اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۲۱۷۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ولایتی: FATF به صلاح کشور نیست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد.

علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با استفان اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری افزود: اگر کسی در مقابل این تحریم ها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد، طرف مقابل برنده می شود.

وی ادامه داد: ما ملزم به این نیستیم هر آنچه که نهادهای مالی بین المللی به ناحق در مورد مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم بگیرند را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است هدف دستگاههای مالی بین المللی محروم و محدود کردن جمهوری اسلامی ایران از امکانات مالی و تسهیلات اقتصادی بین المللی و فعالان اقتصادی است که نباید از آن تبعیت کنیم.

ولایتی یادآور شد: دلیل تحریم های قرارگاه خاتم و یا قدس این است که آنها طی این دهها پیشتاز و پرچمدار مبارزه علیه صهیونیسم و حامی آنها هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بدون تردید تحریم ها مانع نمی شود از اینکه قدس و یا قرارگاه خاتم و دیگران و همه مبارزین و کسانی که برای اهتزاز اسلام دست از مبارزه بردارند به این دلیل آنها مورد تحریم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: به خاطر این تحریم ها مبارزین ما چه در داخل و چه در خارج و چه در منطقه و چه در صحنه فلسطین و چه در لبنان و چه در زنجیره مقاومت دست از مبارزشان بر نمی نمی دارند.

ولایتی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر حزب الله را تحریم کردند آنها که نمی آیند دست از مبارزه بردارند و یا بزرگان ما که در این سلسله مقاومت که به خاطر مقاومت تحریم شدند دست از مقاومت بر نمی دارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر قرار باشد به خاطر مقاومت تحریم شوند و دست از مقاومت بر دارند یادآور شد: هر روز دایره این گونه تحریم ها تنگتر می شود. تحریم ها ادامه دارد و مقاومت ها هم افزایش پیدا می کند اما آنچه که مهم است خودی ها نباید از نقشه هایی که دشمنان طراحی می کنند تبعیت کنند باید با این تحریم ها و محدودیت ها مبارزه کنیم.

وی گفت: اگر مقاومت ادامه پیدا کند،‌دشمنان متوجه می شوند که تحریم ها بی فایده است و سرانجام آن که پیروز می شود مقاومت کنندگان هستند.

ولایتی درخصوص جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام با عراقچی درباره بدعهدی های آمریکایی ها گفت: وظیفه کمیته نظارت برجام این است که مطابق آنچه که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند نظارت کرده تا اینکه طرف مقابل بر اساس تعهداتش عمل کند و در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهیم که این جلسات تا به حال پنج بار تشکیل شده است و این کار ادامه خواهد داشت و مسلما تاخیر وتعلل نخواهیم کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص جلسه امروز خود با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری گفت: این جلسه درباره افرادی است که بی گناه هستند و در جنگ ها و بلایای طبیعی دچار مشکل می شوند و وظیفه بخشی از سازمان ملل متحد نجات آنها است و یا آنهایی که در جنگ ها و یا مشکلاتی ناشی از جنگ ها و بلایای طبیعی دچار مصائبی می شوند که باید به عنوان وظایف انسانی به کمک آنها بشتابیم که تعداد آنها به ده ها میلیون می رسد. البته در طی دهه های اخیر عدد آنها ۴ برابر یعنی به بیش از ۶۰ میلیون نفر رسیده است و به خصوص در منطقه خاورمیانه، عراق، یمن، سوریه و افغانستان تعداد آنها افزایش پیدا کرده است و با توجه به نفوذی که ایران در این مناطق دارد سازمان ملل متحد با جمهوری اسلامی ایران در تبادل نظر است.

ولایتی افزود: سازمان ملل از کشور ما تقاضای کمک کرده است که اگر بتوانند با همکاری آنها به مردم بی گناهی که در محاصره ها هستند کمک شود مثل حلب، تعز و یا نقاط دیگری که در اطراف دمشق است تا از محاصره نجات پیدا کنند و آسیب کمتری ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج