۳۷۹۹۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نحوه تفکیک ترافیک در شبکه ملی ارتباطات

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، روز گذشته توضیحاتی را در خصوص نحوه تفکیک ترافیک داخلی از خارجی بر روی این شبکه ملی ارایه داد.

خبرگزاری مهر: نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، روز گذشته توضیحاتی را در خصوص نحوه تفکیک ترافیک داخلی از خارجی بر روی این شبکه ملی ارایه داد.
نحوه تفکیک ترافیک در شبکه ملی ارتباطات
وی اظهار کرد که در هفته جاری سامانه ای جهت تفکیک ترافیک ارتباطی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات توسط اپراتورهای ارایه دهنده خدمات اینترنت راه اندازی خواهد شد.

جهانگرد گفت در هنگام استفاده از شبکه ملی اطلاعات، کاربران از استفاده خود از این شبکه و یا اینترنت مطلع نمی شوند، اما رگولاتوری این مورد را بطور دقیق پایش می کند و اپراتورهای اینترنتی با راه اندازی سامانه آنلاین، میزان ترافیک داخلی و خارجی کاربران را اعلام خواهند کرد.

جهانگرد در مورد استفاده از اینترنت بین المللی نیز گفت: شبکه ملی اطلاعات در اغلب کشورهای توسعه یافته وجود دارد. تعریف این شبکه در حوزه اینترنت درست مانند این است که شبکه تلفن در کشور وجود دارد و کاربران می‌توانند هم شماره بین الملل را با آن بگیرند و هم تماس داخلی داشته باشند. به محض اینکه کاربر در کامپیوتر خود آدرس مورد نظر خود را وارد می کند، معلوم می شود که این ترافیک باید در داخل کشور باشد یا بیرون از ایران و چنانچه در داخل باشد، بر روی شبکه ملی اطلاعات مدیریت می شود. شبکه ملی اطلاعات این اجازه را می دهد که ذخیره و بازیابی اطلاعات در سطح جغرافیای کاربر، تشخیص داده شده و نزدیکترین مسیر انتخاب شود. این موضوع سرعت و دسترسی به دیتا را بهتر کرده و قیمت را کاهش می دهد.

جهانگرد تاکید کرد که هیچ مانعی برای ارتباط بین الملل در اینترنت وجود ندراد و در شبکه ملی اطلاعات ارتباطات با کیفیت بهتر در داخل و نیز تداوم ارتباطات در سطح بین الملل از طریق دروازه های ورودی کسب می شود.

وی در خصوص منافع اقتصادی شبکه ملی اطلاعات افزود: از نظر اقتصادی نیز انتقال این حجم ترافیک دیتا به داخل کشور و نیز انتقال میزبانی سایتها به داخل، کاهش قیمت شبکه انتقال را به همراه خواهد داشت و کاربر می‌تواند برای مثال یک فیلم و یا یک فایل را سریعتر، با کیفیت بهتر و قیمت ارزان تر در اختیار گیرد.

جهانگرد همچنین از انتقال تمامی ارگانها روی شبکه ملی خبر داد. ارگانها برای شبکه اختصاصی داخلی خود از شبکه ملی استفاده می کنند و برای ارتباط با مردم از اینترنت بهره می برند. بطور کل بنا به گفته معاون وزیر ارتباطات هم اکنون همه ارتباطات ایران روی شبکه ملی اطلاعات است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج