اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۱۰۴۵
۱۹ نظر
۵۰۲۷
۱۹ نظر
۵۰۲۷
پ

ماجرای هاشمی ۲۰۰۵ و رقص در ستاد آیت‌ الله!

مصباحی‌مقدم درباره دور دوم انتخابات سال ٨٤ گفت: در انتخابات دوره دوم ستادهای ایشان رفتارهایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود، دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته و در محل ستادهای ایشان رقص و پایکوبی داشتند.

روزنامه شرق نوشت: غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در تشریح مواضع جامعه روحانیت مبارز در قبال هاشمی‌رفسنجانی در سال ٨٤ و بعد از آن گفت: در دور اول انتخابات ٨٤، جامعه روحانیت مبارز رسما از ایشان حمایت و دور دوم سکوت کرد.

وی افزود: علت سکوت هم رفتارهای انتخاباتی حامیان ایشان بود. خاطرم هست دور اول بین هاشمی و احمدی‌نژاد رأی‌گیری کردیم و آقای هاشمی رأی قاطعی آوردند - با اینکه برای اعلام حمایت نیازمند رأی دوسوم بودیم - و در پی این رأی قاطع اعلام کردیم که جامعه روحانیت از آقای هاشمی حمایت می‌کند.

مصباحی‌مقدم درباره دور دوم انتخابات سال ٨٤ گفت: در انتخابات دوره دوم ستادهای ایشان رفتارهایی نشان دادند که هیچ در شأن ایشان نبود و البته خلاف انتظار ما نیز بود، دختران جوانی که به سینه خود هاشمی ٢٠٠٥ نوشته و در محل ستادهای ایشان رقص و پایکوبی داشتند.

او در‌این‌باره ادامه داد: یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز که در دور اول بسیار داغ از ایشان حمایت کرده بود، برای دور دوم اعلام کرد که دیگر حمایت نمی‌کند، علت را جویا شدم، گفتند یکی از شب‌های تبلیغات به تماشای تبلیغات رفته و از نزدیک مسائلی را در ستاد انتخاباتی فرشته دیده است.

مصباحی‌مقدم درباره این موضوع گفت: آقای مهدوی هم در دوره دوم از نوع رفتار آقای هاشمی و طرفداران ایشان رنجیده‌خاطر بود و همین موجب شد که به اکثریت نسبی در حمایت از ایشان نرسیم و البته از آقای احمدی‌نژاد هم حمایت نکردیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: از این به بعد هم آقای هاشمی در جلسات ما شرکت نکردند و ما هم انگیزه قوی و لازم برای رفتن به دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشکیل جلسه در آنجا را پیدا نکردیم.

او درباره علت حضور‌نیافتن ناطق‌نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: درباره آقای ناطق‌نوری البته موضوع متفاوت است؛ فقط قهر خودش بود. مصباحی‌مقدم در‌این‌باره ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی سال ٨٨ نسبت به ایشان بی‌حرمتی شد و ایشان انتظار داشت جامعه روحانیت مبارز نسبت به این مسئله یک واکنش جدی نشان دهد و در پی تحقق‌نیافتن این انتظار، ایشان رنجیده‌خاطر شد.

مصباحی‌مقدم درباره این موضوع تأکید کرد: به صورت خصوصی آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به این واکنش‌ها و رفتارها در نخستین جلسه واکنش نشان داد؛ حضوری و خصوصی هم به ایشان اعتراض کردند؛ اما بازتاب عمومی پیدا نکرد. او در پاسخ به اینکه «چرا این تذکر هرگز رسانه‌ای نشد؟» گفت: شاید علتش این بود که اگر واکنش رسمی و عمومی این‌چنینی نشان داده می‌شد، بر نتیجه انتخابات اثرگذار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هاشمی وامثال هاشمی سرمایه های این انقلابند لطفا ابروی خودمان را نبریم دشمن خوشحال میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عین سرمایهای که نوبخت گفتن؟

    • رضا

      دروود بر هاشمي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای کاری

    • بدون نام

      هاشمی از الان داره برنامه ریزی میکنه ..

      پاسخ ها

      • کتی

        برای چی؟

    • علی رجایی

      اقای هاشمی ستون محکم انقلاب است ویک سیاستمدارکارکشته وپخته هرگونه نظریه چه مثبت وچه منفی نسبت به اقای هاشمی نظربه اصل نظام است هرکسی درهرپست ومقام ودرهرموقعیتی بخواهد وی رازیر سوال ببرد وتحریف کند دانسته یا ندانسته نظام رازیر ضربات گرفته است. در‌دبرهاشمی

    • علی دانشور

      با اینکه‌ با اینکه خودم به آقای هاشمی رای دادم دور دوم اما با نقدش موافقم .. هم هاشمی هم بعدها اقای میرحسین از جمعی از هواداراشون لطمه خوردن و اقبال عمومیشون تا حدی کم شد .. مخصوصا در مورد میرحسین این داستان نمود بیشتری داشت .. با اینکه خود میرحسین شخص متدینی بود اما بخشی از هواداراش باعث رنجش و پشت کردن بخشی از جامعه به ایشون شدن .. گاهی وقتا دوستی یک عده مصداق دوستی خاله خرسه میشه

    • احسان

      درود بر دکتر احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • کتی

        کجای کاری

    • بدون نام

      سلام بنظرم صحبت های آقای نوبحت در رسانه ملی وتحقیر رقیب آقای هاشمی باعث شد نظر مردم برگردد

    • خیراندش هندیجان

      هرکی بخا طر خدا وسربلندی ایران عزیز ومردم قهرمانش متونه بیاد

    • بی نام

      آقای هاشمی از سرمایه های بزرگ انقلاب است و خدمات زیادی کرده.با وجود این همه ..سکوت کرد ودم بر نیاورد ...درود بر ایشان

    • بی نام

      آقای هاشمی از سرمایه های بزرگ انقلاب است و خدمات زیادی کرده.با وجود این همه تهمت که به او زدند سکوت کرد ودم بر نیاورد که لطمه ای به نظام نخوره.درود بر ایشان

    • هادی

      اقای هاشمی کارهای مهمی برای انقلاب انجام داده اند از تاسیس حزب جمهوری اسلامی تا حذف منتظری وپیشهناد رهبری ایت ا...خامنه ای فرماندهی کل قوا ریاست مجلس و....مراجعه کنید به عبور از بحران بعد نظر بدین

    • علی

      اینکه جسارت های احمدی نژاد را پاسخ ندادند تا روی رای او تاثیر نگذارد، خودش حمایت است.

    • محمد

      چقدرمامردم کوته بین ونان به نرخ روزخورهستیم

    • حسین

      مسولین محترم لطفا بصیرتتان را افزایش دهید
      بصیرت سیاسی که ما میگوییم یعنی این که بفهمیم که چه کسی دارد ما را به کجا می برد، به کجا دعوت میکند، به کجا می کشاند. آیا به سمت اهداف اسامی داریم حرکت میکنیم؟ به سمت تدین روزافزون جامعه داریم حرکت میکنیم؟ یا آنچنانکه دشمن مایل است، به سمت بی مبالاتی بیشترحرکت میکنیم، به سمت دلباختگی بیشتر به اقطاب مخالف دین داریم حرکت میکنیم. آن بصیرت سیاسی،این است
      سیاست یعنی نگاه به حرکت عمومی جامعه که کدام طرف داریم میرویم؛ آیا به سمت هدفها داریم حرکت میکنیم یا زاویه گرفته ایم و داریم از هدفها دور میشویم؟ معنای واقعی سیاست این است. آنوقت در خلال این نگاه، تکلیف آدمها و اشخاص و گروهها و احزاب و جریانها روشن میشود که آیا داریم به سمت عدالت اجتماعی میرویم؟ آیا داریم به سمت استقلال واقعی دینی میرویم؟ آیا داریم به سمت ایجادتمدن اسامی میرویم، یا داریم به سمت وابستگی به غرب و وابستگی به آمریکا و تحت تأثیر قرار گرفتن نسبت به بافته ها و یافته های بی مغزغربیها حرکت میکنیم؟ این خیلی مسئله ّ ی مهمی است که سبک زندگی ما، ما را به کدام طرف دارد میکشاند؛ این نگاه، نگاه سیاسی است که میبینید ازفرهنگ سرچشمه میگیرد؛ بنابراین در دل فرهنگ، سیاست هم هست

    • حسین

      اگر احمدی نژاد با گفتمانی حاکم بر دولت دهم برگردد مناسب برای نظام و انقلاب نیست اما گفتمان دولت نهم گفتمانی بود که مقام معظم رهبری همواره از آن این طور تعریف می کردند که ارزش های انقلاب را رو دست گرفت و شبانه روز به جامعه و مردم خدمت کرد چون فضای کشور واقعا تبدیل به کارگاه عمرانی شده بود و همه دستگاه ها می دویدند. در آن دولت بیشترین اعتبارات عمرانی در بودجه سالیانه قرار می گرفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج