۳۸۱۶۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هشدار اداره بهداشت کالیفرنیا دربارۀ قلیان!

مسئولان اداره بهداشت کالیفورنیا نسبت به افزایش سرسام آور استعمال قلیان و قهوه خانه های ارائه دهندۀ قلیان در این ایالت هشدار داده اند.

پایگاه خبری العالم: مسئولان اداره بهداشت کالیفورنیا نسبت به افزایش سرسام آور استعمال قلیان و قهوه خانه های ارائه دهندۀ قلیان در این ایالت هشدار داده اند.

دکتر رون چپمن مدیر اداره بهداشت کالیفرنیا با تاکید بر این که مضرات قلیان اگر بیشتر از سیگار نباشد، کمتر نیست؛ گفت: شمار استعمال کنندگان قلیان در این ایالت در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ میلادی بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته و این یک هشدار جدی دربارۀ استعمال این مادۀ دخانی است.

وی افزود: استعمال قلیان در میان دختران و پسران جوان عمدتا در دانشگاه ها افزایش یافته و یک چهارم از سوال شوندگان از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال، دست کم یک بار قلیان را تجربه کرده اند.

کارشناسان می گویند، علت روی آوردن به قلیان در جامعه ناشی از این تصور اشتباه است که چون دود قلیان از آب می گذرد، ضرر و مواد سرطانی آن کمتر است؛ در حالی که توتون با طعم های میوه ای در تماس طولانی با زغال گداخته، باعث سرطان زایی بیشتر آن می شود.

به گفته چپمن، یک بار استفاده از قلیان معادل کشیدن ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار است، علاوه بر آن که دخانیات عامل اصلی مرگ در کالیفرنیا با تلفاتی معادل ۳۴ هزار کشته در سال و هزینه ای بالغ بر شش و نیم میلیارد دلار برای نظام پزشکی است، به این معنا که درمان تاثیرات دخانیات، برای هر مالیات دهنده آمریکایی سالانه ۴۰۰ دلار هزینه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      اينم از جووناي آمريكا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج