۳۷۹۷۶۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

گزارشگر ۲۰:۳۰ : این شایعه‌ها خنده‌دار است

گزارشگر ۲۰:۳۰ عنوان کرد با هماهنگی معاونت سیاسی و برای ساخت مستند به ریو رفته است.

روزنامه صبا: گزارشگر ۲۰:۳۰ عنوان کرد با هماهنگی معاونت سیاسی و برای ساخت مستند به ریو رفته است.

چند روز پیش یادداشتی دست‌به‌دست در گروه‌های رسانه‌ای فضای مجازی چرخید که در بخشی از این مطلب درباره یکی از گزارشگرهای تلویزیون که در ۲۰:۳۰ فعال است آمده بود: رضوانی از طرف صداوسیما به کمیته معرفی نشده و گویا برای همین، داخل سازمان هم از این اتفاق شاکی هستند. چون این دفعه دومی است که خبرنگار مشهورشده صداوسیما از طریق دیگری به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود. حالا باید این سوال را کرد که کمیته ملی المپیک چگونه به کسی که سابقه مستندسازی ندارد، به‌عنوان مستندساز اعتماد کرده است؟

علی رضوانی؛ گزارشگر «خارج از گود» با تکذیب همه این حواشی به «صبا» توضیح داد: همیشه منظور از مستند، فیلم مستندی نیست که قرار است به جشنواره برود و اکران شود. ما در عرصه خبر هم مستند داریم که می‌توانیم پشت‌صحنه رویدادها را ثبت و ضبط کنیم و از نمای دیگر، یک واقعه را به مردم نشان دهیم، اتفاقا نام همین کار مستند است. منظور ما از مستند، فیلمی نبوده که در جشنواره و در مراسم‌ خصوصی اکران شود. مستند ما به این نحو بود که دوربین پشت‌صحنه رقابت‌ها، اتاق ورزشکاران، حواشی بعد از بازی، شکست‌ها و پیروزی‌ها را ضبط کرده است و کار ما در برزیل، دقیقا همین بود.

رضوانی درباره رابطه مستندسازی و خبرنگاری گفت: کسی که ۱۰ سال خبرنگار تلویزیون است قطعا این توانمندی را دارد که حداقل گاهی در زمینه تصویرسازی فعالیت کند و واقعیت‌ها را به مردم نشان دهد. این کار کاملا اسمش مستندسازی است که برخی‌ها گفته بودند مستندسازی کار من نیست.

وی ادامه داد: اولین قسمت گلچین‌شده از این مستند، به‌مدت ۱۰دقیقه در «خارج از گود» برنامه ۲۰:۳۰ پخش شد. شش قسمت آن هم در حال تدوین است که از شب گذشته از اخبار ورزشی پخش شد. مخاطبان با دیدن مستند «ریو۲۰۱۶» متوجه خواهند شد که این مستند همان کار همیشگی من است ولی با یک رویکرد متفاوت که همه چیز واقعی است و بین خود ورزشکاران رقم خورده است.

رضوانی در پاسخ به شایعه‌هایی که او بدون هماهنگی سازمان به برزیل رفته است توضیح داد: این شایعه برای من واقعا خنده‌دار است، مگر می‌شود من بدون اجازه سازمان صداوسیما و بدون اجازه مدیرانم به برزیل بروم؟ در آنجا کار کنم و در اینجا هم مستند را پخش کنیم. مگر چنین چیزی امکان دارد؟ ما برای این که بتوانیم به مسابقات المپیک برویم باید از کمیته المپیک درخواست کمک می‌کردیم تا ID کارتمان را تهیه کنیم. حرف‌‎هایی در این‌باره زده شده است که هیچ منطقی پشت آن نیست به هر حال این کار همیشگی من بوده است. من ۱۰ سال است که خبرنگار ورزشی هستم و از پشت‌صحنه المپیک مستند ساخته‌ام که بدون شک با اجازه مدیران بوده و حالا این حجم از حرف به چه دلیل است را نمی‌دانم. امیدوارم که خدا هدایتشان کند و این اندازه سر عناد داشتن با دیگران، برای من جای سوال است.

رضوانی؛ گزارشگر «خارج از گود»، با بیان فعالیتش در ۲۰:۳۰ و چالش‌هایی که دامنگیرش شده، گفت: حدود شش سال است که من در برنامه ۲۰:۳۰ هستم درواقع خودم را موظف می‌دانم که در این برنامه باشم. البته فکرها و ایده‌هایی را هم مطرح کرده‌ام ولی دوست دارم در همین برنامه به کارم ادامه بدهم. گزارشگری را دوست دارم و فعلا نمی‌خواهم وارد حیطه دیگری شوم. من چالش دردسر دارم و بعد از هر برنامه هزاران هجمه و فشار و حرف‌های بی‌منطق راجع به من زده می‌شود ولی دیگر عادت کرده‌ام.

علی رضوانی در پایان گفت: وقتی کسی زبان نقد داشته باشد و بخواهد صادقانه حرفش را به مردم بگوید طبیعی است که برخی نمی‌پسندند و برخی هم شاید منفعتشان به خطر می‌افتد. اما به‌طور قطع بعضی مسائل و مشکلات از همین نقدها درست می‌شود. وقتی راه درست را انتخاب کنیم جای هیچ نگرانی نیست و این حرف‌ها و شایعه‌ها اهمیتی نخواهد داشت. اگر کسی ادعایی دارد باید یک سند و مدرکی برای آن ادعا بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلوم نیست چرا این امکانات فقط یرای بعضیاااا هست. شما می دونید آقای مستند ساز پشت پرده

    • بدون نام

      این که کلا نخود هرآشی میکنه خودشه،اینم روش...

    • میلاد

      حالا با کدوم پول رفتی؟
      رفتی که افتخارات ریو رو ظبط و ثبت کنی؟کردی؟

    • امیر علی

      جناب رضوانی بعضیا فقط بلدن فحش بدن ولشون کنید
      فرهنگ که ندارن
      ما همه طرفداراتون هستیم
      دمتون گرم
      همیشه سالم و موفق باشید الهی

    • مهراد

      آقای رضوانی چشم حسودات کور بشه ایشاالله
      انشاالله سالم و سلامت باشی
      با گزارش های خارج از گودت هر شنبه حال می کنیم

    • نیکی صالحی

      تولدت مبارک نفس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج