۳۷۹۸۸۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

مثبت شدن تراز تجاری کشور

معاون وزیر اقتصاد گفت: نخستین بار درسال قبل و امسال تراز تجاری کشور مثبت شده که از ابتدای انقلاب اسلامی بی سابقه است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: معاون وزیر اقتصاد گفت: نخستین بار درسال قبل و امسال تراز تجاری کشور مثبت شده که از ابتدای انقلاب اسلامی بی سابقه است.

سید حسین میرشجاعیان حسینی در نشستی با خبرنگاران گفت: در حالی که تراز تجاری خارجی کشور در سال ۹۲ منفی بود در سال ۹۴ برای اولین بار ۹۰۰ میلیون دلار از واردات فراتر رفت و مثبت شد.

وی افزود: در پنج ماهه نخست سال ۹۵ ارزش صادرات غیرنفتی ایران با رشد ۱۰ درصدی مواجه و واردات نیز کاهش یافت و بازهم با تراز تجاری مثبت مواجه هستیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همچنین بعد از برجام گفت : امسال خروج از رکود را داریم و البته به علت اینکه شاخص های اقتصادی معمولا به تدریج در زندگی مردم نمایان می شود طول می کشد تا مردم آن را احساس کنند.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۵ رتبه ایران در درآمد سرانه ناخالص ملی یک پله افزایش یافت و به رتبه ۹۰ رسید. وی با بیان اینکه در شاخص سهولت انجام کسب و کار بیش از دولت یازدهم رتبه ۱۵۲ دنیا را داشتیم ، گفت : این رتبه هم اینک به ۱۱۸ رسیده است و امیدواریم امسال نیز کاهش یابد.

میرشجاعیان به عملکرد دولت در تولید نفت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ توانستیم به تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت برسیم که ۲ و نیم میلیون بشکه آن را صادر می کنیم.

وی گفت: سهم نفت از بودجه در سال گذشته ۳۳ درصد بود که در پنج ماهه نخست امسال این سهم به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سهم مالیات در بودجه در سال گذشته ۳۹ درصد بود، گفت : در ۴ ماهه اول امسال این سهم به ۵۷ درصد رسیده است.

میرشجاعیان با اشاره به تک رقمی شدن نرخ تورم گفت : پیش بینی ما این است که نرخ تورم در شهریورماه باز هم کاهش یابد و به رقم ۸.۷ درصد برسد.

وی از راه اندازی سامانه ایران مجوز برای ساماندهی ۱۸۲۰ مجوز سازمان ها و وزارت خانه های مختلف در کشور خبر داد و گفت : تا کنون ۱۲۲۱ مجوز بررسی و شناسنامه دار شده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گام بعدی این است که مجوزهای غیرضروری ادغام یا حذف شود تا سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار راحت تر بتوانند کار اقتصادی کنند.

وی افزود: درپنج ماهه امسال ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی مصوب شدکه تاکنون یک و شش دهم تا یک وهفت دهم میلیارد دلار ان جذب شده است.

در مدت پنج ماهه اول سال‌جاری صادرات غیرنفتی کشورمان با ۱۰ و ۲۲ صدم درصد افزایش به ۱۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار رسید. این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۷ میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار بود.

همچنین واردات کشورمان به مرز ۱۶ میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ و ۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی مرد روزهای سخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج