۳۸۱۷۷۹
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

حمله کیهان به هاشمی: برای داعش کارت دعوت نفرستید!

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت: آقای هاشمی چندماه قبل در توئیت خود نوشته بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه‌موشک‌ها»!

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی در اظهارنظر تازه‌ای که از هاشمی اوایل انقلاب دور از انتظار و از رفسنجانی بعد از سال ۸۸ بعید نبوده و نیست گفته است؛ «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»!

آقای هاشمی، پیش از این هم اظهارات مشابهی داشته است و چندماه قبل در توئیت خود نوشته بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه‌موشک‌ها»!

درباره اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که -چه بداند و بخواهد و چه نداند و نخواهد - دعوت از آمریکا و سایر دشمنان تابلودار جمهوری اسلامی ایران برای حمله به کشورمان است، گفتنی‌هایی هست؛

۱- ابتداء باید گفت برخلاف آنچه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح کرده‌اند، ژاپن و آلمان به ترتیب با ۴۱ میلیارد دلار و ۳۶/۷ میلیارد دلار هزینه نظامی سالانه در ردیف‌های هشتم و نهم کشورهایی قرار گرفته‌اند که بیشترین هزینه نظامی سالانه را دارند. در این فهرست آمریکا، چین، عربستان، روسیه، انگلیس، هند و فرانسه، رتبه‌های اول تا هفتم را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان درباره ژاپن و آلمان، غیرواقعی و بی‌اساس است و هزینه نظامی سالانه این دو کشور از بسیاری کشورهای اروپایی دیگر نظیر، ایتالیا و اتریش و... نیز بیشتر است.

۲- محروم بودن ژاپن و آلمان از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل به میل و اراده خود نبوده است بلکه بعد از جنگ‌جهانی دوم و شکست «دولت‌های‌محور» شامل ژاپن، آلمان و ایتالیا از متفقین، این دو کشور بالاجبار از داشتن نیروی نظامی و ارتش مستقل محروم شدند و تأمین امنیت خارجی آنها را متفقین برعهده گرفتند و این در حالی بود که ژاپن و آلمان به دو کشور تحت سلطه کامل بلوک غرب و مخصوصا آمریکا درآمدند که این سلطه از آن هنگام تاکنون ادامه دارد.

۳- آقای هاشمی درباره پیشرفت‌های علمی آلمان و ژاپن هم، اطلاعات غیرواقعی و آدرس غلط داده‌اند، پیشرفت‌های این دو کشور به گواهی شواهد و نشانه‌های غیرقابل تردید ناشی از کار و تلاش بی‌وقفه، برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و مقابله با فساد بوده است، وگرنه چرا این پیشرفت‌ها در بسیاری از کشورهای دیگر که تحت سلطه آمریکا هستند دیده نمی‌شود؟ در آلمان فلان وزیر کابینه فقط به این علت که در یک سفر داخلی - و نه خارجی - همسر خود را نیز به هزینه دولت با خود برده است، از کار برکنار می‌شود.

۴- چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از جریانات سیاسی که بعدها پرده نفاق را کنار زده و آشکارا به صف دشمنان پیوستند، شعار «انحلال ارتش» را سر دادند و روی آن اصرار فراوانی داشتند، تا آنجا که برخی از اعضای دولت موقت پیشنهاد می‌کردند جنگنده‌های «اف-۱۴» را که پیش از این خریداری کرده بودیم به آمریکا پس بدهیم و... اصرار این جریانات با مخالفت شدید حضرت امام(ره) و یاران انقلاب روبرو شد و مدتی بعد که ارتش بعثی عراق با حمایت آشکار آمریکا به ایران حمله کرد، معلوم شد که آبشخور واقعی آن شعارها و آن اصرارها کجاست؟! و یا مدتی قبل از شبیخون ناکام آمریکا که در طبس زمین‌گیر شد، ضدهوایی‌های اطراف پایگاه نظامی منظریه قم را جمع‌آوری کردند. بهانه این بود که هزینه فراوان دارد بی‌آن که نیازی به آنها باشد! اما بعد از چند روز معلوم می‌شود که قرار بود آمریکایی‌ها بعد از حمله به لانه جاسوسی و آزادی جاسوسان، آنها را ابتداء به پایگاه منظریه قم ببرند و سپس از آنجا به سوی مقصدی بیرون از مرزهای ایران منتقل کنند.

اکنون باید پرسید در حالی که آمریکا و متحدانش بی‌وقفه ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند و به اعتراف خود، تروریست‌های داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران پدید آورده‌اند و از حضور نظامی و مستشاری مقتدرانه ایران در منطقه جیغ بنفش می‌کشند و... اصرار چندباره و مکرر آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف برنامه موشکی ایران و محروم کردن کشور از نیروی نظامی با چه انگیزه‌ای صورت می‌پذیرد؟! اصرار آقای رفسنجانی اگر فقط یک‌بار بود - اگر چه باز هم نیاز به توضیح ایشان داشت، چرا که دعوت آشکار دشمن به حمله نظامی است- ولی می‌توانستیم با اغماض و احتمال «خطا» از کنار آن، عبور کنیم، ولی «خطا» وقتی تکرار می‌شود، نشانه «خط» است و از آنجا که پای جان و مال و ناموس مردم و استقلال و موجودیت کشور در میان است، باید به ملت توضیح بدهند که در پس اصرار ایشان چه ماجرای ناگفته‌ای هست و این توضیح از آن جهت ضروری است که اظهارات آقای رفسنجانی با هیچ منطق و معیار عقلی و شرعی نه فقط همخوانی ندارد، بلکه در تضاد و تقابل با عقل و شرع نیز هست.

۵- باید از آقای هاشمی پرسید آیا بر این باور است که دشمنی و کینه‌توزی آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران، پایان یافته است؟! پاسخ این پرسش به یقین منفی است و این کینه‌توزی و دشمنی نه فقط نسبت به سال‌های آغازین انقلاب کاهش نیافته بلکه همه روزه بر میزان و شتاب آن نیز افزوده شده است تا آنجا که امروزه علاوه بر آمریکا، سایر متحدان غربی و حکومت‌های ریز و درشت منطقه‌ای تحت امر آمریکا هم آشکارا علیه ایران اسلامی به میدان آمده‌اند. حتی آل‌سعود فکسنی، زبان به رجزخوانی گشوده است. آمریکا پنهان نمی‌کند که تروریست‌های تکفیری را با هدف نهایی ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران پدید آورده و به میدان فرستاده است و دهها نمونه دیگر از این دست که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد. آیا جناب هاشمی از این واقعیت محسوس و ملموس بی‌خبر است؟! بدیهی است که نمی‌تواند بی‌خبر باشد! بنابراین پرسش بعدی آن است که با چه انگیزه‌ای در پی خلع‌ سلاح جمهوری اسلامی ایران است؟!

۶- تصور کنید - فقط تصور کنید - که ایران اسلامی از نیروهای مسلح و کارآمد - نظیر آنچه امروز دارد - برخوردار نباشد و از موشک‌های بالستیک خود نیز به فرمایش حضرت هاشمی دست کشیده باشد! آیا در اینصورت نه فقط آمریکا، بلکه برخی از کشورهای فکسنی و کوچک منطقه که از انقلاب اسلامی دل خونی دارند، برای حمله به کشورمان کمترین تردیدی خواهند کرد؟ و آیا داعش که مدتهاست آرزوی ورود به ایران و انجام جنایاتی شبیه آنچه در عراق و سوریه مرتکب شده است را در سر می‌پروراند، حتی یک لحظه را برای ارتکاب آن جنایات هولناک از دست خواهد داد؟ اگر پاسخ این سوال منفی است و ایران در صورت خلع سلاح به یک لقمه راحت برای بلعیدن از سوی دشمنان ریز و درشت تبدیل خواهد شد -که خواهد شد- آیا می‌توان کمترین تردیدی داشت که اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی ارسال کارت دعوت برای تروریست‌های داعش است؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو نکته اگر منظور فردی حذف ساختار دفاعی کشور باشد، انصافا گفته های کیهان درست است. اما اگر منظور فردی عدم دخالت نیروی نظامی در اقتصاد باشد بحث دیگری است.

    • 65965

      .... حالا اینقدر به روسیه اعتماد کنید که یه شقه دیگشم بکنه از ایران... ضرری که روس و عرب و عثمانی به ایران زدند هیچ کشور غربی نزده

    • بدون نام

      چطور وقتی احمدی نژاد برای اجلاس مجمع سازمان ملل برای 140 نفر ویزا گرفت وتمام ایل و تبار خود ودوستانش را با هزینه بیت الحال به نیویورک برد ....

    • بدون نام

      دو طرف حرفشون متین هست افراط و تفریط متاسفانه هر کس فقط به فکر منافع خودش هست

    • رضا

      جنگ طلبی و جنک افروری نتیجه ای جز ویرانی. نداشته. لیکن. امادگی دفاعی از ملزومات. پایداری ملت هاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی منفی زدم درسته تحت هیچ شرایطی نباید از آمادگی دفاعی دست کشید اونم در شرایط امروز منطقه که از عربستان و کشورهای عربی تا حتی اقلیم کردستان عراق هزاران تن سلاح مهمات و موشک انداز از آمریکا و غرب تحویل گرفتن و تنها کشور تحت تحریم تسلیحاتی در منطقه جنگ زده خاورمیانه ماییم با بحرانهای آب و نشست زیمن و تحریم اقتصادی اول بحث سر هسته ای بود اون و میتونستیم بگذریم ولی توان دفاعی رو نباید و نمیشه ازش گذشت و هرکس بگذره خائن

    • مجید

      اول باید در امد این دو کشور رو با درامد سالیانه ایران مقایسه کرد بعد بگیم اونها در سال چقدر بودجه نظامی دارند .طبیعتا هر کشوری نسبت به در اند خودش بودجه هر ارگان را تعیین میکنه.بعد چه لزومی داره ما تو دنیا با تقویت نیروی نظامی خودمون و نشون بدیم وبخواهیم جلوی دشمن و بگیریم. هزار ابزار دیگه هست که میشه با اون دشمن و به زانو در اورد و محتاج خودت کنی

    • abolfazl

      درود برهاشمی .

    • بدون نام

      درود بر هاشمی

    • مهرداد

      بنده نظری ندارم چون ........

    • جواد

      از آنجایی که دشمنی آمریکا و متحدانش با ایران و نظام اسلامی برکسی پوشیده نیست پس داشتن توان نظامی و قدرت دفاعی از اهم امور مملکت میباشد.
      «و اعدوا لهم مستطعتم من قوه» استناد به آیه شریفه.

    • بدون نام

      صدرصد حرف رفسنجانی را قبول دارم...

    • بدون نام

      همیشه دود از کنده بلند میشه .حرف متین و به جایی زدن آیت الله هاشمی

    • بدون نام

      جهان باید به سمت گفتگو برود، به سمت صلح جهانی

    • بدون نام

      شوروی هم بمب اتم داشت ولی از هم پاچید ' پس پیشرفت کشورها به توان موشکی و نظامی مربوط نمیشه ' مثال استرالیا ' کره جنوبی ' آفریقای جنوبی اینها از نظر نظامی در جهان حرفی برای گفتن ندارند ولی از نظر نظم و اقتصاد کشورهای ' الگویی هستند

    • بدون نام

      کلا هرچی کیهان بگه من صد در صد مخالفم چون کیهان با کسانی که مردم دوستشون دارن مخالفه

    • بدون نام

      بنازم به این استدلال خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی نوشت و نوشت و نوشت و نوشت..........

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری یک دوره هم شما ریس جمهور شو ببینم چکار میکنی شما نظر ات هیچکس قبول نداری این گوی این هم میدان

    • امیری

      سلام دوستان عزیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کجا گفته از برنامه‌هایی دفاعی دست بکشید ..... جهت اطلاع به جنابعالی شما از هرکسی بدی بگویی برای مردم عزیز میشود. درود خدا بر هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی ودکتر ظریف عزیز هاشمی رفسنجانی عزیز ملت ایران است .....

    • بدون نام

      همراه بردن زن یک وزیر درآلمان به سفر سبب برکناری او شد٬ (به گفته ی خودتان)
      پس چرا وقتی احمدی نژاد ۶۰ نفر را باخود به آمریکا برد سکوت کردید و چیزی نگفتید؟

    • بدون نام

      کیهان شرمت باد

    • بدون نام

      اقای شریتمداری موضع خودتان را روشن کنید دیگه با کی سر جنگ داری هر وقت سوژه کم میاری گیر میدی حالا میخواد هر کی باشه امروزهم گیر دادی به اقای هاشمی مگر فکر کردی خیلی هروقت میخواهی به کسی گیر بدی لطفا قبلش اعلام کن تا امادگی داشته باشیم مگر بیشستر از یک سردبیر هستی سیاستمدار که نیستی بو اون کیهان رنگ ورو رفته ات را سر وسامان بده ج

    • سينوهه

      برا ترين سلاح امام زمان منطق ايشان خواهد بود،منطق مهر ومحبت ،انصاف،عدالت ،که همه جويندگان حقىقت وتشنه گان راستين دوستى ومهر راسيراب خواهد کرد.جنگ وخون ريزى جز عذاب وفلاکت نيست.

    • علی

      آقای هاشمی کی وکجا چنین حرفی زده است ظاهرا بغض وکینه وعداوت شدید شریعتمداری نسبت به جناب هاشمی عقل او را زایل کرده است ابتدا تهمت میزند بعد تخریب وتوهین.

    • علی

      آقای شریعتمداری یا سخنان جناب هاشمی را نفهمیده یا خودش را به نفهمی زده است ابتدا تهمت بعد تخریب واقعا خجالت هم خوب چیزیه نمی دانم این شخص چطور بخودش اجازه میده علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که یار دیرین امام و مشاور و منصوب مسقیم مقام معظم رهبری است چنین مطالب سخیف وتوهین آمیز را نوشته و انتشار دهد.

    • مجید

      زمانی که مقام اول دولت برای جمع اوری رای موجب تضعیف و واتهام به نیروهای نطامی انتطامی وامنیت کشور شد نتیجه اش داعش یک قدم جلوتر امد در کدام کشور سراغ دارید رییس یک دولت مراکز امنیتی کشورش را زیر سیوال ببرد حالا جواب شهدا را بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج