهرداری

مهدی چمران كرسي رياست را ترك نكرد و ديروز كه انتخابات هيات رئيسه شوراي شهر تهران برگزار شد، او توانست با ۱۶ راي از مجموع ۳۱ راي اعضاي ساكن بهشت بار ديگر عنوان رياست را براي خود حفظ كند.

روزنامه آرمان - مطهره شفيعي: مهدی چمران كرسي رياست را ترك نكرد و ديروز كه انتخابات هيات رئيسه شوراي شهر تهران برگزار شد، او توانست با ۱۶ راي از مجموع ۳۱ راي اعضاي ساكن بهشت بار ديگر عنوان رياست را براي خود حفظ كند.

چمران در شرايطي پيروزي انتخابات ديروز بهشت بود كه رقيب او يعني احمد مسجد جامعي كه از سوي اصلاح‌طلبان كانديداي رياست شوراي شهر شده بود، توانست ۱۴ راي كسب كند و يك راي هم ممتنع بود كه در ادامه آرايي كه ديروز منتشر شد، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

اصلاح‌طلبان مي‌توانستند اما نخواستند

در ابتدا بايد به اين نكته توجه داشت كه تعداد اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر همان عدد ۱۳ است و نمي‌توان مانند آن روز كه الهه راستگو برخلاف اصلاح‌طلبان به مسير ديگري رفت، اكنون اعضاي اصلاح‌طلب را متهم به راي دادن به چمران كرد. شايد اين‌بار اصولگرايان بايد گلايه داشته باشند كه يك عضو آنها به كانديداي اصلاح‌طلبان راي داده است! يك راي ممتنع هم تصميمي بود كه يكي از اصولگرايان شوراي شهر اتخاذ كرد.

البته با توجه به پيروزي چمران بعيد است كه به دنبال صاحب راي ممتنع باشند. بي‌شك مي‌توان ايراداتي را به اصلاح‌طلبان شوراي شهر وارد كرد كه نخستين مورد آن عدم لابي و رايزني با ديگر اعضاي شورا براي جلب نظر آنها به سمت مسجدجامعي است؛ چرا كه برخي اعتقاد دارند تعدادي از اعضاي شوراي شهر كه اكنون درگروه اصولگرايان تعريف مي‌شوند، اصرار زيادي به رياست چمران نداشتند و با كمي تعامل و رايزني با آنها امكان گرايش شان به سمت كانديداي اصلاح‌طلبان وجود داشت كه از اين فرصت استفاده نشد.

البته ديروز محمدمهدی تندگويان عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر اظهار داشت: مذاكراتي را با اصولگرايان درباره تغيير مديريت انجام داديم، ولي اصولگرايان موضع خود را دارند و مي‌گويند بايد بين بدتر و بدتر يكي را انتخاب كرد و قاعدتا گزينه آنها آقاي چمران است. وي افزود: اگر اصولگرايان بخواهند برگه سفيد بيندازند، بدين معناست كه مديريت آقاي چمران را قبول ندارند.

تندگويان با اشاره به مديريت چندين ساله چمران در شوراي شهر خاطرنشان كرد: آقاي چمران مديري وقت شناس هستند، اما باتوجه به شرايط كلان‌شهر تهران، جايز نيست يك نفر ۱۰ سال مدير باشد و در حال حاضر به نظر من شوراي شهر به‌صورت شخصي مديريت مي‌شود.

اصلاح‌طلبان از موج جا ماندند

درباره پيروزي چمران فارغ از اينكه اصولگرايان شوراي شهر بدون اما و اگر به او راي دادند، بايد به موضوعاتي توجه كرد كه زمينه اين پيروزي را فراهم كرد كه شايعات درباره واگذاري املاك بدون تخفيف از سوي شهرداري به تعدادي از اعضاي شوراي شهر از آن جمله زمينه‌سازي‌ها براي پيروزي چمران بود.

در زماني كه برخي رسانه‌ها از اقدام قاليباف مبني بر اهداي برخي املاك به مديران شهرداري و اعضاي شوراي شهر خبر دادند، برخي اعضاي طيف اصولگراي بهشت اعلام كردند كه ملكي دريافت نكردند و طيف اصلاح‌طلب بر تخلف بودن اين واگذاري‌ها تاكيد داشتند، اما آنها نه تنها نتوانستند برنامه‌ريزي خوبي درباره اين اقدام شهرداري براي استفاده در انتخابات ديروز داشته باشند. بلكه برخي از اين اعضا به نوعي گل به خودي زدند كه طيف رقيب بتواند با استناد به آن خود را موجه و اقدامات شهرداري را بي‌ايراد جلوه دهد، مانند احمد دنيا مالي كه گفته بود: ‌مساعدت‌ها براساس قانون اساسي و مصوبات شوراي شهرصورت گرفته است.

انفعال مسجدجامعي را كه رقيب چمران براي جلوس بر كرسي رياست بود هم نبايد فراموش شود كه به اين جملات اكتفا كرد: ما كه نمي‌توانيم رسانه‌ها را نظارت و كنترل كنيم و اين اصولا فراتر از اختيارات ما است، اما مي‌توانيم از حيثيت شورا دفاع كنيم و به نظرم يكي از مهم‌ترين وظايف هيات رئيسه شورا دفاع از حيثيت شورا و تمام اعضاي آن است.

پيروزي اصولگرايان با سوار شدن بر موج

در فضاي انفعال اصلاح‌طلبان، چمران با آرامش مسيري را طي كرد كه در شب قبل از راي‌گيري احسنت و تشكر به سمت او روانه شود. دوشنبه شب بود كه خبري با اين محتوا در رسانه‌ها منتشر شد:«رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه طي تماس با رئيس بازرسي كل كشور موضوع انتشار نامه اين سازمان به شهرداري تهران را مطرح كرده است، گفت: آقای سراج با ابراز تاسف از اين اتفاق اعلام كرد اين گزارش را تكذيب مي‌كند. »

او همچنين براي تاكيد بر اين موضوع كه پيگير رفع اتهام از اعضاي شوراي شهر تهران است، اظهار كرد: «رئيس سازمان بازرسي تاكيد كرد نامه ارسالي تنها طرح يك پرسش از شهرداري تهران بوده كه توسط يكي از كاركنان سازمان بازرسي كشور جهت بررسي ارسال شده است و قرار بوده محرمانه باشد و معلوم نيست چرا طرح يك سوال با چنين جوي در فضاي مجازي منتشر شده است. چمران افزود: «در تمام پرونده‌هايي كه در قوه قضائيه بررسي مي‌شود تا زماني كه موضوعي ثابت نشده نام افراد را نمي‌آورند، اما متاسفانه در كمال بي‌انصافي درباره تعدادي از اعضاي شوراي شهر اين جو ايجاد مي‌شود و اعتماد مردم به بازي گرفته مي‌شود.»

چمران كه مي‌دانست با اعلام برائت اعضاي شوراي شهر در دريافت مسكن از شهرداري راي خوبي در صبح سه شنبه خواهد داشت، رابطه مثبت خود با شهرداري را هم اينگونه تقويت كرد كه در پاسخ به اين سوال كه «آيا درباره اعمال تخفيف‌ها تحقيقاتي به‌عمل آمده است»، اظهار كرد:«اطلاع دقيقي دراين باره ندارم اما طبق قانون شهردار تهران از اين حق برخوردار است كه براي كارمندان و مديران بنا بر صلاحديد تخفيف‌هايي را در قالب تشويق يا كمك اعمال كند.» همين برائت دو طرفه شهرداري و اعضاي شوراي شهر يكي از دلايل پيروزي چمران در روز گذشته و تداوم جلوسش بر كرسي شوراي شهر شد و اصلاح‌طلبان بايد تا ارديبهشت منتظر باشند تا شايد با اقبال مردم نتايج خوبي در انتخابات شوراي شهر كسب كرده و رياست به آنها برسد.

راي اصولگرايان به اصلاح‌طلبان

سخنگوي فراكسيون اصلاح‌طلبان شورا پس از مشخص‌شدن نتيجه گفت: من به عنوان رئيس فراكسيون اصلاح‌طلبان شورا عنوان مي‌كنم كه برنده انتخابات ما هستيم، چرا كه ما اصلاح‌طلبان ۱۳ نفر هستيم، اما مسجدجامعي به عنوان كانديداي اصلاح‌طلبان ۱۴ راي آورد و يك راي از جناح رقيب اخذ كرديم. تندگويان با بيان اينكه راي سفيد انداخته‌شده در صندوق براي انتخاب رياست شورا نشان داد كه افراد به مديريت چمران اعتراض دارند، افزود: مطمئن هستيم كه راي چهاردهم به مسجدجامعي از طيف ورزشكاران شورا نبود، چرا كه ما با ورزشكاران صحبتي درباره انداختن راي‌شان در سبد اصلاح‌طلبان نداشتيم. وي با بيان اينكه با وجود اينكه فراكسيون اصلاح‌طلبان ۱۳ عضو داشت و انسجام خود را در اين انتخابات حفظ كرديم، عنوان كرد: توانستيم يك راي اصولگرايان را نيز به نفع خود وارد صندوق اصلاح‌طلبي كنيم.

اصولگرايي عليه اصولگرايي

فارغ از راي يك اصولگرا به كانديداي اصلاح‌طلبان، انتخابات ديروز حواشي ديگري هم داشت، چنانكه رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر گفت: امسال كانديداي نایب‌رئيسي شدم تا ثابت شود و در تاريخ شوراها ثبت شود كه مدعيان اصولگرايي در شورا تاب و تحمل منتقد اصولگراي خود را نيز ندارند. رحمت ا... حافظي پس از اعلام كانديداتوري براي نایب‌رئيسي اظهار داشت: كانديداي نایب‌رئيسي شدم، چون احساس كردم بايد از حيثيت اصولگرايي دفاع شود و نبايد به راي اعتماد مردم خيانت شود و از سوي ديگر بايد از انحرافات مدعيان اصولگرايي و خيانت آنان به اصولگرايي جلوگيري شود، در غير اين صورت اعتماد مردم از اين ساختار سلب خواهد شد.

وي ادامه داد: از ارديبهشت ماه امسال گزارش انحرافات شهرداري را به سازمان بازرسي كل كشور ارسال كرده‌ام، ولي برخي از دوستان شاهد اين انحرافات بودند و سكوت كرده‌اند. اصولگراي واقعي نبايد نگران هجمه‌ها و حاشيه‌ها باشد. طي سه سال گذشته انتظار مقابله با فساد مالي و انحرافات شهرداري تهران را داشتم كه اين انتظارات برآورده نشد، راي سفيد سال گذشته‌ام هشداري به انحرافات شهرداري و اغماضي كه توسط شورا صورت گرفت، بود، ولي كسي توجه نكرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروشگاه

      دکتر چمران کم کم رنگ وبوی انتخابات رابه پایتخت آورده وباورود به صحنه انتخابات خانواده راجهت ورود به سیاستمداری آماده مینماید.......انتخابات 1396

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج