۳۸۱۴۵۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از خودتان فرار نکنید!

برخی گمان می‌کنند که با تغییر محل سکونت، یافتن دوستان جدید، تغییر شغل و یا مسافرت می‌توانند از شر مشکلات‌شان رهایی یابند، در حالی که فقط از خودشان فرار می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک روان‌شناس گفت: برخی گمان می‌کنند که با تغییر محل سکونت، یافتن دوستان جدید، تغییر شغل و یا مسافرت می‌توانند از شر مشکلات‌شان رهایی یابند، در حالی که فقط از خودشان فرار می‌کنند.
فرناز امیراصلانی با تاکید بر این‌که انسان، خودش را در هر مکان و زمانی همراه خود می‌برد، اظهار کرد: اگر احساس افسردگی و پوچی کنیم و برای روزهای آینده هدف و برنامه‌ای نداشته باشیم، در هیچ زمان و مکانی آرامش نخواهیم داشت؛ در واقع برخی تصور می‌کنند که با تغییر شرایط پیرامون خود، می‌توانند وضعیت وخیم روحی و عواطفی را که آزارشان می‌دهد مچاله کنند و دور بیندازند، در حالی که بعد از یک مدت، به وضوح درمی‌یابند که اشتباه کرده‌اند.

این روان‌شناس ادامه داد: با تغییر شرایط ممکن است اوضاع مدتی آرام‌تر به نظر برسد و آرامش کاذب به سراغمان بیاید، اما متاسفانه رفته رفته احساسات قبلی سر باز می‌کند و ممکن است ما نیز همان رفتارهای پرخاشگرانه و یا جمع‌گریزی گذشته را در پیش بگیریم. حتی ممکن است اوضاع وخیم‌تر شود و کمبودهای بیشتری احساس کنیم؛ چرا که چیزی بر خلاف تصور و انتظارمان رخ داده و سطح توقعات‌مان نیز بالاتر رفته است.

وی تصریح کرد: هیچ مسکنی در طولانی مدت، جای درمان را نمی‌گیرد و اگر مشکلات پیش‌روی‌مان را از ریشه درمان نکنیم، ممکن است روزی مجبور شویم که در برابر انبوهی از مشکلات و افسردگی تسلیم شویم. در حالی که با پذیرش مشکلات و تلاش برای یافتن راهکارهای درمان، اوضاع روز به روز بهتر می‌شود و دیگر نیازی نیست که از خودمان فرار کنیم؛ به عبارتی، دگرگونی‌ها را باید از درون محقق کنیم نه از بیرون وگرنه به شرایط بغرنج موجود دامن زده‌ایم.

امیراصلانی با تاکید بر این‌که پذیرش مشکلات، اولین گام برای رفع آن‌ها به شمار می‌رود، افزود: ما انسان‌ها در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم، دنیایی که مملو از مسایل و مشکلات است و بر کیفیت زندگی اثر می‌گذارد؛ در واقع مشکلات، جزء جدایی‌ناپذیر زندگی هستند و انسان عاقل می‌داند که زندگی بدون مشکل، مثل رودخانه‌ای راکد و کسالت‌آور است، همچنین می‌داند که اگر مهارت حل مساله را نیاموخته باشد با کوچکترین موضوعی متزلزل می‌شود. از این‌رو، به جای فرار از خود، به دنبال راه درمان می‌گردد و از تجارب اطرافیانش بهره می‌گیرد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: هیچ فرد موفقی در دنیا وجود ندارد که مشکلات کهنه‌اش را چند سال متوالی به دوش کشیده باشد و تغییر شرایط پیرامون را به درمان اساسی ترجیح دهد؛ در واقع افراد موفق و دوراندیش اصطحکاک کمتری با مشکلات دارند و در صورت وقوع بحران، بدون دستپاچگی و فرار از وضعیت، به دنبال راه حل می‌گردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج