۳۸۱۹۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تلاش رهبر داعش برای انتخاب جانشین العدنانی

منابع اطلاعاتی می‌گویند ابوبکر بغدادی مصاحبه‌هایی را در شهر رقه سوریه با نامزدها جانشینی ابو محمد العدنانی، انجام می‌دهد که در یک حمله هوایی در حلب کشته شد.

خبرگزاری ایسنا: منابع اطلاعاتی می‌گویند ابوبکر بغدادی مصاحبه‌هایی را در شهر رقه سوریه با نامزدها جانشینی ابو محمد العدنانی، انجام می‌دهد که در یک حمله هوایی در حلب کشته شد.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس نام نامزدهای احتمالی جانشینی ابو محمد العدنانی، سخنگو و مرد شماره دو داعش را منتشر کرده که در راس آنها، یک شخص بحرینی با نام "ترکی البن علی" و یک شخص سوری با نام علی موسی الشواخ (ابو لقمان) قرار دارند.

ترکی ۳۲ ساله در حال حاضر عالی رتبه‌ترین نظریه پرداز داعش به شمار می‌آید و صدور "احکام شرعی" به سپرده می‌شود. از جمله فتواهایی که به وی منتسب شده، فتوای تجاوز به زنان ایزدی است که داعش آنها را در عراق به بردگی گرفت.

گزارش‌هایی نیز پیرامون دست یابی وی به عالی‌ترین مقام "شرعی" داعش یعنی "مفتی کل داعش" منتشر شده است.

ابو لقمان نیز که ۴۳ دارد، پس از اشغال رقه توسط داعش، اولین "حاکم" رقه بود و این باور وجود دارد که او ناظر عملیات استخراج، انتقال و فروش نفت توسط داعش بوده است.

تاکنون چندین بار اعلام شده بود که او در حملات نیروهای ائتلاف آمریکایی کشته شده است اما به نظر میرسد هیچ یک صحت نداشته و تنها یک بار توسط یک نیروی لیبایی داعش با چاقو زخمی شده است. عضو لیبیایی داعش از نحوه تعامل ابولقمان با نیروهای خارجی داعش شکایت داشت.

ابو لقمان همچنین از مهم‌ترین سرکرده‌های داعش در جذب نیروهای خارجی به شمار می‌آید.

البته بسیار دشوار است که داعش بتواند شخصی دیگر همانند العدنانی را برای اجرا اهداف خود پیدا کند چرا که او از نسل موسسان داعش است که سال‌ها با القاعده و سپس القاعده عراق تحت فرماندهی ابومصعب الزرقاوی کار کرده و سپس به همراه بغدادی و دیگر فرماندهان صف اول داعش، این گروه را تشکیل دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج