۳۸۲۱۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در انتخابات اتاق بازرگانی ایران چه گذشت؟

خبرگزاری ایسنا حاشیه های برگزاری انتخابات رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران را منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا حاشیه های برگزاری انتخابات رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران را منتشر کرد.

انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی ایران سرانجام به پایان رسید و در یک انتخابات رقابتی و بسیار نزدیک غلامحسین شافعی بار دیگر بر صندلی ریاست تکیه زد.

انتخابات میان‌دوره هشتمین دوره اتاق بازرگانی ایران برای تعیین رییس شاید یکی از رقابتی‌ترین و نزدیک‌ترین انتخابات‌های اتاق بازرگانی ایران بود.

با استعفای محسن جلال پور حدود یک ماه پیش رایزنی‌ها و صحبت‌ها پیرامون انتخاب رییس جدید کلید خورد و بر اساس نظر اعضای هیات نمایندگان در جلسه ماه گذشته امروز (۱۴ شهریور) به عنوان روز انتخاب رییس جدید اتاق ایران اعلام شد.

انتخابات امروز در حالی برگزار شد که تا روز گذشته هیچ فردی به طور رسمی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نکرده بود اما از چند روز قبل از انتخابات نام مسعود خوانساری و غلامحسین شافعی به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های ریاست اتاق مطرح شد؛ افرادی که هر دو از چهره‌های شناخته شده و شاخص و بخش خصوصی شناخته می شوند.

غلامحسین شافعی پیش از محسن جلال پور سابقه ریاست اتاق ایران را در کارنامه فعالیت خود دارد و مسعود خوانساری هم در حال حاضر ریاست اتاق بازرگانی تهران را بر عهده دارد.

از صبح امروز و از پیش از شروع زمان انتخابات رفت و آمدها و صحبت‌ها درباره انتخاب رییس جدید در لابی‌های اتاق ایران دیده و شنیده می‌شد و هر کسی دلایل و استدلال‌هایی را برای رای دادن به کاندیداهای مرود نظر خودش عنوان می‌کرد.

از فضای شکل گرفته در پیش شروع انتخابات به صورت رسمی اینگونه به نظر می‌رسید که باید در انتظار یک انتخابات رقابتی بود و اینکه قرار نیست بر خلاف دفعه قبل انتخابات و رای گیری تنها با حضور یک کاندیدا برگزار شود.

حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح انتخابات به شکل رسمی آغاز شد. پدرام سلطانی به عنوان نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در جایگاه حاضر شد و روند برگزاری جلسه را تشریح کرد. سپس علاء میر محمد صادقی از با سابقه‌ترین چهره‌های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به عنوان رییس سنی، اداره جلسه را برعهده گرفت و فرهاد فزونی و محسن احتشام نیز به عنوان ناظر و شهلا عموری به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

شنیده‌های پیش از جلسه درست بود و مسعود خوانساری و غلامحسین شافعی دو نفری بودند که برای ریاست اعلام آمادگی کردند و هریک به نوبت مطالب و برنامه‌هایشان را برای ریاست اتاق ایران اعلام کردند.

پس از آن روند اخذ و شمارش آراء آغاز شد و برخلاف جلسات عادی، رای گیری به صورت غیر الکترونیکی و با تعرفه‌های رای انجام شد. حدود نیم ساعت شمارش آرا طول کشید و سپس میرمحمد صادقی نتایج نهایی آرا را اعلام کرد.

در رقابتی نزدیک غلامحسین شافعی ۱۹۸ رای و مسعود خوانساری ۱۹۴ رای کسب کردند تا یک بار دیگر شافعی که پیش از محسن جلال پور سابقه ریاست اتاق بازرگانی را داشته است بار دیگر به سمت پیشین خود باز گردد و به عنوان ششمین رییس اتاق بازرگانی ایران فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین از مجموع ۴۰۱ نفر حاضر در جلسه چهار نفر رای ندادند و پنج رای هم به عنوان آرای مخدوش تشخیص داده شد.

پس از برگزاری انتخابات واکنش‌ها به نتایج متفاوت بود؛ برخی غافل‌گیر شده بودند و انگار انتظار دیگری غیر از آنچه حاصل شد داشتند و برخی دیگر هم نتایج بدست آمده را دور از انتظار نمی‌دانستند.

انتخابات میان دوره هشتمین دوره اتاق بازرگانی ایران سر انجام به پایان رسید و به نظر می‌رسد آنچه همه افراد و جریان‌ها در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بر آن اتفاق نظر دارند نقش کلیدی و مهم بخش خصوصی در فضای اقتصادی امروز است که ضرورت انسجام، تعامل و پویایی بیشتر را در آن بیشتر کرده است. موضوعاتی هر دو کاندیدا در برنامه‌های خود بر آن تاکید داشتند.

حال باید دید رییس جدید اتاق بازرگانی ایران چقدر در پیشبرد اهداف و ارتقا جایگاه بخش خصوصی در دوران پیش رو می‌تواند انتظارات را برآورده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج