۳۸۰۲۹۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

بنزین در مالزی ارزان شد

دولت مالزی از چهارشنبه شب قیمت انواع بنزین را متاثر از قیمت جهانی نفت برای مصرف کنندگان کاهش و قیمت گازوئیل را ثابت نگهداشت.

خبرگزاری ایرنا: دولت مالزی از شب گذشته قیمت بنزین معمولی و سوپر (بنزین ۹۷) را در هر لیتر ۵ سن کاهش داد و به ترتیب یک رینگیت و ۷۰ سن (۴۲ سنت آمریکا) و ۲ رینگیت و ۵ سن (حدود ۵۱ سنت آمریکا) در جایگاه های سوخت به مشتریان عرضه کرد.

قیمت گازوئیل نیز برای ماه جاری میلادی ثابت ماند و با قیمت هر لیتر یک رینگیت و ۷۰ سن (۴۲ سنت آمریکا) برابر با قیمت بنزین معمولی عرضه می شود.

دولت مالزی از دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تصمیم گرفت سیستم شناور برای تعیین قیمت سوخت پس از حذف یارانه های سوخت در نظر بگیرد.

دولت مالزی تا پیش از اجرای این نوع سیاستگذاری در تعیین بهای سوخت حدود هفت میلیارد دلار از بودجه خود را صرف پرداخت یارانه بنزین معمولی، گازوئیل و گاز طبیعی می کرد که با سیاست های جدید، دولت می تواند مبالغ اختصاص یافته را در بخش های دیگر هزینه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کشور ما چی ...هر ماه صحبت گرانی

    • سوسنگرد

      پس چرا توی ایران پر نفت خودمان بنزین روز به روز گرون تر میشه !؟! الانم که میخوان دو نرخی کنند ! آدم هنگ میکنه به کشورش فکر کنه

    • ali

      همیشه میگن کوزه گر از کوزه شکسته آب می خوره, مثل الان مردم ما,

    • بدون نام

      ای دست رو دلم نزار که خونه

    • بی نام

      درهمه کشورها همین طوریه. وقتی قیمت نفت خام پایین میره، به تبع اون همه مشتقات نفتی هم ارزون میشه. یعنی کلا قیمت انرژی پایین میاد. متاسفانه در کشور ما در عرض ده سال اخیر، قیمت نفت یک سوم شده، ولی قیمت بنزین که یکی از مشتقات نفتیه، تو همین ده سال، سه برابر شده. علتشم افت روزانه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجیه. در کشوری مثل آلمان یا ژاپن که تورم ندارن، ارزش یک دلاری بیست سال پیش ، با ارزش یک دلار فعلی برابره. مثلا قیمت یه دستگاهی بیست سال پیش صد دلار بوده، الانم همون صد دلار قیمت داره. تفاوت رو با کشورمون مقایسه کنید; کسی هفت سال پیش یک پراید شش ملیونی میخره، هفت سال پدر پرایدو درمیاره، بعد هفت سال همون پرایدو دوازده ملیون میفروشه! خداییش عجب کشور جالب و خنده داری داریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج