۳۸۱۷۶۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شیوه اصولگرایان به سبک انتخابات آمريكا!

معرفي معاون اول نامزد رياست‌جمهوري از سازوكارهای جدیدی است كه اصولگرايان پس از ناكامي‌هاي سال ۹۲ و ۹۴ به آن دست يافتند.

روزنامه آرمان امروز- هستي قاسمي: معرفي معاون اول نامزد رياست‌جمهوري از سازوكارهای جدیدی است كه اصولگرايان پس از ناكامي‌هاي سال ۹۲ و ۹۴ به آن دست يافتند.

اين سازو كار انتخاباتي گرچه در ظاهر امر افزايش اعتماد و شناخت عمومي را به دنبال دارد، اما بايد همچنان دید كه اين تدبير از سوي جناح اصولگرا مي‌تواند به يك نتيجه مطلوب رسیده و بد اقبالي‌هاي سه سال گذشته را جبران كند؟

بدين ترتيب همه چيز براي پيروزي اصولگراها بستگي به معرفي اين نامزد يا نامزدها و ميزان راي آوري آنها در كنار افرادي دارد كه مي‌خواهند به عنوان معاون آن نامزد اصولگرايي در انتخابات رياست‌جمهوري قد علم كند.
اصولگراها از لاك خود بيرون مي‌آيند!

به نظر مي‌رسد كه اصولگراها پس از ناكامي در انتخابات ۹۲ و ۹۴ به ويژه هنگامي كه ديدند با وجود عملكرد ضعيف خود در دولت‌هاي نهم و دهم شانسی براي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ ندارند و از سويي گزينه راي آور و محبوبي هم براي معرفي ندارند، آخرين راهكاري كه در اتاق فكر خودشان براي انتخابات ارائه دادند، معرفي نامزد رياست‌جمهوري همراه با معاون به سبك ترامپ و كلينتون در آمريكاست. چندي پيش ترامپ و كلينتون معاونان خود را در انتخابات معرفي كرده‌اند و اين مساله تا حد بسيار زيادي به هواداران كلينتون افزوده و از هوداران ترامپ بر حسب انتظار كاسته است.

به نظر تقليد از اين مدل انتخاباتي سبب افزايش مشاركت عمومي گشته و از سويي اعتماد و شناخت مردم را نسبت به آن جناح و برنامه هايش به دنبال دارد. اما مساله اينجاست كه اين نامزد رياست‌جمهوري و معاون او به عنوان گزينه اصولگرايي چه كسي است و تا چه اندازه در ميان مردم از محبوبيت لازم براي رقابت در برابر روحاني گزينه اصلح اصلاح‌طلبان برخوردار است. بنابراين بايد ديد كه اتاق فكر اصولگرايان در آينده نسبت به اين مساله چه چاره‌اي خواهند انديشيد و چه در چنته دارند!

اهميت معاون همراه با نامزد رياست‌جمهوري

مهدي مطهرنيا كارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با «آرمان امروز» درباره معرفي نامزد رياست‌جمهوري همراه با معاون از سوي اصولگرايان مي‌گويد: الگوي مطرح كردن معاونان رئيس‌جمهور در كنار كانديداي انتخابات براي پست رياست‌جمهوري در ايالات متحده آمريكا طرح‌سازي شده است به بيان ديگر در چارچوب نظام انتخاباتي آمريكا و عرف حاكم بر آن روساي جمهور در ارتباط با كسب آرا بر آن هستند كه تيم انتخاباتي خود را در چارچوب معناداري به سمت و سوي ايجاد فضايي مناسب براي انتخاب معاون رئيس‌جمهور و همچنين جهتگيري كابينه آينده رياست‌جمهوري متناسب با برنامه‌هاي كمپين انتخاباتي خود معرفي كنند و به اين ترتيب فضاي مناسبي در دايره حزبي خود با هدف جذب آراي بيشتر از سوي مردم به وجود آورند.

وی افزود: لذا استفاده از اين مدل در ايران نيز تا حدودي برگرفته از چنين تجربه‌اي در ايالات متحده آمريكاست و جالب آن است كه اصولگرايان بر اساس اين مدل در انتخابات آینده به ايجاد فضايي مناسب براي معرفي رئيس‌جمهور و يا كانديداي رياست‌جمهوري و در كنار آن، معاون احتمالي او برآمدند و اين گام ديگر بعد از موفقيت جهتگيري‌هاي حزبي در ادبيات سياسي ايران شمرده شده و روشي مناسب در معرفي ليست‌ها و عنايت مردم به اين ليست‌هاست كه تا حدودي گامي در جهت تحرك حزبي و مثبت از سوي اصولگراها ارزيابي مي‌شود.

روحاني جهانگيري را دارد

مطهرنيا با بيان اينكه در آينده بايد منتظر بهره‌برداري و استفاده همه جناح‌ها از اين مدل انتخاباتي باشيم، گفت: فراموش نكنيم كه در ايران كنوني نيز مي‌توان به نقش جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور در كنار روحاني اشاره كرد. او در قياس با ديگر معاونان رئيس‌جمهور بسيار فعال است و اهميت او در عرصه سياست داخلي و مديريت وي در هيات دولت تا حدود زيادي بارزتر از معاونان روساي جمهور در دوره‌هاي قبل به رخ كشيده مي‌شود و لذا اهميت نقش معاون رئيس‌جمهوردر انتخابات آينده يكي از ويژ گي‌هايي است كه مي‌تواند اين انتخابات را از انتخابات گذشته بيشتر مورد توجه قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج