جاباما
۳۸۱۳۱۸
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار به قلیان‌ کش‌ ها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تنباکوهای معطر تا ۵۰ برابر حد مجاز، سرب دارند و بنابراین سرطان زا بودن این تنباکوها قطعی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تنباکوهای معطر تا ۵۰ برابر حد مجاز، سرب دارند و بنابراین سرطان زا بودن این تنباکوها قطعی است.

درمان و آموزش پزشکی، خسرو صادق نیت با اشاره به ترکیبات سرطانی موجود در قلیان های معطر میوه ای تاکید کرد: کیفیت تنباکوهای قلیان بسیار پایین است و آب موجود در قلیان نمی تواند مواد مضر را در خود حل کند.

وی گفت: ترکیبات مواد تنباکو حلال در آب نیست و عبور آن از آب عملا فضا را برای استنشاق بیشتر این مواد آماده تر می کند.

صادق نیت از «بنزن» به عنوان خطرناک ترین حلال صنعتی در تنباکوهای اسانس دار نام برد و افزود: بنزن، مهم ترین عامل در بروز سرطان خون است.

وی ادامه داد: دود قلیان از طریق پوست نیز قابل جذب است، لذا کودکان نباید در معرض دود سفید قلیان قرار بگیرند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در عین حال اظهار کرد که مصرف قلیان در کشور خانوادگی شده است این در حالی است که مصرف یک وعده قلیان برابر با دود کردن ۱۰۰ نخ سیگار و به عبارتی پنج پاکت سیگار است.

صادق نیت خاطرنشان کرد: افزایش سرطان ریه در جامعه بدون شک به مصرف سیگار و قلیان مربوط است و ایرانیان سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای خرید مواد دخانی مانند سیگار و قلیان خرج می کنند و ۲۰ هزار میلیارد نیز سالانه صرف درمان این افراد می شود.

وی یادآور شد: قلیان با اقدامات انجام شده در اماکن عمومی حدود ۲۸ استان کشور عرضه نمی شود؛ اما متاسفانه در تهران و چند استان دیگر شاهد عرضه مستقیم قلیان در اماکن عمومی هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      این همه ساله دارین میگین سیگار سرطان زاست مگه کسی گوشش بدهکار بوده که الان دارین برای قلیون این حرف رو میزنین
      باید فرهنگ ساری بشه نمیدونم چطور ولی با هشدار دادن نمیشه جلوی قلیون رو گرفت
      فقط هم عرضه در بیرون نیست الان همه خونه ها قلیون هست باید این فرهنگ غلط رو از ریشه خشکاند قلیون مال ایران و ایرانی ها نیست ولی چرا این طور رواج پیدا کرده نمیدونم

    • بدون نام

      خوب مسئولین عزیز تنباکوهای میوه ای رو جمع کنید از بازار.

    • الف

      این صحبت ها این حرف ها برای کی از این گوش میره از اون گوش میاد بیرون
      دنیا دنیای مردشوری شده!!!

    • آرش

      من اهل دود نیستم ولی اعتقادی به این حرفا ندارم یکی از عموهام و عمه ام نزدیک شصت سالشونه هیچوقت غذای بیرون و فست فود نخوردن و غذای کنسروی و چیپس و سس و نوشابه هم همینطور فقط میوه و عسل طبیعی و گوشت و مرغ ارگانیک مصرف میکردن اصلا هم اهل دود نبودن ولی بنده خداها جفتشون الان یکساله اسیر سرطان ریه شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آلودگی شدید هوا هم باعث سرطان ریه میشه فقط سیگار و قلیان نیست

      • بدون نام

        چه ربطی داشت ؟مثل اینه که بگی فلانی که پراید سوار نشده بود ولی بنز سوار بود تصادف کرد مرد.یعنی معنیش اینه پراید سوار شدن با بنز سوار شدن فرقی نداره؟

    • محمد حسین

      ترا خدا به جوانان ما رحم کنید همه جای این مملکت شده قلیان و قلیان خانه دود و بوی این زهر مار از هر خیابانی آدم سالمش را هم از می اندازد آخر این چه بلا بی است بر سر جوانان ما نازل گردانیده اند این ارمغان منحوس و شوم عربی چرا کسی به فکر ما و جوانان ما نیس که به چرا کسی برای بچه های ما دل نمی سوزانند چرا دلسوزی نداریم چرا آنان را به مسلخگاه می کشانند اینها همان بچه های هستند که بوقت احتیاج و مبادا ایثار ها کرده اند و روی مین ها رفته اند و افتخار ها ساخته اند اکنون دارند چه به روزگارشان می آورند این هنر و خط کیست که دارند جوانان را به نابودی سوق می دهتد

    • بدون نام

      شمامیگی سرطان زاست قبول ولی خب کاری کنین که سرطان زانباشن جوانان ایران متکی ب هیچ کس نیستند هه خب کاری کنین اخه تفریح جوونا الان فقط همین قلیونه

    • بدون نام

      اینا همه چرته پدربزرگ من 65سالشه همش سیگارکشیده فقط لبنیات ماست دوغ روغن حیوانی وعسل ناب میخوره خوشتیب وسرحال هستش هرهفته هم میره کوه اونجا بره کباب میکنه خوش بحالش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون مثال ماشین که بالا زدم درجواب توهم بود

    • بدون نام

      اینا همش بهونه همه چیز تقلبی شده

    • بدون نام

      بزار بکشن تا بمیرن.یه عمره دارم به همه میگم نکشین ولی مسخره میکنن.بعضیا که از سر دلخوشی زیاد اینطوری شده بودن.خوشی زیاد داشلن هرچی میگفتم میخندیدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج